• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Monchard Trenchhunter & Oceantimer passaround - bilder och omdömen.

Vad jobbar man med om man imte kan ha kvarts? (Genuint nyfiken)
Jobbar på ett ginbränneri innanför en såkallad ATEX-zon vilket betyder brand och explosionsfarlig miljö vilket gör att vi inte kan ha någon som helst strömförande elektronik inne i produktionen på grund av all etanol. Det är inget större irritationsmoment förrutom när jag hittar grymt snygga kvartsare som jag får stå över :). Ska se över klockfonden och kanske införskaffar den som helgklocka.

Jobbar på ett ginbränneri innanför en såkallad ATEX-zon vilket betyder brand och explosionsfarlig miljö vilket gör att vi inte kan ha någon som helst strömförande elektronik inne i produktionen på grund av all etanol. Det är inget större irritationsmoment förrutom när jag hittar grymt snygga kvartsare som jag får stå över :). Ska se över klockfonden och kanske införskaffar den som helgklocka.
Tvärcoolt ju!

Vilket svar! Det hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Vi andra har mekaniska klockor utan egentlig anledning eller praktiskt skäl. :)

Ett till plus på den, tycker att ett manuellt verk hade reflekterat den historiska "trenchandan" betydligt bättre.
Blir en annan kundkrets kanske? Jag vet inte. Annars finns ju enklare field watches med mekaniska verk från Hamilton, CWC och Laco och Stowa. Men då hamnar vi på 3.000-10.000 kr. I och för sig inga billiga Citizen Miyota eller motsvarande Seiko/TI i dem. ;)

Blir en annan kundkrets kanske? Jag vet inte. Annars finns ju enklare field watches med mekaniska verk från Hamilton, CWC och Laco och Stowa. Men då hamnar vi på 3.000-10.000 kr. I och för sig inga billiga Citizen Miyota eller motsvarande Seiko/TI i dem. ;)

Haha, som någon (?) tidigare skrev så finns det ju ekonomiska manuella Seagull verk som man kan använda :)

Dags att passa vidare Trenchuntern.

Jag gillar storlek och utseende, 40 och neråt är min preferens så denna är perfekt. Och tvåhands-kvarts är ganska coolt ändå!

Det tunna lädret som var med är nice, men det behövs en länk! Jag skäms också lite för att säga det, men jag tycker den är lite dyr.. Särskilt utan länk.

CE442472-73D3-4169-A180-36078E3D889C.jpeg

IMG_20201028_105356.jpg
IMG_20201025_140206.jpg

Jadå, skickade iväg den till @KXII rekommenderat den 14 Oktober och den var i Bromma den 15/10. Ser att han hämtade ut paketet den 19/10 :)

Mitt uppe i en flytt just nu, men kommer en utförligare recension och lite foton av Oceantimer'n när jag får lite tid att sitta ner i lugn och ro :)

Dags att passa vidare Trenchuntern.

Jag gillar storlek och utseende, 40 och neråt är min preferens så denna är perfekt. Och tvåhands-kvarts är ganska coolt ändå!

Det tunna lädret som var med är nice, men det behövs en länk! Jag skäms också lite för att säga det, men jag tycker den är lite dyr.. Särskilt utan länk.

CE442472-73D3-4169-A180-36078E3D889C.jpeg

IMG_20201028_105356.jpg
IMG_20201025_140206.jpg
Klockan verkar ha kommit fram idag, får bli en tur till affären imorgon för att plocka upp den. Det ska bli spännande att testa!

Toppen! :) Ordning o reda! :)

@KXII hojta till om hur det går med Oceantimern. 👋🏼😀

Jag har pratat med KXII, oceantimern är på väg till mig.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte varit aktiv. Dödsfall i familjen samtidigt som det varit tentaperiod. Behövt stå i med stöd och studieresultat vilket inte varit det enklaste. Oceantimern har legat på bordet sen den kom men har iaf bildat mig en uppfattning om klockan. Gör ett inlägg väldigt snart och klockan skickas imorgon! (har inte fått iväg den innan men ska förbi postkontoret imorn)

Ursäktar igen, och tackar att jag fått vara med!

