• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Jag kom över en Seeman Sub efter att ha letat ett tag. Känns som ett bra komplement till mina Nautilusdykare.

IMG_20161028_212325.jpg

Jäklar vad jag gillar denna. Svårflörtad at first av någon anledning, men nu får den nästan mest handledstid. Härlig lysande orange färg mot den antracitgrå tavlan. Snygg sekundvisare. Gör sig väldigt bra på Golay Playa-remmen, som skapar en skönare symmetri.
IMG_4363.JPG

Jäklar vad jag gillar denna. Svårflörtad at first av någon anledning, men nu får den nästan mest handledstid. Härlig lysande orange färg mot den antracitgrå tavlan. Snygg sekundvisare. Gör sig väldigt bra på Golay Playa-remmen, som skapar en skönare symmetri.
IMG_4363.JPG
Snyggt! Hade annars haft svårt att tänka mig något passande till det bandet. :)

Jösses! 67 pannor! Skall vi vara glada att de nobbar oss..? @yonsson ?
67 är rätt dyrt men tror inte du hittar en vettig för under 40 idag. För några år sedan låg de på 30-50 beroende på skick, nu skulle jag snarare säga 40-60. Valutaförändringar gör mycket, både yen och USD är dyrt för oss nu.
Väldigt många exemplar är relumade vilket jag tycker ska dra ner värdet en del.

Edit: Lägger in två bonusbilder från tidigare idag.
IMG_7603.JPG
IMG_7596.JPG

Jag tror att han syftar på Heuer "Monnin" :), ser ut så här(Snodd bild från Heuerville):
8298466276_70363edfe1_z.jpg

Dock kanske inte Heuer var först med dem?

Helt klart samma boett, tillverkade av MRP SA. Vet inte om Heuer var först men det kom ett antal dykare i slutat av 70-talet från olika tillverkar som alla använde samma boett. De första från Heuer monterades av Monnin, som alltså inte tillverkade boetterna. Har själv en gul City dykare som enligt första ägaren är inköpt 79, vilket jag har för mig var första året för Heuer också.

Tillbaka
Topp