• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mrWatches

Yo-han

Troll probationary
Vilken storstilad entré! Med en sådan inställning till konsmenter och attityd till presmumtiva kunder kan man undra vem som är korkad. Utan att vara respektlös, jag har full respekt för att du ger offentligt ger uttryck för ditt kundförakt på nordens största diskussionsforum för klockor. Det är en udda men annorlunda marknadsföringsstrategi. Keep up the good work ;)

Du får ju ändå ta in att dom första sidorna i tråden mest var ganska random spekulationer om vilka potentiella bedrägerier företaget kunde tänkas syssla med. Såvitt jag har förstått har ingen blivit lurad. Eftersom dom nu är aktiva här och har attraktiva(?) priser är det väl lätt för hugade spekulanter att hämta upp sin klocka irl och sköta betalning eller finansiering(för dom som tillhör den oansvariga pöbeln) på plats, det är väl enklast för alla parter innan eventuellt smutskastningskampanj kommer i fråga och kommer väl bli en bra indikation för hur bra företaget sköter sig? Sedan kan ju folk som inte är lokala och kan hämta upp irl ta ställning själva?
 

mrwatches.se

Breitling
Vilken storstilad entré! Med en sådan inställning till konsmenter och attityd till presmumtiva kunder kan man undra vem som är korkad. Utan att vara respektlös, jag har full respekt för att du ger offentligt ger uttryck för ditt kundförakt på nordens största diskussionsforum för klockor. Det är en udda men annorlunda marknadsföringsstrategi. Keep up the good work ;)



Klart man blir förvånad över de diskussioner som pågår här, får mail från kunder som skriver att de inte litar på oss efter att ha läst på detta forum. Måste alla vara bedragare och lurendrejare i Sverige bara för att man startar nytt företag? Men mentaliteten i Sverige är just "om det är för bra för att vara sant så är det oftast det.." och det skapar ju inga möjligheter för nya aktörer att ta sig in och erbjuda samma varor till bättre priser. Ställer själv frågan om bensinstation 1 (heter hokuspokus) säljer 95 oktan för 10 kr / liter och station 2 säljer för 13 kr/liter (men heter Statoil) vart tankar man? Jo på station 1 oavsett om de betalar sin skatt, underbetalar sina anställda etc... kolla bara på Lidl. Det är ju ett företag som utmärkt sig för att ha taskiga arbetsvillkor i Sverige men ändå handlar var tredje person där. Varför? För att det är billigt.
 

mrwatches.se

Breitling
Sen så spelar det absolut ingen roll va du drar av först. Summan blir densamma


Ha ha ja det ser jag ju nu när jag räknar på det, löjligt men jag hade inte räknat åt andra hållet. Well är inte sämre än att säga att du har rätt i din uträkning. Men 32 000 blir ca 3400 vilket gör att vi åtminstone drar in 220 € på den klockan. Säljer vi då 20 st på en månad blir det 4400 € vilket blir 52 800 € på ett år. Inte illa på en klocka.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Att ni får mail sådana som du beskriver är naturligtvis beklagligt. Men ni vinner INGA plus på att kalla oss för korkade. Som säljare förstår du det själv tillochmed.
 
Ha ha ja det ser jag ju nu när jag räknar på det, löjligt men jag hade inte räknat åt andra hållet. Well är inte sämre än att säga att du har rätt i din uträkning. Men 32 000 blir ca 3400 vilket gör att vi åtminstone drar in 220 € på den klockan. Säljer vi då 20 st på en månad blir det 4400 € vilket blir 52 800 € på ett år. Inte illa på en klocka.

Du går minus.
Jag orkar inte haha

Men lycka till :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Du får ju ändå ta in att dom första sidorna i tråden mest var ganska random spekulationer om vilka potentiella bedrägerier företaget kunde tänkas syssla med. Såvitt jag har förstått har ingen blivit lurad. Eftersom dom nu är aktiva här och har attraktiva(?) priser är det väl lätt för hugade spekulanter att hämta upp sin klocka irl och sköta betalning eller finansiering(för dom som tillhör den oansvariga pöbeln) på plats, det är väl enklast för alla parter innan eventuellt smutskastningskampanj kommer i fråga och kommer väl bli en bra indikation för hur bra företaget sköter sig? Sedan kan ju folk som inte är lokala och kan hämta upp irl ta ställning själva?


