• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Jockinho

Patek
2-Faktor
Fyller på med dessa som jag såhär i efterhand nog borde behållit såklart. Mykeys har juwelen nu iaf resten är på okänd plats...

8E200760-8C16-4AA1-867D-EFBBD82E4C47-2100-000002D6E16A0F45_zpsd166d1bc.jpg


A6A563CC-9009-4A36-801E-42C20CBF0955-2105-000002CFCB233A04.jpg


DSC_0255-1.jpg


null_zps9c21be8d.jpg


null_zpsd18cae40.jpg


Lite tragiskt när man tänker på vilken fin samling av dykare en kunde haft för typ totalt 12k om jag inte varit så jäkla flippberoende :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det närmsta som finns i samlingen är denna lilla dykare, med betoning på lilla. 34mm handdragen Sicura, hela 23 jewels och superwaterproof! Hur nu det går till utan skruvad krona.
Används inte så ofta pga storleken men ändå charmig tycker jag.

Skruvad krona behövs inte för rejäl vattentäthet. Har/har haft både dykare och ickedykare med WR på + 100m utan skruvad krona. :)
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Skruvad krona behövs inte för rejäl vattentäthet. Har/har haft både dykare och ickedykare med WR på + 100m utan skruvad krona. :)

Jo, har förstått att så kan vara fallet, men känns lite vanskligt, i vart fall för mig personligen. Sicuran är ju uppenbarligen enligt egen utsago superwaterproof till 400, 400 vad undrar man? ingen aning. 400 bara. Och vacuumtestad. På boettlocket står istället det mer modesta waterresistant.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag har ju en gammal Quartz Squale från tidigt -80-tal(?) som jag köpte i somras.

Schysst bad, lek å golfklocka.

Tycker dock den är lite för "köttig" för min smak. Skulle gärna byta ut den mot en liknande Heuer som ovan.

Detta var enda bilden jag hittade i telefonen/Photobucket, men vill nån se mer så kan jag fota lite mer vid ett senare tillfälle.

vyqu8ugy.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
Fyller på med dessa som jag såhär i efterhand nog borde behållit såklart. Mykeys har juwelen nu iaf resten är på okänd plats...

8E200760-8C16-4AA1-867D-EFBBD82E4C47-2100-000002D6E16A0F45_zpsd166d1bc.jpg


A6A563CC-9009-4A36-801E-42C20CBF0955-2105-000002CFCB233A04.jpg


DSC_0255-1.jpg


null_zps9c21be8d.jpg


null_zpsd18cae40.jpg


Lite tragiskt när man tänker på vilken fin samling av dykare en kunde haft för typ totalt 12k om jag inte varit så jäkla flippberoende :D
Härlig titus, tuning fork dessutom, coolt!
 

Dammen

Cartier
Fyller på med dessa som jag såhär i efterhand nog borde behållit såklart. Mykeys har juwelen nu iaf resten är på okänd plats...


DSC_0255-1.jpg



Lite tragiskt när man tänker på vilken fin samling av dykare en kunde haft för typ totalt 12k om jag inte varit så jäkla flippberoende :D

Satan var cool den Juwelen var! Påminner om Eterna Kon-tiki! Har du mer info om den? :D

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Satan var cool den Juwelen var! Påminner om Eterna Kon-tiki! Har du mer info om den? :D

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2


Tyvärr inte, finns ju flera klockor med denna boett från glada 70-talet (bucherer, scubapro etc. Googla vintage 500m diver). Bra kvalité iaf, tyckte dock den var lite liten då, något jag nog inte skulle tyckt idag. Runt 40mm men rejält knubbig sak!

Tror Mykeys har den nu iaf, har frågat om återköp av den men av förståeliga skäl verkar han gilla den mycket ;) :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Kettil!

Kan du posta en bättre bild på denna klocka! En gammal gubbe som jag behöver HD för att
begrunda skönheten!
 
Topp