Överstan?
Passerade stugan din i somras
Precis, tänkte ute i stugan. Du skulle ha svängt ner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Överstan?
Passerade stugan din i somras
Endurance mode. Nice!
Klämde in en snabbrunda idag.
Så hur många är med? Hur ligger ni till nu när första veckan snart är avklarad? Jag har lyckats få ihop ca 320 min MTB så här långt men snart dags att plocka fram lampor om man ska kvällsåka
Jag är med. Ligger asbra till, 0 timmar. Har inte hunnit, har ju ett liv att missköta.Så hur många är med? Hur ligger ni till nu när första veckan snart är avklarad? Jag har lyckats få ihop ca 320 min MTB så här långt men snart dags att plocka fram lampor om man ska kvällsåka
Coolt. Har släkt i Vallda, hyfsat nära.Exakt här, typ:
https://goo.gl/maps/JLHjas9Xo7bPkjuh8
Jag är med. Ligger asbra till, 0 timmar. Har inte hunnit, har ju ett liv att missköta.
Haha, så kan man ju också se på detJag är med. Ligger asbra till, 0 timmar. Har inte hunnit, har ju ett liv att missköta.
Definitionsfråga. Klockan är bara till låns tyvärr. Jäkla grym dock, hade velat ha en gul.Haha, så kan man ju också se på det
Du har ju en hel vecka på dig, än är det inte försent. Fast du hade ju iofs redan klockan såg jag!
Tänkte just skriva att felet sannolikt är slangarna. Med slanglöst kan man också få punka men det är klart ovanligare. Jag hade konverterat.
Tre rundor, tre punkor..
Första rundan: Punka bak
Andra rundan: Ingen punka
Tredje rundan: Först punka bak och sen punka fram
Vad gör jag för fel?
Uppsättning:
Däck: Maxxis High Roller II bak, Maxxis Minion DHF fram (helt nya)
Slangar: Continental
Tryck: 2 bar
På min hardtail med Schwalbe-däck fick jag inte punka en enda gång när jag cyklade på exakt samma stigar.
Känns som att det blir till att börja köra tubeless.. Gör ni andra det? Tankar, åsikter?
Tack, ja det får nog bli så..Tänkte just skriva att felet sannolikt är slangarna. Med slanglöst kan man också få punka men det är klart ovanligare. Jag hade konverterat.
Tack, ja det får nog bli så..
Tycker bara att det är så konstigt att det blivit så många punkor..
Så får det bli!Jag har fått genomslag så fälgen tar stryk, men höll ändå luften. Så säger som ovan, slanglöst!
Enligt "Vitus engineers" ska det inte vara någon fara med min ram och som plåster på såren skulle jag få 20 pund att handla ifrån deras shop med.Noterade igår att det finns en liten liten bula på ramen. Lacken är oskadad så misstänker att detta måste uppstått innan lackering. Blir till att maila CRC och se vad dom säger.
Goodwill? Nja, kanske en variant som inte var råskön. Antagligen har de rätt rent konstruktionsmässigt, men som kund vill man ha prestine.Enligt "Vitus engineers" ska det inte vara någon fara med min ram och som plåster på såren skulle jag få 20 pund att handla ifrån deras shop med.
Tyckte detta lät jävligt snålt ifrån deras sida. Problemet är väl att jag cyklat på cykeln så misstänker att de inte kommer godta en retur. Men jag frågade dom detta så får vi se vad de säger.
Om jag ska behålla den krävde jag signerat dokument där de styrker att ramens styrka är opåverkad. Plus att jag då vill ha "gift coupon" som de kallade det för att täcka ett par grepp och pedaler.
Återstår att se va de svarar denna gång.
Typ var 100:e timme enligt tillverkarna, men beror såklart även lite på hur o var man kör.En helt annan fråga. Hur och när/ofta bör man göra dämparservice? (Blivit med Kona)
Tackar!Typ var 100:e timme enligt tillverkarna, men beror såklart även lite på hur o var man kör.
Sjysst hoj förresten, grattis!Tackar!
Men tack igen, känns som en poppig hoj. Faktiskt 27,5.Sjysst hoj förresten, grattis!
Tre rundor, tre punkor..
Första rundan: Punka bak
Andra rundan: Ingen punka
Tredje rundan: Först punka bak och sen punka fram
Vad gör jag för fel?
Uppsättning:
Däck: Maxxis High Roller II bak, Maxxis Minion DHF fram (helt nya)
Slangar: Continental
Tryck: 2 bar
På min hardtail med Schwalbe-däck fick jag inte punka en enda gång när jag cyklade på exakt samma stigar.
Känns som att det blir till att börja köra tubeless.. Gör ni andra det? Tankar, åsikter?
Har en liknade upplevelse, hade små hål från tidigare punkteringar. Körde denna:Fixade Tubeless-konverteringen igår.. Gick väldigt smärtfritt med hjälp av bara golvpump
Hade två jättesmå hål i bakdäcket och ett jättelitet i framdäcket och det stämmer ju bra med mina tre punkteringar. Tyvärr så verkar inte vätskan jag köpte;
vara så jättebra så det läcker fortfarande lite lite lite lite från hålen. Men nu går det i alla fall att cykla och däcken håller trycket trots det lilla läckaget. Har just varit ute 80 minuter i skogen.. Skönt!
Nästa gång får jag sikta på någon annan vätska. Vilken är bäst? Är det Stans man ska köra med?
Det här är såå kul..
Yes!Grisryggen?