Klart man blir förvånad över de diskussioner som pågår här, får mail från kunder som skriver att de inte litar på oss efter att ha läst på detta forum. Måste alla vara bedragare och lurendrejare i Sverige bara för att man startar nytt företag? Men mentaliteten i Sverige är just "om det är för bra för att vara sant så är det oftast det.." och det skapar ju inga möjligheter för nya aktörer att ta sig in och erbjuda samma varor till bättre priser. Ställer själv frågan om bensinstation 1 (heter hokuspokus) säljer 95 oktan för 10 kr / liter och station 2 säljer för 13 kr/liter (men heter Statoil) vart tankar man? Jo på station 1 oavsett om de betalar sin skatt, underbetalar sina anställda etc... kolla bara på Lidl. Det är ju ett företag som utmärkt sig för att ha taskiga arbetsvillkor i Sverige men ändå handlar var tredje person där. Varför? För att det är billigt.

Kommenterade endast den i mina ögon märkliga
inledningen på en ny klockhandlares första inlägg. Oavsett tidigare spekulationer, prissättningsdiskussioner, ad kontra gråhandlare etc så tycker jag det är annorlunda att börja med att kalla konsumenter korkade.
Att på ett ödmjukt och trevligt sätt förklara sin affärsfilosofi för de korkade konsumenterna hade jag nog föredragit.
 

Rivalen

Rolex
Skall vi räkna offentligt, vilket är tveksamt, så kan du inte dra av 21% spansk moms från brutttosummor som inkluderar denna moms. Du måste räkna "baklänges" alltså dela med 1,21. Men jag har all respekt för att den delen inte behöver vara din starka sida, men vill du bygga trovärdighet att ni sköter er i Sverige enligt svenska regler och i Spanien enligt spanska regler, så måste du räkna på rätt sätt här i offentligheten. Notera att jag säger inte att ni inte bokför rätt eller betalar skatt etc som ni ska, men då är det kanske någon annan som sköter den delen?
 

Klahr

Omega
När vi ändå har diskussionen uppe ang. näthandlare, någon som handlat härifrån?
http://www.watchonwatch.com/
Priserna är ungefär i samma klass som mrWatches, skall man passa sig här också eller någon som beställt härifrån? :)

OT jag tror inte dom finns längre. Skulle beställa en Rolex därifrån men det gick inte för dom hade lagt ner verksamheten sa han jag pratade med. Jag kommer inte heller åt hemsidan längre.

Väl mött,
 

Richie

Audemars
2-Faktor
OT jag tror inte dom finns längre. Skulle beställa en Rolex därifrån men det gick inte för dom hade lagt ner verksamheten sa han jag pratade med. Jag kommer inte heller åt hemsidan längre.

Väl mött,


Skumt, den fungerade för mig senast imorse men nu kommer inte jag heller åt den!
Men det förklarar kanske varför dem inte svarar på mail heller :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tror det finns ett värde i att nya aktörer på svenska gråmarknaden och tillverkare av nya designur börjar med att presentera sig här. Det skulle minska den negativa inverkan som kan ske på nätet..
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tror det finns ett värde i att nya aktörer på svenska gråmarknaden och tillverkare av nya designur börjar med att presentera sig här. Det skulle minska den negativa inverkan som kan ske på nätet..
Ja definitivt, a la Knut Gadd. Så länge man har en öppen och ärlig dialog så kan schyssta aktörer bara se fram emot positiva reaktioner :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tror det finns ett värde i att nya aktörer på svenska gråmarknaden och tillverkare av nya designur börjar med att presentera sig här. Det skulle minska den negativa inverkan som kan ske på nätet..

Visst, men det kommer ju inte hända och därför är vissas kommentarer lite löjliga och överdrivna. Men forumet är stort nu så de kommer väl alltid dyka upp.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Visst, men det kommer ju inte hända och därför är vissas kommentarer lite löjliga och överdrivna. Men forumet är stort nu så de kommer väl alltid dyka upp.

