• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

I förrgår var det premiär med nya cykeln. Skulle bara "testa den lite" och eftersom jag inte tänkt cykla så långt så tog jag inte med mig några grejer för att laga punka o.s.v. Men roligt var det och turen blev längre och längre.. -ända tills den plötsligt fick ett abrupt slut när bakhjulet blev helt platt i ett parti med lite stenar. Det var bara att kliva av och börja promenera hemåt i regnet. 1,5 timme senare var jag hemma; blöt, trött och lite kall men ändå glad..

Gårdagen gick åt till punka-fix och idag var det dags för en ny tur. 2 timmar i skogen blev det och jag är riktigt nöjd med cykeln!
DSC_0101.JPG
DSC_0103.JPG
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Tjo, fråga till er kunniga!
jag ska åka och "köpa" en Scott Spark i kolfiber, begagnad från 2019. Storleken är Large.
Men nu börjar jag oroa mig för om den är för liten, ligger 1 cm över rangen. Är 188cm.
Ganska mycket pengar så trist om det känns fel.
Nybörjare kan tilläggas....
Skärmavbild 2020-09-05 kl. 10.52.36.png
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Tjo, fråga till er kunniga!
jag ska åka och "köpa" en Scott Spark i kolfiber, begagnad från 2019. Storleken är Large.
Men nu börjar jag oroa mig för om den är för liten, ligger 1 cm över rangen. Är 188cm.
Ganska mycket pengar så trist om det känns fel.
Nybörjare kan tilläggas....
Skärmavbild 2020-09-05 kl. 10.52.36.png

Inget tvekan om att xl är mer din storlek.
Jag cyklar large, är bara 181 ca.
Är det en riktigt bra affär, så varför inte testa, men annars hitta en xl.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Tjo, fråga till er kunniga!
jag ska åka och "köpa" en Scott Spark i kolfiber, begagnad från 2019. Storleken är Large.
Men nu börjar jag oroa mig för om den är för liten, ligger 1 cm över rangen. Är 188cm.
Ganska mycket pengar så trist om det känns fel.
Nybörjare kan tilläggas....
Skärmavbild 2020-09-05 kl. 10.52.36.png
Håller helt med chrisse här. Jag har en spark i xl och är 190 cm. Den är varken särskilt lång eller hög så man bör nog absolut gå på den större om man ligger mellan två storlekar. Trevliga cyklar för övrigt, passar fint om man gillar xc åt det lite stökigare hållet.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Inget tvekan om att xl är mer din storlek.
Jag cyklar large, är bara 181 ca.
Är det en riktigt bra affär, så varför inte testa, men annars hitta en xl.

Håller helt med chrisse här. Jag har en spark i xl och är 190 cm. Den är varken särskilt lång eller hög så man bör nog absolut gå på den större om man ligger mellan två storlekar. Trevliga cyklar för övrigt, passar fint om man gillar xc åt det lite stökigare hållet.
Går emot strömmen lite ;)
Är 187 och kör på en L
XL kändes för stor och klumpig imho och cyklotekets personal höll vid utprovning (köpte då sista L, XL fanns det fler kvar så inget ”säljknep” heller)
Mao, testa L och se hur den känns. Förhållande mellan ben, överkropp och armlängd spelar ju in för valet.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Går emot strömmen lite ;)
Är 187 och kör på en L
XL kändes för stor och klumpig imho och cyklotekets personal höll vid utprovning (köpte då sista L, XL fanns det fler kvar så inget ”säljknep” heller)
Mao, testa L och se hur den känns. Förhållande mellan ben, överkropp och armlängd spelar ju in för valet.

Är ju väldigt sant.
Iom att jag är byggd som Kalle Anka, korta ben, så skulle steget upp till xl inte vara drastiskt för mig.

@jerka2.0, har du långa ben (kort överkropp) så skulle L kunna funka.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Går emot strömmen lite ;)
Är 187 och kör på en L
XL kändes för stor och klumpig imho och cyklotekets personal höll vid utprovning (köpte då sista L, XL fanns det fler kvar så inget ”säljknep” heller)
Mao, testa L och se hur den känns. Förhållande mellan ben, överkropp och armlängd spelar ju in för valet.
Tackar, ska åka och prova. återkommer.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Tack för input gubbar, uppskattas. @stigge @Chrisse @frere , svårt att prova på plats, kändes bra. Såg att jag även hade L i min nuvarande Giant.
jag får prova lite, känns det fel får den gå vidare.
64D649BA-0533-49AE-986B-0AB7B4C26A35.jpeg
För en som inte cyklat på massa år upplevde jag dagens mtb som jättestora! Jag köpte en Vitus sentier i Large. Är visserligen bara 182cm lång men hade nog inte velat ha en större cykel.
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nära hem det.
Finns det mkt utmärkta stigar där? Höjdskillnad stor?
Vi passerade över ljungheden/karmen och ner nordväst, men stannar man och kör runt i området finns det en del höjdskillnad. Kanske inte som Änggårdsbergen, men något åt det hållet. Inga utmärkta stigar inom området, men det är ju öppet och överskådligt. Och riktigt mysigt!
A36515F3-F420-4DF2-AE31-1E2B6044245C.png
 
Topp