• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När bär Ni INTE klocka?

Sova - sover på mage med huvudet vilandes över vänster underarm, halvskönt med en metallbit i tinningen i flera timmar.

dusch och bastu - det gör man naken, klockan får sina egna badtider.

Boxning/thaiboxning - förklaring överflödig.

I övrigt är den på.

När jag spelar golf, sportar samt sover.

vad är anledningen till att det är så många som inte duschar med klockan (om den är vattentät)
Själv ser jag det som en extra tvätt av min GMT

vad är anledningen till att det är så många som inte duschar med klockan (om den är vattentät)
Kan bara svara för mig själv men när jag kliver in i duschen är det för att jag ska bli ren. Testade i fredags att duscha med G-shocken men det kändes lite avigt, tvättar hellre mina vattentäta klockor under kökskranen. Risken finns ju att om man tar av sig klockan intvålad så riskerar man att tappa den i golvet, själv vill jag nog komma åt och tvätta hela handleden när jag duschar...
Men rent generellt så är vi lite för "rädda" om våra klockor tror jag.... Lite smällar borde dem tåla!

För min del är det även att jag ofta duschar efter att jag sovit eller sportat och då inte haft klockan på mig, alternativt ska byta klocka efter.

Tar av mig klockan när jag duschar eller ska sova. Annars försöker jag välja klocka efter aktivitet så gott det går.

Ska det vankas intima lekar så vill man ju vara så attraktiv som möjligt, så då åker finklockan på 😅

Ibland när jag sover, när jag duschar hemma och framför allt när jag badar bastu; tror ingen klocka mår bra av 70-80 grader värme.
Det beror också lite på vilken klocka jag använder för tillfället. Tar alltid av en dressklocka om jag utför nån syssla där det finns en kraftigt ökad risk för stötar och repor, medan G-shocken kan få sitta kvar.
Måla har jag inte gjort på många år men gör jag det igen så tror jag klockan åker av.

Klockan blir inte renare av att man duschar med den. Det fastnar tvål och hudrester, blir riktigt äckligt på sikt.
Behövs det spolar jag klockan under kranen och lämnar klockan på handfatet innan jag kliver in i duschen.

Vanligtvis vid diverse sängrelaterade sysslor😄 Och om jag, i likhet med så många andra, tycker att jag riskerar att skada klockan. Eller skada något MED klockan för den delen. Repa bilen när man tvättar den etc. Stoppa in händerna i motorrummet och böka runt är också betydligt enklare om jag inte har en klocka på handleden.

Men sen beror det ju på vilken klocka det är förstås. En kronograf utan skruv-knappar/krona skulle jag inte bada med. Men Explorern får sig ett dopp ibland😄

Tillbaka
Topp