• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Musikhjälpen 2019 - SEX är inte ett vapen - SLUTAPURTEN av insamlingen! Hjälp för en god sak!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Som sagt! Finns viss poäng i att man inte kan bestämma vad folk ska göra med sina pengar, vi lever som tur i ett ganska så fritt land där vi bestämmer över oss själva!
Fast jag kan ändå tycka, att eftersom vi är på ett forum med många medlemmar och vi skulle kunna hjälpa till att göra lite skillnad, så varför inte ge en hjälpande hand!

Det är ingen tävling i att den person som skänker mest pengar vinner, och du ska inte känna någon skam om du bara bidrar med en 10:a, för det är tanken som räknas här, alla pengar som kommer in räknas lika mycket, oavsett om det är 5, 10, 50, 100, 1000 eller 10.000kr du väljer att skänka.

Finns ett bra ordspråk, många bäckar små gör en stor Å! Så varför kan man inte visa lite medmänsklighet framför allt så här i Jultider, jag skänker pengar till alla möjliga välgörenhetsorganisationer, inga stora summor dock. För jag tänker alltid många bäckar små...

Vore väldigt kul om kunde komma upp till 10.000kr!!!
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Sagt i all välmening tror jag tror inte det är rätt väg att skamma folk att skänka pengar. Det här prioriterar du högst, andra har andra prioriteringar var man lägger sin välgörenhet. Men jag håller naturligtvis med dig om att samtliga kan skänka i alla fall något litet.
Det är förvisso korrekt, och det är inte min avsikt att dra igång ytterligare diskussion kring denna fråga, men det funkade på mig. Ibland behöver man skakas ur sin bubbla lite och jag tycker att var och en här borde vara mogen att själv bedöma om de borde känna sig träffade eller ej.
Alltså - har man ont om pengar, eller redan donerar till andra ändamål och känner att det räcker eller bara inte vill så är det ok.
Men om man låter bli av ren lathet så är det ju tråkigt och jag kan villigt erkänna att jag ofta är lat. :)
Glad Lucia på er!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Personligen blir jag rätt osugen på att skänka något när en eller flera personer tycker att de som inte skänker är "idioter".
Jag skänker pengar varje månad till organisationer som ligger mig varmt om hjärtat och det får räcka.
Ajdå. Får hoppas att inte resterande 27500 medlemmarna också är så lättkränkta av lite verbal cybersmisk, så de "väljer" att hänga upp sig på det och inte se ändamålet, och istället av ren "princip" inte bidrar med en tia eller två, och sitter helt nöjda med att de faktiskt skänker regelbundet till andra goda ändamål...
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ajdå. Får hoppas att inte resterande 27500 medlemmarna också är så lättkränkta av lite verbal cybersmisk, så de "väljer" att hänga upp sig på det och inte se ändamålet, och istället av ren "princip" inte bidrar med en tia eller två, och sitter helt nöjda med att de faktiskt skänker regelbundet till andra goda ändamål...
Spontant känns det som att du förstör mer än hjälper i denna tråd. Ta en pepparkaka och chilla lite
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Kan vi släppa diskussionen lite ang. vem som ger och inte ger? Kämpa på bara.
Vi kan väl hålla tråden hyfsat städad rent allmänt. Sen får ju självklart ALLA ha sin åsikt i frågan.

Jag är jätte glad över att vi ändå har ( i skrivande stund ) fått ihop 8480:- med några dagar kvar. Visst kan vi nå 10.000:- ?
..... I vilket fall som helst så hoppas jag att alla får en trevlig Lucia idag, ät många lussekatter och fortsätt kriga för MH19 :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kan vi släppa diskussionen lite ang. vem som ger och inte ger? Kämpa på bara.
Vi kan väl hålla tråden hyfsat städad rent allmänt. Sen får ju självklart ALLA ha sin åsikt i frågan.