Tja, googlar du flera av aktörerna så dyker vi upp.. Det även så att vi i ledningen blivit kontaktade och ömsom hotade och ömsom smickrade bara för att vi skall ta bort trådar som påverkar deras verksamhet. Så de som googlar på företag innan de köper kommer definitivt hamna här..
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tja, googlar du flera av aktörerna så dyker vi upp.. Det även så att vi i ledningen blivit kontaktade och ömsom hotade och ömsom smickrade bara för att vi skall ta bort trådar som påverkar deras verksamhet. Så de som googlar på företag innan de köper kommer definitivt hamna här..

Klart är det så, men knappast så att alla som säljer klockrelaterade ting kommer presentera sig här. De som är seriösa kommer dock snabbt se på sökresultatet att de borde regga sig här och på något sätt interagera.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Klart är det så, men knappast så att alla som säljer klockrelaterade ting kommer presentera sig här. De som är seriösa kommer dock snabbt se på sökresultatet att de borde regga sig här och på något sätt interagera.

Jag har aldrig sagt att de kommer, borde bara vara smart att göra det innan snack drar igång. Det var allt jag skrev.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
... kolla bara på Lidl. Det är ju ett företag som utmärkt sig för att ha taskiga arbetsvillkor i Sverige men ändå handlar var tredje person där. Varför? För att det är billigt.

Sjukt OT, så klart - Men...
Har du seriöst siffror som säger att 3,3 miljoner svenska handlar på Lidl??
Jag, och många i min bekantskapskrets, skyr dem nämligen som pesten av just den anledning du nämnde.

Men det var bara en av sakerna jag reagerade på.
Den andra var att du öppnade ert första inlägg här med "Konsumenter är verkligen korkade" - eller något åt det hållet.
Herrejävlar vilket osmidigt sätt att få sin mening sagd. Framför allt som dessa "konsumenter" står för rätt hög del av er omsättning...

Men jag är så klart inte mer korkad än att jag förstår vad du menade. Kan däremot inte, hur jag än försöker, förstå hur det var just dessa ord som knappades in på tangentbordet.

Nåväl.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
"Målet är att bli marknadsledande på försäljning av märkesur i Sverige. Vi har som motto att ha de bästa priserna och trevligas bemötande."

"mrwatches erbjuder produkter från världens finaste och mest respekterade varumärken i världen."
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Gillar hur ni går ut med att det Alltid är fri frakt och läser man lite i det "finstilta" står det istället såhär.

"Priserna är angivna i svenska kronor och frakt tillkommer på varje beställning enligt nedan."

Vad gäller?
 
En
Gillar hur ni går ut med att det Alltid är fri frakt och läser man lite i det "finstilta" står det istället såhär.

"Priserna är angivna i svenska kronor och frakt tillkommer på varje beställning enligt nedan."

Vad gäller?

Scrollar du då ner så står det att det är fri frakt som gäller:) Det är ju inget fel:)
 

mrwatches.se

Breitling
Gillar hur ni går ut med att det Alltid är fri frakt och läser man lite i det "finstilta" står det istället såhär.

"Priserna är angivna i svenska kronor och frakt tillkommer på varje beställning enligt nedan."

Vad gäller?


Hej Det är nu korrigerat.

Sjukt OT, så klart - Men...
Har du seriöst siffror som säger att 3,3 miljoner svenska handlar på Lidl??
Jag, och många i min bekantskapskrets, skyr dem nämligen som pesten av just den anledning du nämnde.

Men det var bara en av sakerna jag reagerade på.
Den andra var att du öppnade ert första inlägg här med "Konsumenter är verkligen korkade" - eller något åt det hållet.
Herrejävlar vilket osmidigt sätt att få sin mening sagd. Framför allt som dessa "konsumenter" står för rätt hög del av er omsättning...

Men jag är så klart inte mer korkad än att jag förstår vad du menade. Kan däremot inte, hur jag än försöker, förstå hur det var just dessa ord som knappades in på tangentbordet.

Nåväl.


