Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ÄdelmetallEn klocka har man alltid på sig under sin vakna tid dvs klockan åker på strax efter ögonen har öppnats.
Sen finns det självklart obekväma tillfällen då man tyvärr måste vara utan tex vid flyplatskontrollen lösningen blir väl en carbon klockaså va det löst.
Alla stjärnkockar jobbar ju i klocka. Hur ser du på det?På mitt arbete som kock så ryker klockan av hygieniska skäl. Annars är det vid dusch/bad (undantag om jag har på mig dykaren) samt när jag ska sova. Under ett avsnitt av Talking Watches så talade däremot en gäst om att han somnar så gott till det tickande ljudet av sina klockor, så jag måste nästan prova det någon dag...
När du sover på jobbet?När jag sover och på jobbet. Eller på jobbet har jag en G-Shock, men den sitter i bältet pga hygienrutiner…
När du sover på jobbet?![]()
Personligen anser jag att väggur fyller syftet för att se vad klockan är och i princip all storköksutrustning har tidtagning, timers och temperaturkontroller för att man ska kunna kontrollera tillagningen. Syftet för ett armbandsur ser jag därmed som överflödig och väger inte upp för den hygieniska aspekten. Inte sällan arbetar en kock med en mängd olika typer av livsmedel och råvaror dagligen vilket ökar risken för korskontaminering. Blir bara extrajobb att behöva ta av klockan och tvätta både den och händerna varje gång.Alla stjärnkockar jobbar ju i klocka. Hur ser du på det?