• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

Startar veckan på ett bra sätt

18D1FB8B-FFF7-450E-AC03-3C89407AB500.jpeg
 
DSC_0108.JPG


Tre rundor, tre punkor..:mad:
Första rundan: Punka bak
Andra rundan: Ingen punka
Tredje rundan: Först punka bak och sen punka fram

Vad gör jag för fel?
Uppsättning:
Däck: Maxxis High Roller II bak, Maxxis Minion DHF fram (helt nya)
Slangar: Continental
Tryck: 2 bar

På min hardtail med Schwalbe-däck fick jag inte punka en enda gång när jag cyklade på exakt samma stigar.

Känns som att det blir till att börja köra tubeless.. Gör ni andra det? Tankar, åsikter?
 
DSC_0108.JPG


Tre rundor, tre punkor..:mad:
Första rundan: Punka bak
Andra rundan: Ingen punka
Tredje rundan: Först punka bak och sen punka fram

Vad gör jag för fel?
Uppsättning:
Däck: Maxxis High Roller II bak, Maxxis Minion DHF fram (helt nya)
Slangar: Continental
Tryck: 2 bar

På min hardtail med Schwalbe-däck fick jag inte punka en enda gång när jag cyklade på exakt samma stigar.

Känns som att det blir till att börja köra tubeless.. Gör ni andra det? Tankar, åsikter?
Tänkte just skriva att felet sannolikt är slangarna. Med slanglöst kan man också få punka men det är klart ovanligare. Jag hade konverterat.
 
Noterade igår att det finns en liten liten bula på ramen. Lacken är oskadad så misstänker att detta måste uppstått innan lackering. Blir till att maila CRC och se vad dom säger.
IMG_20200827_190856.jpg

IMG_20200827_174722.jpg
Enligt "Vitus engineers" ska det inte vara någon fara med min ram och som plåster på såren skulle jag få 20 pund att handla ifrån deras shop med.

Tyckte detta lät jävligt snålt ifrån deras sida. Problemet är väl att jag cyklat på cykeln så misstänker att de inte kommer godta en retur. Men jag frågade dom detta så får vi se vad de säger.

Om jag ska behålla den krävde jag signerat dokument där de styrker att ramens styrka är opåverkad. Plus att jag då vill ha "gift coupon" som de kallade det för att täcka ett par grepp och pedaler.

Återstår att se va de svarar denna gång.
 
Enligt "Vitus engineers" ska det inte vara någon fara med min ram och som plåster på såren skulle jag få 20 pund att handla ifrån deras shop med.

Tyckte detta lät jävligt snålt ifrån deras sida. Problemet är väl att jag cyklat på cykeln så misstänker att de inte kommer godta en retur. Men jag frågade dom detta så får vi se vad de säger.

Om jag ska behålla den krävde jag signerat dokument där de styrker att ramens styrka är opåverkad. Plus att jag då vill ha "gift coupon" som de kallade det för att täcka ett par grepp och pedaler.

Återstår att se va de svarar denna gång.
Goodwill? Nja, kanske en variant som inte var råskön. Antagligen har de rätt rent konstruktionsmässigt, men som kund vill man ha prestine.
 
DSC_0108.JPG


Tre rundor, tre punkor..:mad:
Första rundan: Punka bak
Andra rundan: Ingen punka
Tredje rundan: Först punka bak och sen punka fram

Vad gör jag för fel?
Uppsättning:
Däck: Maxxis High Roller II bak, Maxxis Minion DHF fram (helt nya)
Slangar: Continental
Tryck: 2 bar

På min hardtail med Schwalbe-däck fick jag inte punka en enda gång när jag cyklade på exakt samma stigar.

Känns som att det blir till att börja köra tubeless.. Gör ni andra det? Tankar, åsikter?


Fixade Tubeless-konverteringen igår.. Gick väldigt smärtfritt med hjälp av bara golvpump:)
Hade två jättesmå hål i bakdäcket och ett jättelitet i framdäcket och det stämmer ju bra med mina tre punkteringar. Tyvärr så verkar inte vätskan jag köpte;
33030_27246.jpg

vara så jättebra så det läcker fortfarande lite lite lite lite från hålen. Men nu går det i alla fall att cykla och däcken håller trycket trots det lilla läckaget. Har just varit ute 80 minuter i skogen.. Skönt!
DSC_0132.JPG


Nästa gång får jag sikta på någon annan vätska. Vilken är bäst? Är det Stans man ska köra med?
 
Fixade Tubeless-konverteringen igår.. Gick väldigt smärtfritt med hjälp av bara golvpump:)
Hade två jättesmå hål i bakdäcket och ett jättelitet i framdäcket och det stämmer ju bra med mina tre punkteringar. Tyvärr så verkar inte vätskan jag köpte;
33030_27246.jpg

vara så jättebra så det läcker fortfarande lite lite lite lite från hålen. Men nu går det i alla fall att cykla och däcken håller trycket trots det lilla läckaget. Har just varit ute 80 minuter i skogen.. Skönt!
DSC_0132.JPG


Nästa gång får jag sikta på någon annan vätska. Vilken är bäst? Är det Stans man ska köra med?
Har en liknade upplevelse, hade små hål från tidigare punkteringar. Körde denna:
619F0CDA-DE22-4B2D-B8CA-2FEDAE9F52D5.png

Tyvärr läckte även denna, blev en skaplig pöl på garagegolvet. Trots relativt små hål i däcket.
Nu har jag beställt nya däck och får bli någon annan vätska. Vilken vätska har jag ingen aning om ännu
 
Tillbaka
Topp