Ejnork
Basic
Det där känns vettigt! Ska kolla!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där känns vettigt! Ska kolla!
Ska bara ha kul, tänker stigar. 15k känns som jäkligt mycket pengar men kanske är i de nivåerna man måste ligga.
Tack för tipsen. Ska kolla!
Typ. Ramen och därmed geometrin kommer väl att diffa men alla använder ju samma komponenter i alla fall. Tänk på att märkena tar en del betalt för loggan, lite därför jag rekommenderade Vitus, de är lågprismärket kopplade till lite mer creddiga Nukeproof. Man får helt enkelt mer för pengarna där och kollar du Happyride så kommer den hojen ständigt upp i trådar om bra instegshojar.Skillnader på trek, kona, scott? Bara märke eller?
Typ. Ramen och därmed geometrin kommer väl att diffa men alla använder ju samma komponenter i alla fall. Tänk på att märkena tar en del betalt för loggan, lite därför jag rekommenderade Vitus, de är lågprismärket kopplade till lite mer creddiga Nukeproof. Man får helt enkelt mer för pengarna där och kollar du Happyride så kommer den hojen ständigt upp i trådar om bra instegshojar.
Oavsett märke eller modell råder jag dig att kika på 29” i första hand, större hjul är mer förlåtande och du kan nog bespara dig några flygturer över styret i alla fall! Lycka till!
Knepigt... Du är nog mellan L och XL faktiskt... Misstänker att båda kan funka för dig.Sjysst, tack för hjälpen. Ramstorlek? Är 184 cm, 90kg.
Japp, liknande Vitus tror jag.Är votec något att ha?
Bor du Stockholm så finns Kona i Sjöstan hos fixmybike, även webbshop ser jag nu.Sentier eller honzo? Vilken är bättre?
Vilken modell av honzo är det som gäller? 15k typ
Var handlar jag kona?
Såg det, http://www.fixmybike.se/kona-big-honzo-2019/Bor du Stockholm så finns Kona i Sjöstan hos fixmybike, även webbshop ser jag nu.
29” är mer förlåtande men å andra sidan fanns det bara 26” med tokbrant gaffel när jag började och det överlevde man också!Såg det, http://www.fixmybike.se/kona-big-honzo-2019/
Var inte det billigt? Men 27,5” och det ska jag inte ha?
Tack för hjälpen!
Jag jämförde de tre innan jag köpte min. Vitus hittade jag inte lokalt så den drog jag bort från listan snabbt. Trek hade lite sämre gaffel än Honzo, men det hade ändå kunnat bli den.Skillnader på trek, kona, scott? Bara märke eller?
Seniter har någon cm längre gaffel, borde vara positivt. Den saknar dock drop-post vilket man vill ha.Sentier eller honzo? Vilken är bättre?
Vilken modell av honzo är det som gäller? 15k typ
Var handlar jag kona?
Big Honzo är samma modell som Honzo fast med 130mm gaffel istället för 120mm gaffel och med 27.5+” istället för 29”. Yttre diametern är samma på 29” och 27.5+”, så jag tror inte det är så stor skillnad. Lite mer studs i 27.5+” kanske.Såg det, http://www.fixmybike.se/kona-big-honzo-2019/
Var inte det billigt? Men 27,5” och det ska jag inte ha? Tack för hjälpen!
Jag jämförde de tre innan jag köpte min. Vitus hittade jag inte lokalt så den drog jag bort från listan snabbt. Trek hade lite sämre gaffel än Honzo, men det hade ändå kunnat bli den.
Seniter har någon cm längre gaffel, borde vara positivt. Den saknar dock drop-post vilket man vill ha.
Big Honzo är samma modell som Honzo fast med 130mm gaffel istället för 120mm gaffel och med 27.5+” istället för 29”. Yttre diametern är samma på 29” och 27.5+”, så jag tror inte det är så stor skillnad. Lite mer studs i 27.5+” kanske.
Jag är alldeles för noobig för att ge bra råd. @Pinsam tipsade mig om de jag kikade på var bra eller inte. Det man vill veta är att alla nav och sådant är framtidssäkrat och så stabilt som möjligt. Honzon uppfyllde de kriterierna och har även den tjockare versionen på styre. Jag är asnöjd! Kan däremot inte säga om jag hade varit mer/mindre nöjd med någon av de andra på listan ovan. Längd på kedjestag, gaffelvinkel och sådant har jag noll koll på.
Men ja, det låter som att det är L du borde ha. Jag är 183cm och kör med L.
https://www.gooutdoors.co.uk/15910019/kona-honzo-15910019Tack för hjälpen och utförligt svar. Tänker lite som dig och ska nog satsa på en Honzo. Ska sätta in mig lite i scott också. Honzon verkar inte finnas i lager strl L någonstans.
Ser någon nåt så hojta till!
Udda. En kollega köpte sin hoj därifrån förra säsongen.Skickar inte internationellt :/
Va?? Har du köpt ny cykel @Widowmaker?? Inte märkt
Är det regel 96?Att matcha lindningen på styret med klockarmbandet är det minsta man kan kräva, tycker jag
Lite skyddande vaddering, stripes och målartejp. Nu jäklar ska det filmas!
https://www.instagram.com/p/Bwt3BuQlDj4/?igshid=np2jkavdtx8zDrönare. Djii mavic air funderar på att prova och ser hur den klarar skogen. Men ska enligt tester prestera bra