Två ord du använder fel...
Självklart så gilla jag dom Aurum
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Två ord du använder fel...
Verkligen inte, men att dissa ett kultband såsom vintage Tropic är fel. Tidstypiskt, mycket komfortabla och stentuffa.
Jag dissar inte tropic banden (vart läste du det?) jag var nog lite oklar, det är färgen som jag tycker skulle passa mer på en tjej klocka en på en dykare.
Sedan är nedan citat lite lustigt och uppenbart felaktigt
I like it
Men bandet är lite gay![]()
OCH bandet är lite gay. Menar du väl?
Coolt med djupmätare.
Själv har jag bara Seiko i mögeldykarlådan.
![]()
![]()
gillar klockan MEN bandet ...
Coolt med djupmätare.
Själv har jag bara Seiko i mögeldykarlådan.
OCH du är uppenbarligen fortfarande dum i huvudet.
Vad tycker du om din 6105-8000 om du jämför med 6309-7040? Har varit ute efter en sådan ett tag, men inte riktigt känt mig sugen eftersom de går på en del om de är i bra skick.
Alltid gillat mögliga dykare men fegar ofta ur i diverse auktioner pga brist på kunskaper. Denna har det dock blivit, en fransk "dykare" från Mortima
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack, kul! Googlade Profundus och tolkade det som latin och att den var tålig, men gillar din förklaring mycket bättre! På min är glaset tillverkat i glas, är ditt plast eller glas?
Sedan kan jag bara hålla med om att Tropic är underbara, bekväma och charmiga. Passar även på att tacka för bilden, speciellt den vänstra med den råa vridringen är underbar. Det är stor skillnad på boetter och boetter mellan dykarursliknande och riktiga dykarur. Skulle vara kul att se hela EPSAs boettutbud från tiden...
Haha, skön kommentar!Glaset på Nicolet-klockan (tyvärr nyligen såld) är av plast, tror det är vanligast på den här typen av djupmätare. Det är dock inte alla som vet att det är en djupmätare - följde tidigare en auktion där säljaren skrivit - "some IDIOT has drilled a small hole in the plastic crystal so I cannot guarantee that the watch is waterproof"...
Det är MRP SA som gjort boetterna till mina klockor tidigare i tråden, EPSA gjorde väl compressor-boetterna? Den här är klassad till 500 meter och har full lume dial:
Aaah, så var det kanske ja. Blandar ihop de där förkortningarna hela tiden. Det var väl den nedre du körde pythonband till? Av någon anledning är det en av de kombinationer som verkligen satt avtryck hos mig.
Härligt, Jens! Let 'em rain bara...En annan favorit, gillar stämgaffelverk!
J