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte varit aktiv. Dödsfall i familjen samtidigt som det varit tentaperiod. Behövt stå i med stöd och studieresultat vilket inte varit det enklaste. Oceantimern har legat på bordet sen den kom men har iaf bildat mig en uppfattning om klockan. Gör ett inlägg väldigt snart och klockan skickas imorgon! (har inte fått iväg den innan men ska förbi postkontoret imorn)

Ursäktar igen, och tackar att jag fått vara med!
Absolut inga som helst problem! Ingen skugga skall falla på dig, familjen går före allt och det är helt och fullt försåeligt att man vid det du beskriver blir "overloaded". Hoppas du mår ok under omständigheterna! Ta hand om dig och dina nära och känn ingen stress över passarounden mer, det var kul att du ville vara med! :)

Haft på tok för mycket på mitt fat de senaste dagarna! Har iallafall haft klockan I några dagar nu, tänkte plocka fram kameran imorgon och köra lite fotosession och komma med mina intryck lite senare! @JohnMonchard du kan köra igång en lottning när det passar! Är färdig med min vecka på tisdag!
IMG_20201108_204228.jpg

Sorry för att mina intryck inte kommit upp ännu. Lovar att dessa kommer imorgon! 😊 Trevlig helg för nu!

Haha. Jag vet inte. Men jag vet vad jag menade! ;)

Om du gör lottningen på egen hand, bakom lyckta dörrar så att säga, eller om det är något vi kan följa live, t ex live på Instagram eller genom att säga att den kula på Lotto imorgon som kommer först av de som motsvarar turordningen i passarounden vinner.

Haha. Jag vet inte. Men jag vet vad jag menade! ;)

Om du gör lottningen på egen hand, bakom lyckta dörrar så att säga, eller om det är något vi kan följa live, t ex live på Instagram eller genom att säga att den kula på Lotto imorgon som kommer först av de som motsvarar turordningen i passarounden vinner.
Jag kommer låta en nummergenerator välja ett nummer mellan 1-12, på så vis är det random. På så vis är det samma chans för alla som varit med i passarounden. :)

Tyvärr varit en sjukligt stressig vecka för mig men här är mina få tankar jag fick av klockan! Tycker det var en ganska behaglig storlek på den, gled in under skjortan fint och en lite roligare entrylevel klocka än mycket annat på marknaden kan jag tycka! Den strukturerade tavlan gav ett lite trevligt djup tycker texten på tavlan var ganska diskret, precis som det ska vara! Här kommer lite bilder istället för mitt snack..
DSC01066.JPG
DSC01064.JPG
DSC01047.JPG
DSC01056.JPG
DSC01059.JPG
DSC01049.JPG
DSC01051.JPG

Ladies and gents (troligen mest Gents)!
Nu har jag gjort en lottning av vinnaren av Trenchhuntern.
För att utse vinnaren han jag en app som väljer ett random nummer inom ett spann som man själv satt. Spannet jag satte var givetvis 1-12, då det var 12 deltagare i varje passaround.

Jag sa i början att det skulle bli en lottning av alla som varit med, och att jag/vi inte skulle ta hänsyn till hur fina bilder osv. man tagit. Detta då alla inte har samma kunskaper eller möjlighet. Detta har jag hållt på, därför har vinnaren utsetts på måfå av sagda nummergenerator.
Rättvist för alla.

Den som vunnit är @TerryTee
😀🥳🥇🎊🎉 - Grattis!
Jag hoppas du kommer få glädje av klockan och att du ger den en chans trots att den är ”för liten” enl. dig.
Om inte så hoppas jag du låter den komma till någon som kan njuta av den för ett förmånligt pris!

Jag vill tacka alla som varit med, som tagit bilder, skrivit fina reviews och haft åsikter om klockan!

510B460E-5ED0-4740-A9C9-6C9D6969944C.jpeg

Tillbaka
Topp