Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen aning ifall de är original för modellen men intressant lösning med bandet. (och en i övrigt fin klocka! De o-spetsiga gör sig bra tycker jag)Hej alla dykarproffs! Jag vann denna igår på Buckan. Tyckte den såg finfin ut, men nu när jag googlar runt hittar jag ingen annan med ospetsig minutvisare. Är det någon som vet om visarna är korrekta eller ej?
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1165280-jeanrichard-aquastar-armbandsur-36-mm
Jag tycker visarna matchar designen (och patinan) på klockan mycket väl så hade ikte en tanke på det... Men läste ngn stans att visarna ofta var bytta och började då kolla närmare...Ingen aning ifall de är original för modellen men intressant lösning med bandet. (och en i övrigt fin klocka! De o-spetsiga gör sig bra tycker jag)
Någon mer som laddar med sharkmesh inför semestern?
Har nu fått bekräftat att visarna, glaset och kronan är fel. Kommer nyttja ångerrätten då jag anser att i alla fall visare och krona bör nämnas av ett stort och erkänt auktionshus. Känns synd men får bli så.Hej alla dykarproffs! Jag vann denna igår på Buckan. Tyckte den såg finfin ut, men nu när jag googlar runt hittar jag ingen annan med ospetsig minutvisare. Är det någon som vet om visarna är korrekta eller ej?
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1165280-jeanrichard-aquastar-armbandsur-36-mm
Do it!Nej men jag borde helt klart göra det...
Tack. Inget omegafan men gick inte att motstå.Schysst som fan!
Är inget Omegafan heller men den där var hur cool som helst. Vad är det för ref?
Tack 166088Är inget Omegafan heller men den där var hur cool som helst. Vad är det för ref?
Tänkte också på det. Tycker det är lite illa, även om man väl kan tycka att det syns på bilderna.https://www.bukowskis.com/sv/lots/1165280-jeanrichard-aquastar-armbandsur-36-mm
så dom lägger helt enkelt ut den igen utan att nämna detta som dom nu måste veta?
Om du tror att auktionshus skulle sitta på denna typ av detaljkunskap kommer du bli besviken framöver.Har nu fått bekräftat att visarna, glaset och kronan är fel. Kommer nyttja ångerrätten då jag anser att i alla fall visare och krona bör nämnas av ett stort och erkänt auktionshus. Känns synd men får bli så.
Har blivit besviken många gånger men börjar vänja mig. Nästan alla gånger sväljer jag mina misstag men har tänkt att "de stora" har kompetensen och att man därför inte behöver vara lika vaksam, men har nog lärt mig den läxan nu... Jag köper mest från mindre hus och då är jag mycket mer vaksam, eller iaf beredd på att allt kan vara knas och även lägger budet därefter. Har tänkt att säkerheten de stora erbjuder också är anledningen till att de får ut mer, men tydligen inte. Kaplans är ju dock duktiga på att nämna sådant som bytta visare, även om deras beskrivningar också har sina problem.Om du tror att auktionshus skulle sitta på denna typ av detaljkunskap kommer du bli besviken framöver.
Ja det tycker jag också de borde, och blir ofta sur på just Buckan som verkar sälja flest ommålade tavlor i Sverige utan att nämna något. Dock är det väl så, in all fairness, att min utsago om bytta delar inte kan tas för absolut sanning av dem, även om de då gärna fick efterforska lite...ja för någon som är expert på just den modellen är det enkelt. men att inte upplysa om brister och fel man faktiskt vet om tror jag det finns ett ord för.
Fick hem den här lille sjövargen idag
Tack! 35 mm. Så vi har att göra med en rätt liten rackareCool som fan! 36mm eller?
Funkar nog bra, särskilt på länk tror jag. Ser ut som den kan bära rätt stort ändå?Tack! 35 mm. Så vi har att göra med en rätt liten rackare