• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

På samma tema - gammalt go-mögel från seikosthlm 😊 Marathon issued 1990
1753730053892.jpeg

Jag vet inte när ”mysmögel” övergår i ”lökig” men denna är på gränsen, men det ger den en ruffig charm jag ändå diggar. Barracuda i damstorlek på cirka 31mm. Detta är då en kopia på boetterna MRP SA gjorde, fast tillverkad i Hong Kong med ett ESA-verk som också är tillverkat i Hong Kong på licens. Bezeln klickar… men inte direkt najs, men det lägger till lite lökig charm till den som sagt. Ibland måste man smaka på det ”sämsta” (inte för att denna är det) för att uppskatta det bästa, så kul att kunna jämföra denna med den Schweisiska förlagan (som förövrigt har samma nästan samma verk, fast Schweisiskt), speciellt för mig som damdykarsamlare då dessa i den mindre storleken är ganska sällsynta faktiskt ☺️
IMG_3661.jpeg
IMG_3662.jpeg
IMG_3663.jpeg
IMG_3664.jpeg

Jag vet inte när ”mysmögel” övergår i ”lökig” men denna är på gränsen, men det ger den en ruffig charm jag ändå diggar. Barracuda i damstorlek på cirka 31mm. Detta är då en kopia på boetterna MRP SA gjorde, fast tillverkad i Hong Kong med ett ESA-verk som också är tillverkat i Hong Kong på licens. Bezeln klickar… men inte direkt najs, men det lägger till lite lökig charm till den som sagt. Ibland måste man smaka på det ”sämsta” (inte för att denna är det) för att uppskatta det bästa, så kul att kunna jämföra denna med den Schweisiska förlagan (som förövrigt har samma nästan samma verk, fast Schweisiskt), speciellt för mig som damdykarsamlare då dessa i den mindre storleken är ganska sällsynta faktiskt ☺️
IMG_3661.jpeg
IMG_3662.jpeg
IMG_3663.jpeg
IMG_3664.jpeg
Får du av ringen kan man säkert göra klicken bättre. Lekte lite med det på en klocka som saknade klickfjädern. Var ett kul projekt.

Tillbaka
Topp