Jag är jätte glad över att vi ändå har ( i skrivande stund ) fått ihop 8480:- med några dagar kvar. Visst kan vi nå 10.000:- ?
..... I vilket fall som helst så hoppas jag att alla får en trevlig Lucia idag, ät många lussekatter och fortsätt kriga för MH19 :)
Ok, du glömde en nolla eller 2 va :) Jag ger mig nu iaf, då jag hoppas att poängen gott fram till de flesta...

Strunta i vad folk (inkl. Jag själv) tjafsar om i tråden. Se bara till att skänka pengar till detta fina ändamål, och ta chansen att bidra till att KS gör ett betydande avtryck i kampen mot dessa vidrigheter :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skänkte en slant för en stund sedan men det dyker inte upp i listan. Kanske ligger vi bättre till än det ser ut som?
Kikade du längst ner? Verkar som det fyller på underifrån. Totalbeloppet ändrades när jag betalade men såg inte heller min summa direkt. Men längst ner låg en som var identisk.
Lär vara över 10k inom en timma..
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Fan vad ni är bra! Nu går vi mot 15’ :)
7A670F24-A201-4D0B-9BFA-BB66733E1EA4.png
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Bra idé! :)

Plats 300: 10350:- ( bör vi fixa )
Plats 200: 14000:- ( inte så möjligt? )
Plats 100: 27250:-
Nu lär ju (förhoppningsvis) de där också stiga men visst är 14k möjligt.

Idé:
Man kan ju kanske köra miniauktioner likt de vi gör för BCF? Då kan man bidra genom att skänka ngn klocka/tillbehör som ngn kan köpa (dyrt) för ändamålet.

Kanske ngn som har kontakter på ad fixa en mystery box? (Vill inte tagga ngn så de känner sig tvingade...)
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Nu lär ju (förhoppningsvis) de där också stiga men visst är 14k möjligt.

Idé:
Man kan ju kanske köra miniauktioner likt de vi gör för BCF? Då kan man bidra genom att skänka ngn klocka/tillbehör som ngn kan köpa (dyrt) för ändamålet.

Kanske ngn som har kontakter på ad fixa en mystery box? (Vill inte tagga ngn så de känner sig tvingade...)
Ja, självklart skulle vi kunna köra någon sorts aktion också! Alla sätt är ju bra sätt! :)
Så om någon känner sig manad att kasta in ett objekt eller så är det bara att fylla tråden så får man buda.


——————————————————

edit; eller ska man kanske ta sånt här i separata trådar? Vet inte riktigt hur det fungerar. Annars kan jag aktionerar ut en gammal Edox Delfin.
 
Senast ändrad:

Mauritz

Rolex
Hej Klocksnack!

Vi har ju året runt den fina insamlingen till BCF.
Ikväll startar Musikhjälpen 2019 med temat ” Sex är inte ett vapen ”

Jag tog mig friheten att starta en bössa i Klocksnacks namn.

https://bossan.musikhjalpen.se/insamlingar/klocksnack

- 2019, Västerås 9-15 december
Årets tema: Sex är inte ett vapen.
Programledare: Daniel Hallberg, Miriam Bryant och Farah Abadi.


” Årets tema är "Sex är inte ett vapen".
Sexuellt våld i krig och konflikt kan se ut på flera olika sätt. Väpnade grupper kan utföra våldtäkter på öppen gata eller attackera barn på väg till skolan som strategi för att sprida skräck, hämnas och tvinga människor på flykt. Extremistgrupper kidnappar människor och håller dem som sexslavar för att locka till sig unga män eller tjäna pengar genom slavhandel.

Men sexuellt våld behöver inte vara beordrat och förövarna är inte bara soldater eller väpnade grupper. I samhällen där våld normaliseras och laglöshet breder ut sig ökar sexuellt våld även bland lokalbefolkning, biståndsarbetare och fredsbevarande soldater. Det finns bakom stängda dörrar i hemmet, i den smala gränden på väg till skolan eller i osäkra utrymmen i flyktingläger. ”

Hejja oss Klocksnackare!
Händer inget när jag trycker på länken, får testa via musikhjälpen’s sida..
 
Topp