• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mrWatches

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Har ni eller kommer ni på mrwatches.se att skaffa någon form av showroom, där man fysiskt kan klämma på klockor? Alltså bara de vanligaste modellerna som ni säljer eller kommer att sälja mest av? Jag och många med mig vill garanterat ha möjlighet att testa och känna på aktuell modell innan köp. Det känns ju inte rätt att som konsument gå till en fysisk AD för att klämma på en klocka, och redan när jag går in genom dörren ha vetskap om att mitt köp kommer att göras någon annanstans. Då får ju Handlaren Handlarnsson stå för lokal, lager och personal samt säkerhet bara för att visa klockan sedan köper jag den någon annanstans. Hur resonerar ni kring detta?
 

mrwatches.se

Breitling
Nu blir jag förvirrad, du indikerar att det kan vara momsbedrägeri men att det inte drabbar kunden?

Givetvis inte men någon skrev det och juridik är juridik. Vi betalar alla våra skatter i tid.

Skulle tro att klockan köps in när pengar från Klarna eller kund nått mrWatches. Eller så har de en bankrulle att bygga från, köp Bratten för 340k och se vad som händer :)


Detta är inte tillåtet. Du får inte aktivera en Klarna faktura innan leverans skett det kallas bedrägeri. När du aktiverar fakturan (efter leverans) så kommer utbetalningen 11 dagar senare i snitt. Inte helt optimalt men Klarna anses säkert och jag tror vi gynnas av det istället för att enbart erbjuda kortbetalning.

Tror att han bara är klumpig. Ska vi diskutera svenska klockhandlare och momsfusk så finns det bigger fish to fry..

Bara för man ogillar gråhandlare eller försöker plocka billiga poäng på internet så stinker denna tråd. Någon försöker bygga en business och blir snabbt inpressad i ett hörn så de inte orkar fäktas längre. Känns ovärdigt i mina ögon. Än så länge har de inte gjort något fel mer än att de uttryckt sig lite plumpt och fått forummobben på sig.



Tack Per, är dock inte klumpig men ju fler svar vi ger desto fler inlägg postas och vi får lägga en halv dag på att svara. Som sagt även jag vet att det finns större fiskar...

Sammanfattning, vi håller låga priser, vi levererar hyfsat snabbt, vi har inga obetalda skatter eller andra skulder, vi är momsregistrerade och har f-skatt (ett tecken på skötsamhet), alla certifikat stämplas av AD i Spanien, leverans sker med FedEx, betalning sker med Klarna. Vi redovisar vår moms månadsvis och en av de största redovisningsbyråerna i Sverige sköter vår bokföring. Hoppas detta är solklart.
 

mrwatches.se

Breitling
Har ni eller kommer ni på mrwatches.se att skaffa någon form av showroom, där man fysiskt kan klämma på klockor? Alltså bara de vanligaste modellerna som ni säljer eller kommer att sälja mest av? Jag och många med mig vill garanterat ha möjlighet att testa och känna på aktuell modell innan köp. Det känns ju inte rätt att som konsument gå till en fysisk AD för att klämma på en klocka, och redan när jag går in genom dörren ha vetskap om att mitt köp kommer att göras någon annanstans. Då får ju Handlaren Handlarnsson stå för lokal, lager och personal samt säkerhet bara för att visa klockan sedan köper jag den någon annanstans. Hur resonerar ni kring detta?



Hej, vi får kika på det längre fram. Är ju en kostnadsfråga i form av säkerhet etc. Inget som är aktuellt för dagen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tror att han bara är klumpig. Ska vi diskutera svenska klockhandlare och momsfusk så finns det bigger fish to fry..

Bara för man ogillar gråhandlare eller försöker plocka billiga poäng på internet så stinker denna tråd. Någon försöker bygga en business och blir snabbt inpressad i ett hörn så de inte orkar fäktas längre. Känns ovärdigt i mina ögon. Än så länge har de inte gjort något fel mer än att de uttryckt sig lite plumpt och fått forummobben på sig.

Nu förstår jag inte, vi skall alltså vänta och se om det går illa innan vi får diskutera nya verksamheter?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Nu förstår jag inte, vi skall alltså vänta och se om det går illa innan vi får diskutera nya verksamheter?
Nä, klart ni får måla fan på väggen om precis vad som helst om det känns kul. Är man orolig så köper man klockan på faktura. Men kör på för all del om det roar er. Eller oroar.. :)

En trevligare approach och ni kanske kunnat signa upp dem som annonsör och hjälpa dem att sälja klockor på samma sätt som ni tex hjälper Rob Engström sälja klockor genom bannern på sidan.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Nä, klart ni får måla fan på väggen om precis vad som helst om det känns kul. Är man orolig så köper man klockan på faktura. Men kör på för all del om det roar er. Eller oroar.. :)

En trevligare approach och ni kanske kunnat signa upp dem som annonsör och hjälpa dem att sälja klockor på samma sätt som ni tex hjälper Rob Engström sälja klockor genom bannern på sidan.

