• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Monchard Trenchhunter & Oceantimer passaround - bilder och omdömen.

Flyger på grått nato också
20201018_163730.jpg
Väldigt snygg kombination. Måste slänga på min på nato igen, har kört på läder länge nu.

Haha, läste det nedanstående meddelandet först, kände mig lite förnärmad först 😅
Haha! Kanske var det det jag egentligen menade?

Nää, men upplever att text ibland står kvar fast jag skickat meddelandet.
Jag tycker det ser märkligt ut i nya layouten att det ser ut som att alla avslutar sina inlägg med att uppmana alla att rapportera det.
0BCC1C44-22B6-47F5-B33A-9A2B51C9B10F.jpeg
Ja, det är tokigt att det är samma typsnitt.

Och appropå typsnitt. Tycker nog Trenchhuntern har för litet typsnitt. Och att skriva ut 50 meter känns onödigt.

Och appropå typsnitt. Tycker nog Trenchhuntern har för litet typsnitt. Och att skriva ut 50 meter känns onödigt.
Det är på gång! Texten kommer att ökas i storlek. Vad jag förstår blir det i nästa leverans från fabriken. Jag väntar på besked från @JohnMonchard eftersom jag själv hade denna reflektion och önskar lite större text på urtavlan. :)

Det är den halvfärdiga pre-version😉 nädå, stort tack. Och för att du pushade en över kanten😊 det är en fantastisk trevlig klocka. Helt klart den som fått mest komplimanger😊
Ajajaj, det var ju just snyggt. Tur att den var billig i alla fall! 😬 Riktigt trevlig klocka och på den tiden visste man inte ens att @JohnMonchard var en schysst prick heller. 😁 Använder min väldigt ofta för den åker alltid på när jag antingen behöver något bekvämt eller när jag inte orkat ställa tiden. Den passar till nästan allt så den är en perfekt grab-and-go. 😊

Ajajaj, det var ju just snyggt. Tur att den var billig i alla fall! 😬 Riktigt trevlig klocka och på den tiden visste man inte ens att @JohnMonchard var en schysst prick heller. 😁 Använder min väldigt ofta för den åker alltid på när jag antingen behöver något bekvämt eller när jag inte orkat ställa tiden. Den passar till nästan allt så den är en perfekt grab-and-go. 😊
Haha! Tackar! :)
Ja, kickstarterbatchen är gjort i målad frigolit med dummy-verk, men det får vi hålla tyst om! 😬

Senast ändrad:
Nu är klockan vidareskickad till @Skiddie

Slutreflektion från mig. Subjektivt såklart men det får ni ta.
20201018_163730.jpg

Först och främst gillar jag designen. Lite för små index och liten text men det ska ju ändras. Och natobanden var schyssta.

För mig är det tre saker som jag skulle vilja ändra på.
1. Lite större boett, 40 mm.
2. 10 atm. För min egen peace of mind och för att jag tror det skulle sälja.
3. Manuellt verk!

Hade den varit lite större hade man frångått inspirationskällorna kanske men hade blivit bättre för oss som gillar lite större klockor

Hade den haft bättre vattenresistens hade man inte behövt fundera på den saken

Hade den haft ett manuellt verk hade blivit mer WIS-kompatibel och fått mer själ. Dessutom lite "roligare"

Tack för möjligheten att prova klockan och lycka till i framtiden @JohnMonchard

Nu är klockan vidareskickad till @Skiddie

Slutreflektion från mig. Subjektivt såklart men det får ni ta.
20201018_163730.jpg

Först och främst gillar jag designen. Lite för små index och liten text men det ska ju ändras. Och natobanden var schyssta.

För mig är det tre saker som jag skulle vilja ändra på.
1. Lite större boett, 40 mm.
2. 10 atm. För min egen peace of mind och för att jag tror det skulle sälja.
3. Manuellt verk!

Hade den varit lite större hade man frångått inspirationskällorna kanske men hade blivit bättre för oss som gillar lite större klockor

Hade den haft bättre vattenresistens hade man inte behövt fundera på den saken

Hade den haft ett manuellt verk hade blivit mer WIS-kompatibel och fått mer själ. Dessutom lite "roligare"

Tack för möjligheten att prova klockan och lycka till i framtiden @JohnMonchard
Manuellt verk = Livsfarligt rolig klocka

Jag såg dessa första gången ikväll och är helt såld! Vill bara +1 det folk har sagt tidigare om manuellt verk då jag inte kan bära quartz på jobbet vilket gör att den tyvärr går bort i nuläget :(

Tillbaka
Topp