Hej Klocksnack!
Vi har ju året runt den fina insamlingen till BCF.
Ikväll startar Musikhjälpen 2019 med temat ” Sex är inte ett vapen ”
Jag tog mig friheten att starta en bössa i Klocksnacks namn.
https://bossan.musikhjalpen.se/insamlingar/klocksnack
- 2019, Västerås 9-15 december
Årets tema: Sex är inte ett vapen.
Programledare: Daniel Hallberg, Miriam Bryant och Farah Abadi.
” Årets tema är "Sex är inte ett vapen".
Sexuellt våld i krig och konflikt kan se ut på flera olika sätt. Väpnade grupper kan utföra våldtäkter på öppen gata eller attackera barn på väg till skolan som strategi för att sprida skräck, hämnas och tvinga människor på flykt. Extremistgrupper kidnappar människor och håller dem som sexslavar för att locka till sig unga män eller tjäna pengar genom slavhandel.
Men sexuellt våld behöver inte vara beordrat och förövarna är inte bara soldater eller väpnade grupper. I samhällen där våld normaliseras och laglöshet breder ut sig ökar sexuellt våld även bland lokalbefolkning, biståndsarbetare och fredsbevarande soldater. Det finns bakom stängda dörrar i hemmet, i den smala gränden på väg till skolan eller i osäkra utrymmen i flyktingläger. ”
Hejja oss Klocksnackare!
Vi har ju året runt den fina insamlingen till BCF.
Ikväll startar Musikhjälpen 2019 med temat ” Sex är inte ett vapen ”
Jag tog mig friheten att starta en bössa i Klocksnacks namn.
https://bossan.musikhjalpen.se/insamlingar/klocksnack
- 2019, Västerås 9-15 december
Årets tema: Sex är inte ett vapen.
Programledare: Daniel Hallberg, Miriam Bryant och Farah Abadi.
” Årets tema är "Sex är inte ett vapen".
Sexuellt våld i krig och konflikt kan se ut på flera olika sätt. Väpnade grupper kan utföra våldtäkter på öppen gata eller attackera barn på väg till skolan som strategi för att sprida skräck, hämnas och tvinga människor på flykt. Extremistgrupper kidnappar människor och håller dem som sexslavar för att locka till sig unga män eller tjäna pengar genom slavhandel.
Men sexuellt våld behöver inte vara beordrat och förövarna är inte bara soldater eller väpnade grupper. I samhällen där våld normaliseras och laglöshet breder ut sig ökar sexuellt våld även bland lokalbefolkning, biståndsarbetare och fredsbevarande soldater. Det finns bakom stängda dörrar i hemmet, i den smala gränden på väg till skolan eller i osäkra utrymmen i flyktingläger. ”
Hejja oss Klocksnackare!
Senast ändrad: