• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mrWatches

Niclas

Omega
Är det inte så att man, per automatik, blir lite avig när det dyker upp en handlare med priser under normala om man ser sin egen klocka bland varorna ? Värdet på egna uret sjunker då presumtiva kunder kommer att hänvisa till detta priset.

Kanske fysiska butiker ska börja ta betalt för att visa upp ur i verkligheten och sedan ge motsvarande rabattbelopp vid köp ?
 

mrwatches.se

Breitling
Är det inte så att man, per automatik, blir lite avig när det dyker upp en handlare med priser under normala om man ser sin egen klocka bland varorna ? Värdet på egna uret sjunker då presumtiva kunder kommer att hänvisa till detta priset.

Kanske fysiska butiker ska börja ta betalt för att visa upp ur i verkligheten och sedan ge motsvarande rabattbelopp vid köp ?

Tyvärr måste fysiska butiker hålla högre priser pga väktare, larm, hyror, löner, försäkringar mm. Detta behöver inte en online butik och kan då sänka priserna. Det är samma sak med ex mobiltelefoner. Butiker har sina priser och du kan köpa dem online billigare.

Dock kommer vi justera upp priserna något för att ligga i nivå med övriga konkurrenter men vill på detta sätt visa att vi finns. Istället för att lägga massor med pengar på annonsering.
 

Mr Chance

Kalmar
Nej inga lockpriser. Beställer man kommer man få det pris som gäller vid beställningen. Men många har ju klagat på att priserna är för låga och då kanske man skall justera upp dem? Just nu låter vi det vara som det är. Vi får se hur det går.

Jag tror inte någon klagar på att priserna är låga, i sig. Det handlar nog snarare om en generell misstänksamhet analogt med "om något verkar för bra för att vara sant så är det nog för bra för att vara sant". Fast det tror jag ni förstår.
 

mrwatches.se

Breitling
Jag tror inte någon klagar på att priserna är låga, i sig. Det handlar nog snarare om en generell misstänksamhet analogt med "om något verkar för bra för att vara sant så är det nog för bra för att vara sant". Fast det tror jag ni förstår.


Hej, jo då visst är det så, vi kör på som det är och ser om kunderna är nöjda
 

JohnDoe

Rolex
Välkommen mrwatches. Alltid trevligt med återkoppling. Jag tillhör själv den mer försiktiga för att inte rent av säga lite lätt misstänksamma kundkategorin. Men det ser du ju på mina inlägg. Självklart är det trevligt med nya duktiga leverantörer. Tyvärr vet vi alla att internet är stort och att inte alla har goda avsikter. När det blir "bingo" på checklistan för "bedrägerivarning" så tenderar inläggen att rekommendera försiktighet. Därför är det så bra att du kommer hit och berättar mer om er och er verksamhet. Så återigen välkommen till KS.
 

JohnDoe

Rolex
Hej,
detta beror på att SKV har fel SNI kod. Denna är inskickad för ändring till 46480 - Partihandel med ur och guldsmedsvaror men eftersom SKV är den långsammaste myndighet som verkar i Sverige så tar det tid att få detta ändrat.

Ang uträkningen som var "schabloniserad" så känns det som det kvittar. Vad vi tjänar eller inte tjänar är knappast av intresse för nyfikna köpare. Det som är av intresse är vad som i det facto levereras. Vi har en leverans som anländer Sverige idag och jag har bett denna köpare att skriva om sin upplevelse här när han mottagit sin klocka.

Undrar bara varför de hade fel SNI kod från börja? Den fyller man ju i själv när man startar bolaget. Det är ju som sagt ett nystartat bolag.
 

mrwatches.se

Breitling
Undrar bara varför de hade fel SNI kod från börja? Den fyller man ju i själv när man startar bolaget. Det är ju som sagt ett nystartat bolag.

Hej därför att bolaget startades som Twinu Stockholm KB och ändrades den 27 april till mrwatches KB med ny verksamhet etc. När bolaget registrerades för moms var bolagets verksamhet just Dataprogrammering men nu således ändrat. Bolaget är bildat i november 2014 men har inte bedrivit verksamhet innan april 2015.
 

MLP

Omega
Förstår att det kan variera på olika modeller, men en rolex sub 114060 går ju att få billigare via Showcommerce, ifall priset är just det viktigaste?
 

Occupier

Breitling
Det kan vara bra om texten stämmer överens med bilden och vice versa :)

MrWatches.PNG
 
En liten fråga om eran nya omega seamaster som ni säljer för 32k.

Listpris i spanien är 5200€ (48794kr)
48794 /1.21 är 40326 kr
-36% på 40326 = 25809
25809 + moms = 32221
Ni går alltså + - 0 efter lite frakt kostnader? Ni måste ju höja priserna imom kort?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Hej, har sett er diskussion och blir förvånad över hur "korkade" konsumenter ibland är. Utan att vara respektlös.

Vilken storstilad entré! Med en sådan inställning till konsmenter och attityd till presmumtiva kunder kan man undra vem som är korkad. Utan att vara respektlös, jag har full respekt för att du ger offentligt ger uttryck för ditt kundförakt på nordens största diskussionsforum för klockor. Det är en udda men annorlunda marknadsföringsstrategi. Keep up the good work ;)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
En liten fråga om eran nya omega seamaster som ni säljer för 32k.

Listpris i spanien är 5200€ (48794kr)
48794 /1.21 är 40326 kr
-36% på 40326 = 25809
25809 + moms = 32221
Ni går alltså + - 0 efter lite frakt kostnader? Ni måste ju höja priserna imom kort?

Intressant. Vad gör du själv för förtjänst på de klockor du gråhandlar?
 

mrwatches.se

Breitling
För det första
En liten fråga om eran nya omega seamaster som ni säljer för 32k.

Listpris i spanien är 5200€ (48794kr)
48794 /1.21 är 40326 kr
-36% på 40326 = 25809
25809 + moms = 32221
Ni går alltså + - 0 efter lite frakt kostnader? Ni måste ju höja priserna imom kort?


dras rabatt INNAN moms så uträkningen blir då 5200 - 36 % - 21 %
 
Topp