• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

OddD

Panerai
2-Faktor
Eloga Flipper dykare i långtrappan mot älven.
15613949212343687299270881900218.jpg
15613949732049212695037357982969.jpg
15613949924146336138914330522186.jpg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej alla dykarproffs! Jag vann denna igår på Buckan. Tyckte den såg finfin ut, men nu när jag googlar runt hittar jag ingen annan med ospetsig minutvisare. Är det någon som vet om visarna är korrekta eller ej?
11661560_fullsize.jpg

https://www.bukowskis.com/sv/lots/1165280-jeanrichard-aquastar-armbandsur-36-mm
Ingen aning ifall de är original för modellen men intressant lösning med bandet. :) (och en i övrigt fin klocka! De o-spetsiga gör sig bra tycker jag)
11661558_fullsize.jpg

11661559_fullsize.jpg
 
  • Like
Reactions: Beo

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ingen aning ifall de är original för modellen men intressant lösning med bandet. :) (och en i övrigt fin klocka! De o-spetsiga gör sig bra tycker jag)
11661558_fullsize.jpg

11661559_fullsize.jpg
Jag tycker visarna matchar designen (och patinan) på klockan mycket väl så hade ikte en tanke på det... Men läste ngn stans att visarna ofta var bytta och började då kolla närmare...
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hej alla dykarproffs! Jag vann denna igår på Buckan. Tyckte den såg finfin ut, men nu när jag googlar runt hittar jag ingen annan med ospetsig minutvisare. Är det någon som vet om visarna är korrekta eller ej?
11661560_fullsize.jpg

https://www.bukowskis.com/sv/lots/1165280-jeanrichard-aquastar-armbandsur-36-mm
Har nu fått bekräftat att visarna, glaset och kronan är fel. Kommer nyttja ångerrätten då jag anser att i alla fall visare och krona bör nämnas av ett stort och erkänt auktionshus. Känns synd men får bli så.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har nu fått bekräftat att visarna, glaset och kronan är fel. Kommer nyttja ångerrätten då jag anser att i alla fall visare och krona bör nämnas av ett stort och erkänt auktionshus. Känns synd men får bli så.
Om du tror att auktionshus skulle sitta på denna typ av detaljkunskap kommer du bli besviken framöver.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Om du tror att auktionshus skulle sitta på denna typ av detaljkunskap kommer du bli besviken framöver.
Har blivit besviken många gånger men börjar vänja mig. Nästan alla gånger sväljer jag mina misstag men har tänkt att "de stora" har kompetensen och att man därför inte behöver vara lika vaksam, men har nog lärt mig den läxan nu... Jag köper mest från mindre hus och då är jag mycket mer vaksam, eller iaf beredd på att allt kan vara knas och även lägger budet därefter. Har tänkt att säkerheten de stora erbjuder också är anledningen till att de får ut mer, men tydligen inte. Kaplans är ju dock duktiga på att nämna sådant som bytta visare, även om deras beskrivningar också har sina problem.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
ja för någon som är expert på just den modellen är det enkelt. men att inte upplysa om brister och fel man faktiskt vet om tror jag det finns ett ord för. :meh:
Ja det tycker jag också de borde, och blir ofta sur på just Buckan som verkar sälja flest ommålade tavlor i Sverige utan att nämna något. Dock är det väl så, in all fairness, att min utsago om bytta delar inte kan tas för absolut sanning av dem, även om de då gärna fick efterforska lite...
 
Topp