Hej, måhända var svaret "korkat" men svensk mentalitet inom e-handel är tyvärr förblindad av alla bedrägerier. Vi valde just Klarna som samarbetspartner för att slippa alla diskussioner om att det är bedrägerier. Ang argument om att det är momsbedrägerier så är detta inget som drabbar slutkund. Dessa diskussioner blir man bara trött på. Normalt sett så går folk ut på siter som Prisjakt och Pricerunner för att hitta just den billigaste varan. Men i detta fallet hittade man oss och då börjar man anna ugglor i mossen.

Vi låter det hela vara nu. Jag utgår från att om vi inte sköter oss så lär vår butik diskuteras ytterligare på detta forum och vi har inte lagt ner hundratals timmar på att bygga webbutik, skapa kopplingar till redovisning, upprätta avtal med en mängd företag samt lagt ut närmare 60 000 kr hittills bara i omkostnader för att luras.

Ha en bra dag alla, har ni direkta frågor som rör leverans, sortiment etc ber vi er maila på [email protected] istället för att skriva här =)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Lite olyckligt att bara lämna då jag knappast tror att det gynnar er. Tyvärr en ganska så tråkig attityd från folk så valet känns väl inte helt chockerande.. Rimligtvis så borde folk uppskatta konkurrens då den antingen pressar priser eller tvingar upp kvalitén på tjänsten. Inte bara hetsa för man är road av det.

Förstår inte riktigt hetsen då ni erbjuder fakturering till bra villkor.

Lycka till!
 

JohnDoe

Rolex
Devisen att " om det låter för bra..." gäller i många andra länder med. På TRF (rolexforum) så upprepas det ofta. Självklart skall man kunna starta nytt. Som ny bör man veta att man alltid startar i underläge. Då gäller det att man har klara papper från början. Sätter man upp ett bolag på ett sätt som ger bingo i checklistan för bedrägerivarning så är det att be om misstänksamma kommentarer. Alla vet att det förekommer många scams på nätet. Särskilt när det gäller dyrbara objekt som t.ex klockor. Att ha i princip onåbara personer som driver bolaget med bara en boxadress ger hög score.... Avtal med klarna är inga garantier. De vill bara sälja. Med en mer genomtänkt bolagsstruktur skulle mycket misstänksamhet undvikas. Valet av KB som bolagsform är sådär. Har man inte 50tkr till ett AB hur har man då råd med att köpa in en enda klocka.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Nu blir jag förvirrad, du indikerar att det kan vara momsbedrägeri men att det inte drabbar kunden?
Tror att han bara är klumpig. Ska vi diskutera svenska klockhandlare och momsfusk så finns det bigger fish to fry..

Bara för man ogillar gråhandlare eller försöker plocka billiga poäng på internet så stinker denna tråd. Någon försöker bygga en business och blir snabbt inpressad i ett hörn så de inte orkar fäktas längre. Känns ovärdigt i mina ögon. Än så länge har de inte gjort något fel mer än att de uttryckt sig lite plumpt och fått forummobben på sig.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Devisen att " om det låter för bra..." gäller i många andra länder med. På TRF (rolexforum) så upprepas det ofta. Självklart skall man kunna starta nytt. Som ny bör man veta att man alltid startar i underläge. Då gäller det att man har klara papper från början. Sätter man upp ett bolag på ett sätt som ger bingo i checklistan för bedrägerivarning så är det att be om misstänksamma kommentarer. Alla vet att det förekommer många scams på nätet. Särskilt när det gäller dyrbara objekt som t.ex klockor. Att ha i princip onåbara personer som driver bolaget med bara en boxadress ger hög score.... Avtal med klarna är inga garantier. De vill bara sälja. Med en mer genomtänkt bolagsstruktur skulle mycket misstänksamhet undvikas. Valet av KB som bolagsform är sådär. Har man inte 50tkr till ett AB hur har man då råd med att köpa in en enda klocka.


Skulle tro att klockan köps in när pengar från Klarna eller kund nått mrWatches. Eller så har de en bankrulle att bygga från, köp Bratten för 340k och se vad som händer :)
 
Topp