• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

John R

Panerai
Hur tänker du när du väljer vilken klocka du skall bära?

1.
Klär du dig efter vilken klocka du skall bära?

2.
Väljer du klocka efter vilka kläder du bär?

3.
Inget av alternativen. Jag är en ( one watch guy) OWG eller skiter fullständigt i vilka kläder jag bär när jag väljer klocka för min klocka passar till allt!

4.
Jag har ett annat tänk när jag väljer klocka för dagen. Berätta gärna då
hur du tänker i ditt val?






Tack för ditt deltagande!!

Riktigt trevlig söndag på er gott folk!

/ John R
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

Färgmatchning är viktigt! :)

I dagsläget är det alternativ 2, då jag har många billiga klockor i olika stilar och färger. På sikt kommer jag sälja av de flesta och köpa klockor jag gärna vill ha. Överst på listan står nu en SMP Bond, och då kommer jag vara tvungen att matcha kläderna till den varje dag... :)
 

Ricrob

Patek
Till vardags är jag lätt mr 3! Angränsar till OWG men inte riktigt, dock tar jag den klocka jag vill ha och bär till vad som helst. Undantaget finare, uppklädda fester som kräver ett dressat ur.
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

3, av samma anledning som ricrob. Jag kör samma slitvarg till vardags och slänger på en dress vid tillfällen :)

skickat med telefonen.
 

John R

Panerai
Angermanagement skrev:
För att jag tycker det är direkt pinsamt att vara så uppmärksamhetstörstande..

Läs rubriken! Det står att det är en undersökning. Det är klart att jag
vill att så många som möjligt bidrar. Är det så konstigt?


/ John R
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Re: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

Angermanagement skrev:

Herregud! Snacka om att bara vara ute efter tröttsamma diskussioner. Det ligger ju verkligen inget uppmärksamhetstörstande i att posta likadan trådar på två olika forum. Med din logik så är man då uppmärkssamhetsjunkie även om man då postar på enbart ett forum, om än i mindre grad? Det är väl ganska naturligt att vilja få så många svar på antingen en bra/intressant fråga eller feedback på ett nytt klockköp.
Du har postat likadant i en paketöppningstråd i vintage-delen. Lägg ner för fan, du tillför ju ingenting med detta.


Till topic: Jag bär till största del min 14060 till allt då jag är i det närmsta en one watch guy än så länge. Seikobeatern åker på vid grovjobb.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag skiter fullständigt i vilka kläder jag har, jag passar i alla kläder! Därför har jag min flinga, som passar till allt ;)
 

David

Bödeln
Varierar, både 1 och 2 förekommer.

Om jag inte har tid eller lust att fundera på saken blir det alltid Explorer II:an, men jag försöker se till att läderband har ungefär samma färg som bälte, handskar, väska och skor, och att nato-band inte matchar allt för illa.

Ibland krånglar jag till det. :)

120406-NATO.jpg
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

Angermanagement skrev:
Jaha Mr dubbelpostare är i farten igen..

Det var väl ändå jävligt onödigt. Ingen har väl aldrig sagt att man inte får vara aktiv på båda forumen. Sen så anser jag att du uppvisar ett otroligt dåligt omdömme när du väljer att ta ut någon slags personlig ilska mot JohnR i en öppen tråd. Ta det i ett PM till honom istället, och då han är en trevlig och resonabel person så kan ni nog lösa era problem.

Gällande dåligt omdömme så känner jag att det skulle kännas svårt att göra affärer med en sån person. Så visa istället att du också är en trevlig människa som man kan ha respekt för, det vinner alla på!

skickat med telefonen.
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Re: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

Mestadels nr 2 kombinerat med funderingen på vilken klocka löper störst risk att stanna under dagen om jag inte bär den. Då blir det ofta den.. Måste bestämt köpa en winder. :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Skulle nog påstå att jag är en mix av 3 och 4. Eftersom jag är en TWG nu och varierar naton i samma hastighet som fillingar!

Men kör på nummer 4 om man måste bestämma sig för ett nummer.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det har varit alldeles för mycke nummer två för mig. Problemet är då att alla uren inte kommer med i rotationen om uret skall matcha i stil. Tack vare att jag köpte ploppen som inte passar till någon klädstil är jag tillbaka i kaosteorin och blandar friskt.

Så ploprofen och DD får följa med alla utklädnader medan resten av samlingen fortfarande stilmatchas.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Alternativ 2.

Mycket enklare att byta klocka än att byta alla kläder om man märker att det inte funkar. :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Re: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

3 och 4.
4 när jag vet om att det kommer behövas göra ett rejält handtag. Då blir det en klocka jag inte är rädd för att repa.
Som idag t.ex. Vinterhjul på, då blir det G-Shock! :)

Black Bay'n får äntligen vila i lådan.
 

Ricrob

Patek
Bjuder på ett färskt bildbevis från fältet; Dagens arbete kräver skjorta och kavaj, dock ej kostym, och se här hur fint Ploppen smälter in! Like peas and carrots! :D
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    482.1 KB · Visningar: 281

Dubbes

Cartier
Skulle säga 4.

Tar den klockan som råkar ligga närmst när jag ska dra. Förutom på onsdagar då jag kör min Rado.
Rado-Onsdag. Klassiskt begrep.
 

max

Dancing Queen
Re: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

Byter klocka och band efter vilka kläder och vilken situation jag är i, inte helt ovanligt att jag väljer skjorta så att jag kan ha den klocka jag är sugen på dock.
Natoband är guld för snabb anpassning till klädvalet :)
 
Topp