• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Re: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

Oftast alternativ 2 men ibland nr 1. Det hela såg annorlunda ut innan jag införskaffade mig en winder, då jag hade 3 st klockor som jag var "tvungens att hålla igång.
 

axa

Omega
Re: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

Hm, ligger nog närmast nr 4.
Försöker ha jämn rotation och då får ibland klockan gå före klädsel utifrån rotationsprincipen.

Dock faller jag nog tillbaks på nummer 2 om klockan utifrån rotationsmönster absolut inte passar med klädseln.

Just ja, jag har ju bara en klocka. ;-)
 
Angermanagement skrev:
För att jag tycker det är direkt pinsamt att vara så uppmärksamhetstörstande..

images
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
John R skrev:
1.
Klär du dig efter vilken klocka du skall bära?
2.
Väljer du klocka efter vilka kläder du bär?
3.
Inget av alternativen. Jag är en ( one watch guy) OWG eller skiter fullständigt i vilka kläder jag bär när jag väljer klocka för min klocka passar till allt!
4.
Jag har ett annat tänk när jag väljer klocka för dagen. Berätta gärna då
hur du tänker i ditt val?

Jag väljer nog inte kläder efter klocka över huvud taget. Är mest en jeans/t-shirt/pikésnubbe och det mesta funkar väl till det. Däremot händer det att jag väljer klocka efter kläder. I vissa sammanhang förväntas man ju klä sig på ett visst sätt (akademiker-disguise i vissa jobbsammanhang, kostym vid vissa former av festligheter etc). Då kan jag anpassa klockan efter klädseln och remma på något lite dressigare. Sedan har man ju vissa ritualer för särskilda tillfällen också. Går jag på fotboll eller hockey har jag ett röd-gul-blått nato till klockan.

Trevlig kväll
JoberMan
 

Obeedoobe

Friends of KS
Jag kör oftast efter Nr 2. Det blir klocka efter kläder, vilket ibland kan bli en besvikelse. Man vaknar med ett sug efter att bära en viss klocka. Man lyckas få ihop något efter ett par svordomar. Klädd och klar plockar man fram klockan och inser att det inte passar. Skitkorv utbrister man! Det bästa vore att glida runt naken.... Inget som kan gå fel då. :D

Mvh
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
John R skrev:
Hur tänker du när du väljer vilken klocka du skall bära?

1.
Klär du dig efter vilken klocka du skall bära?

2.
Väljer du klocka efter vilka kläder du bär?

3.
Inget av alternativen. Jag är en ( one watch guy) OWG eller skiter fullständigt i vilka kläder jag bär när jag väljer klocka för min klocka passar till allt!

4.
Jag har ett annat tänk när jag väljer klocka för dagen. Berätta gärna då
hur du tänker i ditt val?

Jag försöker oftast enligt P.2 men jag har också köpt klocka efter garderob. Blånerade visare eller röda detaljer passar umärkt till massor med jobbkläder. Vid en GTG tar jag gärna en klocka som det är liten sannolikhet att någon annan har ;)

Hatar Photobucket idag - också. :evil:


/Pappikjolo
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Väldigt blandat för min del. Tänker knappt på vad jag har på mig men det blir alltid bra om man trivs med det själv.

AA21B6DD-C948-4DF1-B5CA-C06AC328B769-2528-00000398A3EB5F39.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inget av det stämmer på mig, så nr4 då kanske...

Jag har nämligen under 99% av alla dagar helsvarta kläder på mig, sedan cirka 5 år tillbaka. De flesta klockorna jag äger har dessutom svart urtavla. Med andra ord är matchningen helt irrelevant eftersom allt matchar med helsvart.

Snarare blir det så att jag väljer klocka utifrån aktivitet och humör.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
yonsson skrev:
Inget av det stämmer på mig, så nr4 då kanske...

