• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MWC, bra eller anus

Hej, i sökandet efter nästa klocka så råkade jag springa på den här...gillar den blå matta ytan och storleken på 43mm.
Men MWC har jag ingen erfarenhet av, hur står sig kvaliten?
Ska ha den som beater, i ur och skur, inget som jag kommer vara direkt rädd om med andra ord.
Hade igentligen velat ha en automatare, men batteritiden ska vara ganska bra på den här.
Vill ha en bra luma på den, någon med erfarenhet från märket?

$_12.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror knappast den har revolutionerande lume och gillar inte designplankningen. Kvallen är nog basic. Märket i sig är det nog inget fel på...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skulle kört på en CWC.
MWC är en rip-off på cwc som jag uppfattat det, dvs sämre kvalite osv.
Instämmer!
De brukar få bra utlåtande på de olika forumen.
ffeb9b9f.jpg
Det känns helt klart som det tryggare valet. Dessutom är de mycket snyggare med en något "egen" och karaktäristisk design (även om tavla och visare har mycket Omega i sig).
 
Tror knappast den har revolutionerande lume och gillar inte designplankningen. Kvallen är nog basic. Märket i sig är det nog inget fel på...

Vet inget om klockans egenskaper men säger anus för det är en rip-off.

Skulle kört på en CWC.
MWC är en rip-off på cwc som jag uppfattat det, dvs sämre kvalite osv.

Instämmer!
De brukar få bra utlåtande på de olika forumen.
Det känns helt klart som det tryggare valet. Dessutom är de mycket snyggare med en något "egen" och karaktäristisk design (även om tavla och visare har mycket Omega i sig).



Jo, rippen är uppenbar, men så länge som man tydligt ser att det inte är orginalet tycker jag inte det gör så mycket.
Misstänkte att det kanske inte var den bästa av alla klockor, där av frågan. Ville ha lite vatten på kvarn som
låg och malde i bakhuvet...

CWC har jag kollat på, men har för mig att dom bara gör svarta tavlor. Ska köra en kik igen.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Kör på en CWC, har själv varit sugen att testa en några gånger men aldrig blivit av.
 

DrDre

Patek
Just den du visar är ju inte särskilt lik cwc. Och även cwc är ju lite av ett hopplock, där även boetten är ganska lik, eller tom samma, som många andra klockor från tiden när den kom.

Jag har en cwc själv och om jag vore i din sits skulle jag utan tvekan köra på en cwc. Du får en robust och bra klocka med ett bra urverk och med en genuin militärhistoria och som ju faktiskt ersatte roleex submariners milsub. Alltså inte något konstgjort och konstruerat av ngn marknadsföringsavdelning, utan det man faktiskt använde. Och det är ju inte så illa att få hela det paketet för en femtusing.






 
Hommage är sällan spännande. Så även denna gång.

Nja, håller delvis med. Sällan men inte alltid.


Just den du visar är ju inte särskilt lik cwc. Och även cwc är ju lite av ett hopplock, där även boetten är ganska lik, eller tom samma, som många andra klockor från tiden när den kom.

Jag har en cwc själv och om jag vore i din sits skulle jag utan tvekan köra på en cwc. Du får en robust och bra klocka med ett bra urverk och med en genuin militärhistoria och som ju faktiskt ersatte roleex submariners milsub. Alltså inte något konstgjort och konstruerat av ngn marknadsföringsavdelning, utan det man faktiskt använde. Och det är ju inte så illa att få hela det paketet för en femtusing.


Det var den blå färgen jag tyckte om, självklart ska jag kika på en CWC, det utesluter ju inte att det blir en sån också.
Historik är inget jag tycker är negativt på en klocka, tvärtom, det ska premieras.
Men, som sagt, jag är ute efter en blå tavla på en snygg dykare (går kanske lite stick i stäv med den jag visar i 1:a posten, men men, den är ju blå i alla fall...:))
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Hade en MWC för 600 år sedan.

En automat inköpt ny på EBay för 1200kr typ .

Inga större fel på den tycker jag. Såldes vidare till en kollega.
 
Topp