Är beredd att hålla med.Jag tyckte att den passade bäst med det gråa natot
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är beredd att hålla med.Jag tyckte att den passade bäst med det gråa natot
FelJag tyckte att den passade bäst med det gråa natot
Väldigt snygg kombination. Måste slänga på min på nato igen, har kört på läder länge nu.Flyger på grått nato också
Är beredd att hålla med.
Jag tycker det ser märkligt ut i nya layouten att det ser ut som att alla avslutar sina inlägg med att uppmana alla att rapportera det.Haha, läste det nedanstående meddelandet först, kände mig lite förnärmad först
Haha! Kanske var det det jag egentligen menade?Haha, läste det nedanstående meddelandet först, kände mig lite förnärmad först
Ja, det är tokigt att det är samma typsnitt.Jag tycker det ser märkligt ut i nya layouten att det ser ut som att alla avslutar sina inlägg med att uppmana alla att rapportera det.
Det är på gång! Texten kommer att ökas i storlek. Vad jag förstår blir det i nästa leverans från fabriken. Jag väntar på besked från @JohnMonchard eftersom jag själv hade denna reflektion och önskar lite större text på urtavlan.Och appropå typsnitt. Tycker nog Trenchhuntern har för litet typsnitt. Och att skriva ut 50 meter känns onödigt.
Kul!Det är på gång! Texten kommer att ökas i storlek. Vad jag förstår blir det i nästa leverans från fabriken. Jag väntar på besked från @JohnMonchard eftersom jag själv hade denna reflektion och önskar lite större text på urtavlan.
Ja, Trenchhuntern kommer i nya batchen med en viss ökning av index samt textelement på tavlan.Det är på gång! Texten kommer att ökas i storlek. Vad jag förstår blir det i nästa leverans från fabriken. Jag väntar på besked från @JohnMonchard eftersom jag själv hade denna reflektion och önskar lite större text på urtavlan.
Tycker att det blev bättre, kanske kunde fläskat på lite mer t.o.m.Ja, Trenchhuntern kommer i nya batchen med en viss ökning av index samt textelement på tavlan.
Trevligt! Hur långt är det kvar till Maxi Dial kan finns i lager?Ja, Trenchhuntern kommer i nya batchen med en viss ökning av index samt textelement på tavlan.
Vi hoppas att dessa, nya Oceantimers samt våra nya Sector-modeller (art deco) skall komma i December, det är vad vi fått utlovat, men i dessa tider vet man aldrig!Trevligt! Hur långt är det kvar till Maxi Dial kan finns i lager?
Jag ska spara den när jag vinner passarounden och skrocka som en goppe medan den stiger i värde!Snyggt!
Men ni vet väl om att det är first edition/regular som bara stiger i värde
Gör du rätt i har själv förberett plats för oceanenJag ska spara den när jag vinner passarounden och skrocka som en goppe medan den stiger i värde!
First edition måste väl ändå bara gälla oss som stöttade Kickstarter-kampanjen och såg till att klockan blev verklighet?Snyggt!
Men ni vet väl om att det är first edition/regular som bara stiger i värde
Det är den halvfärdiga pre-version nädå, stort tack. Och för att du pushade en över kanten det är en fantastisk trevlig klocka. Helt klart den som fått mest komplimangerFirst edition måste väl ändå bara gälla oss som stöttade Kickstarter-kampanjen och såg till att klockan blev verklighet?
Ajajaj, det var ju just snyggt. Tur att den var billig i alla fall! Riktigt trevlig klocka och på den tiden visste man inte ens att @JohnMonchard var en schysst prick heller. Använder min väldigt ofta för den åker alltid på när jag antingen behöver något bekvämt eller när jag inte orkat ställa tiden. Den passar till nästan allt så den är en perfekt grab-and-go.Det är den halvfärdiga pre-version nädå, stort tack. Och för att du pushade en över kanten det är en fantastisk trevlig klocka. Helt klart den som fått mest komplimanger
Är det enbart större text och index eller är det nått mer nytt på nya oceantimers?Vi hoppas att dessa, nya Oceantimers samt våra nya Sector-modeller (art deco) skall komma i December, det är vad vi fått utlovat, men i dessa tider vet man aldrig!
Oceantimern får inga ändringar till den nya batchen. Det är bara Trenchhuntern som vi storar upp text och index på.Är det enbart större text och index eller är det nått mer nytt på nya oceantimers?
Haha! Tackar!Ajajaj, det var ju just snyggt. Tur att den var billig i alla fall! Riktigt trevlig klocka och på den tiden visste man inte ens att @JohnMonchard var en schysst prick heller. Använder min väldigt ofta för den åker alltid på när jag antingen behöver något bekvämt eller när jag inte orkat ställa tiden. Den passar till nästan allt så den är en perfekt grab-and-go.
Tackar ödmjukast för dessa fina ord!Det är den halvfärdiga pre-version nädå, stort tack. Och för att du pushade en över kanten det är en fantastisk trevlig klocka. Helt klart den som fått mest komplimanger
Jag visste det! Ändå bra tidhållning för att vara ett dummy-verk.Haha! Tackar!
Ja, kickstarterbatchen är gjort i målad frigolit med dummy-verk, men det får hi hålla tyst om!
På pricken rätt 2 ggr per dag. Inte illa!Jag visste det! Ändå bra tidhållning för att vara ett dummy-verk.
Manuellt verk = Livsfarligt rolig klockaNu är klockan vidareskickad till @Skiddie
Slutreflektion från mig. Subjektivt såklart men det får ni ta.
Först och främst gillar jag designen. Lite för små index och liten text men det ska ju ändras. Och natobanden var schyssta.
För mig är det tre saker som jag skulle vilja ändra på.
1. Lite större boett, 40 mm.
2. 10 atm. För min egen peace of mind och för att jag tror det skulle sälja.
3. Manuellt verk!
Hade den varit lite större hade man frångått inspirationskällorna kanske men hade blivit bättre för oss som gillar lite större klockor
Hade den haft bättre vattenresistens hade man inte behövt fundera på den saken
Hade den haft ett manuellt verk hade blivit mer WIS-kompatibel och fått mer själ. Dessutom lite "roligare"
Tack för möjligheten att prova klockan och lycka till i framtiden @JohnMonchard
Håller med. Och jag tror inte att ett enklare japanskt manuellt verk blir så mycket större eller så mycket dyrare än ett kvarts.Manuellt verk = Livsfarligt rolig klocka
Vad jobbar man med om man imte kan ha kvarts? (Genuint nyfiken)Jag såg dessa första gången ikväll och är helt såld! Vill bara +1 det folk har sagt tidigare om manuellt verk då jag inte kan bära quartz på jobbet vilket gör att den tyvärr går bort i nuläget