• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

nifag

Cartier
Den jag köpte av dig har jag inte sett på annat håll. Nu är den på service dock. Ska bli härligt att få tillbaka den..
XrOYWwl.jpg
 

Diogenes

Cartier
En FANTASTISK massa vackra ting i denna tråden. Jag är själv ute efter liknande.

Är på jakt efter en "Fiskeklocka" som kan användas (och klär upp) en man med sin flugfiskeutrustning i högsta hugg. Den bör (måste) tåla en del ovarsamhet och självklart vara vattentät.

Har ni några tips?
 
  • Like
Reactions: BO

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Vad tycker du om din 6105-8000 om du jämför med 6309-7040? Har varit ute efter en sådan ett tag, men inte riktigt känt mig sugen eftersom de går på en del om de är i bra skick.

Tycker att 8000 känns mer vintage än 7040. Boettformen är coolare och slankare men mer intressant att titta på.

Här blir skillnaderna rätt tydliga!

tuhe8ary.jpg


ba6yjere.jpg


a9azaqe3.jpg


Edit; nu är det en 6306-7001 som jag jämför mot men det är samma boett.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Tack, kul! Googlade Profundus och tolkade det som latin och att den var tålig, men gillar din förklaring mycket bättre! På min är glaset tillverkat i glas, är ditt plast eller glas?

Sedan kan jag bara hålla med om att Tropic är underbara, bekväma och charmiga. Passar även på att tacka för bilden, speciellt den vänstra med den råa vridringen är underbar. Det är stor skillnad på boetter och boetter mellan dykarursliknande och riktiga dykarur. Skulle vara kul att se hela EPSAs boettutbud från tiden...

Glaset på Nicolet-klockan (tyvärr nyligen såld) är av plast, tror det är vanligast på den här typen av djupmätare. Det är dock inte alla som vet att det är en djupmätare - följde tidigare en auktion där säljaren skrivit - "some IDIOT has drilled a small hole in the plastic crystal so I cannot guarantee that the watch is waterproof"...

Det är MRP SA som gjort boetterna till mina klockor tidigare i tråden, EPSA gjorde väl compressor-boetterna? Den här är klassad till 500 meter och har full lume dial:

Montana500mTropic800x499_zps628c3f16.jpg


Jag har även en snarlik fast med tjockare boett som rymmer ett ETA 2824:

500mdiverwrist.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Glaset på Nicolet-klockan (tyvärr nyligen såld) är av plast, tror det är vanligast på den här typen av djupmätare. Det är dock inte alla som vet att det är en djupmätare - följde tidigare en auktion där säljaren skrivit - "some IDIOT has drilled a small hole in the plastic crystal so I cannot guarantee that the watch is waterproof"...

Det är MRP SA som gjort boetterna till mina klockor tidigare i tråden, EPSA gjorde väl compressor-boetterna? Den här är klassad till 500 meter och har full lume dial:
Haha, skön kommentar!


Aaah, så var det kanske ja. Blandar ihop de där förkortningarna hela tiden. Det var väl den nedre du körde pythonband till? Av någon anledning är det en av de kombinationer som verkligen satt avtryck hos mig.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Aaah, så var det kanske ja. Blandar ihop de där förkortningarna hela tiden. Det var väl den nedre du körde pythonband till? Av någon anledning är det en av de kombinationer som verkligen satt avtryck hos mig.

Japp, pytonbandet har cirkulerat runt på de flesta av mina klockor, funkar förvånansvärt bra till det mesta, även något otippade kombinationer:

NOSDiverPython.jpg
 
Topp