• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!

Pleximannen

Cartier
Jag brukar inte ta nån hänsyn förutom om det är nåt speciellt uppklätt där kostymare är obligatoriskt.
Då blir det oftast min 50-tals Seamaster på läder. Ibland lite fusk med Speedmastern från -66 på svart läder.
Annars tar jag den klocka jag känner för.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Nr 2 helt klart. Lever exempelvis i tron att safirglas matchat med ullkavaj är förenad med dödlig utgång
 

Josef B

Bestraffaren
3.
Inget av alternativen. Jag är en ( one watch guy) OWG eller skiter fullständigt i vilka kläder jag bär när jag väljer klocka för min klocka passar till allt!

4.
Jag har ett annat tänk när jag väljer klocka för dagen. Berätta gärna då
hur du tänker i ditt val?


Mina klockor passar perfekt till alla mina kläder och mina kläder passar perfekt till mina klockor :)
Jag skiter fullständigt i regler och etiketter när det gäller matchning av mina klockor och kläder. Jag väljer helt enkelt klockan som känns bra för dagen. Men som JoberMan skrev, så borde man använda fler straps och natos i olika färger vid olika tillställningar, men eftersom jag har svårt att byta band (har inte hittat snittset) till mina klockor med stållänkar, iaf att byta tillbaka till stållänk, så är jag helt enkelt beroende av RobE :) Det kan vi köra till nästa gtg, visa JosefB hur man byter tillbaka med hjälp av bandverktyg :)
 
V

Viggen

Guest
yonsson skrev:
Viggen skrev:
Eftersom jag är diagnostiserad med högfunktionell autism

Det måste varit ett tag sedan du fick den diagnosen. Den diagnosen försvann väl 94 när DSM-IV släpptes?
I maj får du läsa på igen, för då släpps DSM-V med nya definitioner och då försvinner nog asperger igen ;)

Har arbetat med ungdomar med diverse diagnoser under mitt arbetsliv och skulle nog själv kunna ge mig asperger och ODD (obsessive defiant disorder). Ibland med en släng av OCD och oftast med lite ADD :D

Jupp, det var ett gäng år sedan jag fick den diagnosen. Inget större hinder mer än att folk tycker man är lite lustig ibland. Ex, detta med villken arm man har klockan på. :lol:

Skall följa ditt råd och läsa vad de har att säga i Maj, men tror inte det kommer att göra mitt liv till det bättre eller sämre. Jag är inte naiv.Men jag är alltid för ärlig, även om sanningen påverkar mig sjäv negativt. Bortsett från ångestattacker och själv-isolering så funkar livet ok. :geek:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rico skrev:
ODD är Oppositional defiant disorder, dvs trotssyndrom. Obsessive defiant disorder finns inte som diagnos, om vi ska vara petnoga :)

Du trotsar din jäkel ;)

Förhoppningsvis finns det inga diagnoser om 10 år och alla får den hjälp de behöver oavsett diagnos eller inte. Vi är alla konstiga, mer eller mindre. Här inne på KS exempelvis hänger det ju massvis med underligt folk som tror att allt kretsar kring klockor, vilket det i och för sig gör. :mrgreen:

Viggen skrev:
Skall följa ditt råd och läsa vad de har att säga i Maj, men tror inte det kommer att göra mitt liv till det bättre eller sämre.
Det kommer nog mest stå massa dravvel och ingenting om vilken klockarm som bör användas och andra viktiga grejer ;)
 
Topp