Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stoppa in ”volymreduceringskoppar”/tokens i gaffeln då?
La för övrigt lite tid på att ställa in sag på gaffeln igår. Tyckte tidigare den var lite stel så släppte ut luft, då blev den för mjuk. Igår ställde jag in 20% sag och efter åkturen såg det i princip perfekt ut. Utnyttjat större delen av gaffeln men inte bottnat.
Hemma efter kvällens tur! KS’s tjockaste cykel?
Varför? Den är ju rätt inställd nu. Tror inte ens det går till denna gaffel.Stoppa in ”volymreduceringskoppar”/tokens i gaffeln då?
Jag tänkte om du ville ha gaffeln mer progressiv och slippa pumpa upp den så hårt?Varför? Den är ju rätt inställd nu. Tror inte ens det går till denna gaffel.
Bär gubben i roddbåten placeringshatten från Harry P?Vet inte vilken tråd detta passar i så jag lägger det här för nu...
Stötte på en lustiger grej på hemvägen från kvällens tur.
Roddbåt med fyra par åror med efterföljande high tech rib. Jahaja.
Jag kan inte min Harry Potter, men det är nog inte omöjligt!Bär gubben i roddbåten placeringshatten från Harry P?
Blir det inte jäkligt varmt att cykla med den hjälmen?
Testar hak-kamera i Ruddalen. Höll för övrigt på att köra in i tre grävlingar, hann stanna två meter ifrån. Två av dem vände och gick iväg efter några sekunder, den tredje gick efter mig. Kändes sådääär.
Svettigt, ja. Varmt, nej. Den är ju ventilerad.Blir det inte jäkligt varmt att cykla med den hjälmen?
Testar hak-kamera i Ruddalen. Höll för övrigt på att köra in i tre grävlingar, hann stanna två meter ifrån. Två av dem vände och gick iväg efter några sekunder, den tredje gick efter mig. Kändes sådääär.
Jag också, men då får det bli bröstkamera i så fall.Mkt. Bättre med hak kameran. Men vill se liiiiite mer Styre
Jag modererar inte i Lifestyle. Men ja, det borde man.@yonsson. Byta namnpå tråden så den blir lite mer generell?
Jag har handskar men kör utan, har även bytt grepp till Chromag Palmskin som är utvecklade för handsklöst. Smaksak vad man gillar. När det blir kallare så åker det på handskar.Fråga. Cyklar ni med handskar eller ej? hittills har jag kört utan. Tycker de "korvar" sig och får då blåsor mm. Pga. det. Nu känner jag dock att det blir lite svettigt och jag tappar greppet..
Funderar på att byta till en heldämpad Trek. Ni som har en, funderingar?. Kör xc, trail.
Ny leksak med Trailforks förinstallerat så man kan dra över spår därifrån samt se alla Trailforks-spår direkt på kartan.
Som medelålders 2-barns farsa fick det bli en Nishiki hybrid. Dämpad MB med skivbromsar fast med gatudäck och pakethållare.
Tråkigt men praktiskt...
kommer... inom kort
Heldämpat passar dom flesta enligt mig. Cykeln är allmänt mer förlåtande. Både för kroppen och ute i skogen. Man klarar svårare partier lättare och man kan ofta känna att man har mer ”flow”. Trek gör väldigt bra cyklar enligt mig, om du ska köra xc och trail skulle jag rekommendera en cykel med Minst 120mm slaglängd fram och bak. Tillexempel fuel exFunderar på att byta till en heldämpad Trek. Ni som har en, funderingar?. Kör xc, trail.