Rent generellt så är vi försiktiga med att tillåta två sponsorer med direkt motsatta intressen. .
 

Thorn

Friends of KS
Förklarar också inställningen i tråden. Nu tror jag inte att gråhandel försvinner bara för att er inställning till den är som den är. Gråhandelns vara eller icke-vara är dock en annan diskussion som jag inte hinner med idag.
Tror ändå att många är ganska positivt inställda till gråhandel, det folk inte är positivt inställda till är att bli blåsta. Med rån och blåsnings trådar i princip varje vecka, ett köp och sälj med good/bad guy system, trådar där man lär sig att minsta lilla dålig vibb från en säljare så ska man dra pluggen. Köp säljaren osv. Det här kan nog vara den mesta paranoida köpkåren så jag tycker inte det är konstigt alls att man totalt dissekerar en hemsida och ett bolag innan folk vill göra affärer med de. Nu var det ju kul att de presenterade sig här själva och det gjorde ju genast att de verkade lite mer reko (om än med ganska kass bemötande).
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Förklarar också inställningen i tråden. Nu tror jag inte att gråhandel försvinner bara för att er inställning till den är som den är. Gråhandelns vara eller icke-vara är dock en annan diskussion som jag inte hinner med idag.

Jaså? Det är knappast kopplat till gråhandlare snarare, två handlare som säljer i stort samma produkter. Du har inte funderat på varför vi inte knyter upp varenda Urbutik?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jaså? Det är knappast kopplat till gråhandlare snarare, två handlare som säljer i stort samma produkter. Du har inte funderat på varför vi inte knyter upp varenda Urbutik?
Tror inte du vill veta mitt svar på det. :)

Åter till mrWatches så känns det väl ändå förhållandevis safe då man kan köpa klockorna via faktura. Eller tror vi att det landar tegelstenar?
 

Landshark

Cartier
Japp, Orderdatum: 2014-06-12. Utan några problem, snabb leverans.

Alltså ett halvår innan bolaget var bildat och bedrev dataprogrammering? :confused:

"Hej därför att bolaget startades som Twinu Stockholm KB och ändrades den 27 april till mrwatches KB med ny verksamhet etc. När bolaget registrerades för moms var bolagets verksamhet just Dataprogrammering men nu således ändrat. Bolaget är bildat i november 2014 men har inte bedrivit verksamhet innan april 2015".
 

Bender

Cartier
Opps, det var tydligen på MyWatch Sweden AB som jag handla,
Big sry, MY Bad :(

Det var ju ett år sedan, så jag blanda ihop dem. Snarlika namn.
 

TouchingEvil

Cartier
Jag föredrar att köpa i butik och få klämma och andas in den härliga atmosfären. Sen får man ju inge swag om man köper från en gråhandlare.

Lite bubbel och klock klämning är svårslaget :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
När jag läser den här tråden så slås jag av hur oerhört många det är som dömer mrwatches.se utan att egentligen ha haft med dem att göra. Är det några KS:are som handlat av dem? De flesta tråddeltagare har inte haft det utan angriper (kanske något olyckligt) klumpiga formuleringar eller (inte helt lyckade) räkneexempel. I mina ögon känns detta trist. Man behöver inte läsa alla inlägg som Fan läser Bibeln.

Kan förstå skepsismen men emellanåt känns det som att det hellre hatas än älskas. Vi kanske kan vänta med drevet tills den dagen, om den nu kommer, mrwatches.se blåser någon?
 

Landshark

Cartier
När jag läser den här tråden så slås jag av hur oerhört många det är som dömer mrwatches.se utan att egentligen ha haft med dem att göra. Är det några KS:are som handlat av dem? De flesta tråddeltagare har inte haft det utan angriper (kanske något olyckligt) klumpiga formuleringar eller (inte helt lyckade) räkneexempel. I mina ögon känns detta trist. Man behöver inte läsa alla inlägg som Fan läser Bibeln.

Kan förstå skepsismen men emellanåt känns det som att det hellre hatas än älskas. Vi kanske kan vänta med drevet tills den dagen, om den nu kommer, mrwatches.se blåser någon?

Drevet...?

Dömer?

Man kan ju undra vem som läser vad som vem?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Nu kanske jag inte har värsta kollen men bland de klockor jag själv handlat av AD (Rolex och Omega modeller) så är det väl endast Omega SM300 som sticker ut prismässigt?
 
Topp