Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är förvisso korrekt, och det är inte min avsikt att dra igång ytterligare diskussion kring denna fråga, men det funkade på mig. Ibland behöver man skakas ur sin bubbla lite och jag tycker att var och en här borde vara mogen att själv bedöma om de borde känna sig träffade eller ej.Sagt i all välmening tror jag tror inte det är rätt väg att skamma folk att skänka pengar. Det här prioriterar du högst, andra har andra prioriteringar var man lägger sin välgörenhet. Men jag håller naturligtvis med dig om att samtliga kan skänka i alla fall något litet.
Snyggt! Skulle räcka en riktigt bra bit om alla på KS skulle bidra med det lilla.Bra initiativ! Bidrar med det lilla jag kan.
Ajdå. Får hoppas att inte resterande 27500 medlemmarna också är så lättkränkta av lite verbal cybersmisk, så de "väljer" att hänga upp sig på det och inte se ändamålet, och istället av ren "princip" inte bidrar med en tia eller två, och sitter helt nöjda med att de faktiskt skänker regelbundet till andra goda ändamål...Personligen blir jag rätt osugen på att skänka något när en eller flera personer tycker att de som inte skänker är "idioter".
Jag skänker pengar varje månad till organisationer som ligger mig varmt om hjärtat och det får räcka.
Spontant känns det som att du förstör mer än hjälper i denna tråd. Ta en pepparkaka och chilla liteAjdå. Får hoppas att inte resterande 27500 medlemmarna också är så lättkränkta av lite verbal cybersmisk, så de "väljer" att hänga upp sig på det och inte se ändamålet, och istället av ren "princip" inte bidrar med en tia eller två, och sitter helt nöjda med att de faktiskt skänker regelbundet till andra goda ändamål...
Ok, du glömde en nolla eller 2 vaKan vi släppa diskussionen lite ang. vem som ger och inte ger? Kämpa på bara.
Vi kan väl hålla tråden hyfsat städad rent allmänt. Sen får ju självklart ALLA ha sin åsikt i frågan.
Jag är jätte glad över att vi ändå har ( i skrivande stund ) fått ihop 8480:- med några dagar kvar. Visst kan vi nå 10.000:- ?
..... I vilket fall som helst så hoppas jag att alla får en trevlig Lucia idag, ät många lussekatter och fortsätt kriga för MH19![]()
Kikade du längst ner? Verkar som det fyller på underifrån. Totalbeloppet ändrades när jag betalade men såg inte heller min summa direkt. Men längst ner låg en som var identisk.Skänkte en slant för en stund sedan men det dyker inte upp i listan. Kanske ligger vi bättre till än det ser ut som?
Ditt bidrag ligger som nr 5 från botten räknat i nulägetSkänkte en slant för en stund sedan men det dyker inte upp i listan. Kanske ligger vi bättre till än det ser ut som?
Jag är trög idag.Kikade du längst ner? Verkar som det fyller på underifrån. Totalbeloppet ändrades när jag betalade men såg inte heller min summa direkt. Men längst ner låg en som var identisk.
Lär vara över 10k inom en timma..
Faktiskt inte. Är ju inte heeelt logiskt att det fylls på underifrån. Men jag har för mig det var lika på BCF siten någon gång när jag skulle hålla kollJag är trög idag.![]()
Hur nära är vi att nå topp 300, 200, 100? Kan vara bra morot att vetaLite kuriosa..
- Vår insamling ligger på plats 307 av totalt 4112 insamlingar!
Hur nära är vi att nå topp 300, 200, 100? Kan vara bra morot att veta![]()
Nu lär ju (förhoppningsvis) de där också stiga men visst är 14k möjligt.Bra idé!
Plats 300: 10350:- ( bör vi fixa )
Plats 200: 14000:- ( inte så möjligt? )
Plats 100: 27250:-
Ja, självklart skulle vi kunna köra någon sorts aktion också! Alla sätt är ju bra sätt!Nu lär ju (förhoppningsvis) de där också stiga men visst är 14k möjligt.
Idé:
Man kan ju kanske köra miniauktioner likt de vi gör för BCF? Då kan man bidra genom att skänka ngn klocka/tillbehör som ngn kan köpa (dyrt) för ändamålet.
Kanske ngn som har kontakter på ad fixa en mystery box? (Vill inte tagga ngn så de känner sig tvingade...)
Händer inget när jag trycker på länken, får testa via musikhjälpen’s sida..Hej Klocksnack!
Vi har ju året runt den fina insamlingen till BCF.
Ikväll startar Musikhjälpen 2019 med temat ” Sex är inte ett vapen ”
Jag tog mig friheten att starta en bössa i Klocksnacks namn.
https://bossan.musikhjalpen.se/insamlingar/klocksnack
- 2019, Västerås 9-15 december
Årets tema: Sex är inte ett vapen.
Programledare: Daniel Hallberg, Miriam Bryant och Farah Abadi.
” Årets tema är "Sex är inte ett vapen".
Sexuellt våld i krig och konflikt kan se ut på flera olika sätt. Väpnade grupper kan utföra våldtäkter på öppen gata eller attackera barn på väg till skolan som strategi för att sprida skräck, hämnas och tvinga människor på flykt. Extremistgrupper kidnappar människor och håller dem som sexslavar för att locka till sig unga män eller tjäna pengar genom slavhandel.
Men sexuellt våld behöver inte vara beordrat och förövarna är inte bara soldater eller väpnade grupper. I samhällen där våld normaliseras och laglöshet breder ut sig ökar sexuellt våld även bland lokalbefolkning, biståndsarbetare och fredsbevarande soldater. Det finns bakom stängda dörrar i hemmet, i den smala gränden på väg till skolan eller i osäkra utrymmen i flyktingläger. ”
Hejja oss Klocksnackare!
Dom har haft lite tekniskaproblem ikväll pga högt tryck. Prova igen lite senare så funkar det säkertHänder inget när jag trycker på länken, får testa via musikhjälpen’s sida..
Fick det att funka blev en liten slant. Bra initiativ....Dom har haft lite tekniskaproblem ikväll pga högt tryck. Prova igen lite senare så funkar det säkert![]()
Snyggt!!Fick det att funka blev en liten slant. Bra initiativ....