Rolex var bara jobbklocka, när han var ute och dök på fritiden var det Certina som gällde!Såg en fantastiskt identitetsstärkande bild på Comex grundare Henri Delauze med en Certina på armen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rolex var bara jobbklocka, när han var ute och dök på fritiden var det Certina som gällde!Såg en fantastiskt identitetsstärkande bild på Comex grundare Henri Delauze med en Certina på armen!
Han tog på det ballaste han hade när han skulle plåtas så klart!Rolex var bara jobbklocka, när han var ute och dök på fritiden var det Certina som gällde!
Har han några belägg för det den där "Aurum"?Han tog på det ballaste han hade när han skulle plåtas så klart!
Känns mycket bra detta. Har gnagt lite att det var @Aurum s version de bar nere på Tektite och inte "vår" version.
Det är vintagecertinas.ch som sprider såna rykten:Har han några belägg för det den där "Aurum"?
Jag har hört att de hade bägge sorterna på Tektite.
Fake news!Det är vintagecertinas.ch som sprider såna rykten:
Har den där Aurum påstått att det är en viss tavelvariant som användes har han nog kopierat det rakt av från någon källa. Inget jag hade lagt någon vikt vid. Tror hans klocka är vattenskadad och bortglömt i vilket fall. Skräp.Har han några belägg för det den där "Aurum"?
Jag har hört att de hade bägge sorterna på Tektite.
Postats tidigare i denna tråd, men inte tillsammans Hyfsat udda och hyfsat mögliga. Me like
Hahaha... Riktigt så många hade jag inte med, men vill liksom inte lägga så mycket pengar på tropicaltavlor, så då får man passa på att ta med ett gäng till solenVad skön du är när du har typ 8 olika dykare med på semestern
Mvh
Är det av långvarig tid i solen som tropicaltavlor uppstår eller finns det några fler faktorer?Hahaha... Riktigt så många hade jag inte med, men vill liksom inte lägga så mycket pengar på tropicaltavlor, så då får man passa på att ta med ett gäng till solen
Vet egentligen inte, men antar det Tror även att luftfuktighet eventuellt spelar roll eller påskyndar det hela i vissa fall. Någon annan borde kanske veta säkert hur det ligger till... @PerÄr det av långvarig tid i solen som tropicaltavlor uppstår eller finns det några fler faktorer?
Om jag inte fattat det fel så har det egentligen rätt lite med sol att göra utan är en kemisk reaktion som beror på kvalitet på färg etc. Men sol kanske kan påskynda/förstärka det. Finns säkert de som vet betydligt mer om det här ämnetVet egentligen inte, men antar det Tror även att luftfuktighet eventuellt spelar roll eller påskyndar det hela i vissa fall. Någon annan borde kanske veta säkert hur det ligger till... @Per
Intressant! Jag har en klocka, dock ingen "udda mögeldykare", där urtavlan går från svart till "brun". Den är rätt ojämn. Kanske ojämnt exponerad för sol eller ojämnt fuktskadad eller vad det nu beror påOmega-geniet Petros hade en teori om att värmen gör att lumet ger ifrån sig en gas som sedan påverkar tavlan. Enligt honom så kunde det förklara varför vissa tropicals ofta blir brunare på en sida. Dvs om en sida av tavlan stuckit ut under manschetten.
Vem vet.. Jag hade i detta fall kanske mer gissat på att det är olika tjockt lager färg/lack mot mitten och kanterna jämfört med där det blivit brunt. Jag har dock ingen aning.Intressant! Jag har en klocka, dock ingen "udda mögeldykare", där urtavlan går från svart till "brun". Den är rätt ojämn. Kanske ojämnt exponerad för sol eller ojämnt fuktskadad eller vad det nu beror på
Vet inte om man kallar det exakt tropical eller något alls för den delen, dålig på begreppen.
Intressant! Jag har en klocka, dock ingen "udda mögeldykare", där urtavlan går från svart till "brun". Den är rätt ojämn. Kanske ojämnt exponerad för sol eller ojämnt fuktskadad eller vad det nu beror på
Vet inte om man kallar det exakt tropical eller något alls för den delen, dålig på begreppen.
Fick hem en fransk (?) dykare ikväll. Marc Nicolet Skin Diver. Lagom möglig och charmig.
Inte kollat själv men enligt en tidigare annons skall det vara Bidynator cal 692
Haha, min hälsar. Har din Bidynator äller ETA?
Min har inte heller skruvad krona faktiskt. Kul att dom är så tidigaSamma som min då, efter vad jag googlat produserad mellan 1958 och 1964, 1965 kom dom med ETA 247kommer inte ihåg just nu. Min har dock inte skruvad krona, så den är 12 Atm. Kul att se en same-same här. Även om din är i bättre skick än min. Får man fråga hur mycket du gav för den?
Vet inte hur gammal du är, män jag får lite "Snuten i St. Tropez" ( Louis De Funez) vibbar av dom här...Min har inte heller skruvad krona faktiskt. Kul att dom är så tidiga
Inte sett faktiskt. Fortfarande under 40Vet inte hur gammal du är, män jag får lite "Snuten i St. Tropez" ( Louis De Funez) vibbar av dom här...
Den där asså....Rolex var bara jobbklocka, när han var ute och dök på fritiden var det Certina som gällde!