• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MTB-tråden

Bumpar ditt inlägg lite här.
Fattar givetvis att heldämpat är att föredra när man kör downhill men hur funkar det utan bakdämpare utan endast fram? - går det ens?
Kört mycket cross innan och saknar lite fart pch hopp. Cykling är ju ett billigare alternativ tänker jag. Har dock redan en cykel som inte är heldämpad... :D

Precis hemkommen ifrån en kväll i parken.. Vågar mer och mer, hoppar nu alla hoppen. Ställde även om länkaarmen bak till mer lek än stig och tryckte i lite mer luft i dämparna, vilket nu beter sig nästan perfekt. Jäkla skillnad när man fick till inställningarna nu.... GAAALET KUL.

Ska även försöka byta min fuel ex 8 emot en slash eller liknande. då det kommer bli mest park. så om någon här vill byta? Hojta.

Filmade även med en gopro men lyckades filma båda vändorna rakt ner så man såg i stort. Inget alls. Nya försök nästa tisdag.

IMG_20190625_200820.jpg
IMG_20190625_200814.jpg

Precis hemkommen ifrån en kväll i parken.. Vågar mer och mer, hoppar nu alla hoppen. Ställde även om länkaarmen bak till mer lek än stig och tryckte i lite mer luft i dämparna, vilket nu beter sig nästan perfekt. Jäkla skillnad när man fick till inställningarna nu.... GAAALET KUL.

Ska även försöka byta min fuel ex 8 emot en slash eller liknande. då det kommer bli mest park. så om någon här vill byta? Hojta.

Filmade även med en gopro men lyckades filma båda vändorna rakt ner så man såg i stort. Inget alls. Nya försök nästa tisdag.

IMG_20190625_200820.jpg
IMG_20190625_200814.jpg
Roligt att du delar och det är häftigt när man får till inställningarna. Kan känna igen mig i det där även om jag mest kör stig.

IMG_20190625_200820.jpg
IMG_20190625_200814.jpg
Hur är slash’en jämfört med remedyn?
Mer åt DH?
Ska prova min Remedy i parken för första gången på lördag, hoppas på att den kommer göra sig bra där :)

9899F48F-FC1D-422A-9E2D-270C896956D7.jpeg

Coolaste setupen på parkeringen! Ser sjukt kul ut.
Kona Honzo + Aygo :D

78A4EE46-F80A-4E8A-82CD-89288777247C.jpeg
8835708A-03C5-41C0-812F-DAD417E9529B.jpeg
39B1ECF2-D5DD-4BAA-A582-F2A19939BFDA.jpeg

Det blev längre än planerat men jävlar vad roligt det var! Grus upp och fullt ös ner. Tycker spåren ligger lite off, eller så är det GPSen som spökar. Trodde jag kört ett visst spår flera gånger men det var spåret bredvid jag hade kört.

Senast ändrad:
Hur är slash’en jämfört med remedyn?
Mer åt DH?
Ska prova min Remedy i parken för första gången på lördag, hoppas på att den kommer göra sig bra där :)
29" hjul till och börja med. Enduro race bike brukar man kalla en slash. Remedy är mer åt trail men som inte gör bort sig i parken. EX är trail men fungerar till snällare parkåkning eller köttigare om man byter delar.

9899F48F-FC1D-422A-9E2D-270C896956D7.jpeg

Coolaste setupen på parkeringen! Ser sjukt kul ut. :D

78A4EE46-F80A-4E8A-82CD-89288777247C.jpeg
8835708A-03C5-41C0-812F-DAD417E9529B.jpeg
39B1ECF2-D5DD-4BAA-A582-F2A19939BFDA.jpeg

Det blev längre än planerat men jävlar vad roligt det var! Grus upp och fullt ös ner. Tycker spåren ligger lite off, eller så är det GPSen som spökar. Trodde jag kört ett visst spår flera gånger men det var spåret bredvid jag hade kört.
Nice! Ser ut att vara härligt underlag!
Vad kör du för byxor? - ”inbyggd” vaddering?

29" hjul till och börja med. Enduro race bike brukar man kalla en slash. Remedy är mer åt trail men som inte gör bort sig i parken. EX är trail men fungerar till snällare parkåkning eller köttigare om man byter delar.
Måste erkänna att jag har dålig koll på skillnaden på alla begreppen som Enduro,trial,XC osv :D

Enduro: Halvbrant.
Trial: Lite flackare
XC: Ännu plattare.
Så har jag förstått det i alla fall. Men trail i USA är ju plöjda banor. Det vi kallar trail är väl egentligen ”All Mountain”.

Måste erkänna att jag har dålig koll på skillnaden på alla begreppen som Enduro,trial,XC osv :D
hahaha ingen fara, säg att DH är typ R8. Race Enduro är RS. Enduro S. Trail en A8 kanske.
Du ska alltså köra banracing och har en S. En slash hade varit en RS och en DHhoj en R8.

Riktigt dålig förklaring men det är skillnad på cykel och cykel.

Fuel ex 8, 3veckor gammal ca. Cyklad på 4ggr till Salu.. Pma för mer info, pris och plats :D kan bytas emot mer park orienterat.. Puss och kram :D

Låter dyrt. Såg vad dämpare går lös på 10k/st? Hahaa ååh. Varför sa ingen detta direkt :(
Svindyrt, men finns ju dem som gillar EX känslan bättre men vill göra den mer nerför fast ändå inte bli en Remedy. Men samtidigt ha bättre trampvänlighet än Remedy.
Går dock att uppgradera inuti tror jag och inte köpa helt ny gaffel.
Jo jag tror jag skrev att den klarar lättare park men bör uppgraderas ;). Du sa platt lite för ofta så då passar en EX bättre.

Låter dyrt. Såg vad dämpare går lös på 10k/st? Hahaa ååh. Varför sa ingen detta direkt :(
Äh, sälj din gaffel till mig för 3 och hitta en ny för 8 så blir det ju bara 5 papp för en ny gaffel. :D
(Förutsatt att den passar men båda är ju 29” och boost så den borde passa).

Senast ändrad:
hahaha ingen fara, säg att DH är typ R8. Race Enduro är RS. Enduro S. Trail en A8 kanske.
Du ska alltså köra banracing och har en S. En slash hade varit en RS och en DHhoj en R8.

Riktigt dålig förklaring men det är skillnad på cykel och cykel.
Haha skön jämförelse och beskrivning :D blev lite klokare iaf!

Körde en runda igår. 2BAR bak, 1.8BAR fram, kändes helt OK. Köpte även en digital tryckmätare igår så jag kan testa lite olika inställningar, pumpen är ju inte särskilt exakt med vad den visar.
Nere på 1.9BAR bak och 1,75BAR fram, tror jag kan gå ner lite till fram.

0B94B3D4-0570-436B-AA62-BF41D3C04EAE.jpeg
BA8524FF-7227-49FC-ACFB-A3443FA6C446.jpeg

Blev sugen som satan på att köra lite idag trots långrundan igår. Att gå från att inte ha tränat alls på 5 år till att gå helt bananas är nog inte helt bra så nu ska kroppen få vila upp sig några dagar. Jävligt kul dock!

Tillbaka
Topp