Jag har nämligen under 99% av alla dagar helsvarta kläder på mig, sedan cirka 5 år tillbaka. De flesta klockorna jag äger har dessutom svart urtavla. Med andra ord är matchningen helt irrelevant eftersom allt matchar med helsvart.

Snarare blir det så att jag väljer klocka utifrån aktivitet och humör.

Är på samma linje, kör mest svart/grå färgskala. Så det mesta funkar.
 

axa

Omega
Re: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

yonsson skrev:
Inget av det stämmer på mig, så nr4 då kanske...

Jag har nämligen under 99% av alla dagar helsvarta kläder på mig, sedan cirka 5 år tillbaka. De flesta klockorna jag äger har dessutom svart urtavla. Med andra ord är matchningen helt irrelevant eftersom allt matchar med helsvart.

Snarare blir det så att jag väljer klocka utifrån aktivitet och humör.

Begravningsentreprenör?
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

Målarn skrev:
Camo00 skrev:
Målarn skrev:
3an.. när gulgulds GMTn kommer, så kommer den att passa till ALLT enligt mig :mrgreen:
Haha, lätt!! Eller så får Du köra kläder i helguld också..?!

Hahah nej nej Camo, det blir för mycket då!! Kommer köra Adidas ställ :mrgreen:
Det var ju Adidas guldställ jag syftade på!!:mrgreen:
De här dojorna passar ju nya klockan perfekt!!
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1353271955997.jpg
    uploadfromtaptalk1353271955997.jpg
    48.5 KB · Visningar: 243

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Dubbes skrev:
Skulle säga 4.

Tar den klockan som råkar ligga närmst när jag ska dra. Förutom på onsdagar då jag kör min Rado.
Rado-Onsdag. Klassiskt begrep.

Hahaha, men du glömde:

MovadoMåndag
TisdagsTutima
(RadoOnsdag)
TudorTorsdag
FredagsFranken
LördagsLuminor
SpeedySöndag

Själv e jag nr2

;)
 
V

Viggen

Guest
Eftersom jag är diagnostiserad med högfunktionell autism, (idag mer känd under namnet Asbergers Syndrom). Så är jag en solklar trea. Jag kombinerar kläder och tillbehör efter vad som känns rätt för mig, inte efter mode. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

axa skrev:
Begravningsentreprenör?
Skulle man kunna tro. Snyggast klädda yrket för övrigt :)

Jag hade alltid massa färgglada kläder när jag träffade min numera fru för 10år sedan, medan hon ALLTID bar svart. Det tog några år, sen gick jag över till den mörka sidan. Här är det lätt att för en färgblind och lätt att sortera tvätt ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

Viggen skrev:
Eftersom jag är diagnostiserad med högfunktionell autism

Det måste varit ett tag sedan du fick den diagnosen. Den diagnosen försvann väl 94 när DSM-IV släpptes?
I maj får du läsa på igen, för då släpps DSM-V med nya definitioner och då försvinner nog asperger igen ;)

Har arbetat med ungdomar med diverse diagnoser under mitt arbetsliv och skulle nog själv kunna ge mig asperger och ODD (obsessive defiant disorder). Ibland med en släng av OCD och oftast med lite ADD :D
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Re: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

yonsson skrev:
Viggen skrev:
Eftersom jag är diagnostiserad med högfunktionell autism

Det måste varit ett tag sedan du fick den diagnosen. Den diagnosen försvann väl 94 när DSM-IV släpptes?
I maj får du läsa på igen, för då släpps DSM-V med nya definitioner och då försvinner nog asperger igen ;)

Har arbetat med ungdomar med diverse diagnoser under mitt arbetsliv och skulle nog själv kunna ge mig asperger och ODD (obsessive defiant disorder). Ibland med en släng av OCD och oftast med lite ADD :D

ODD är Oppositional defiant disorder, dvs trotssyndrom. Obsessive defiant disorder finns inte som diagnos, om vi ska vara petnoga :)


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 
Topp