Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den dagen du hämtarOm man beställer icke lagerförd klocka. Är det då listpris beställningsdagen eller dagen då klockan överlämnas som gäller?
Dagen du hämtar ut den.Om man beställer icke lagerförd klocka. Är det då listpris beställningsdagen eller dagen då klockan överlämnas som gäller?
Om du beställer enligt listpris ska det givet gälla då du hämtar ut den.Om man beställer icke lagerförd klocka. Är det då listpris beställningsdagen eller dagen då klockan överlämnas som gäller?
Nja, läget är oklart. Detta har diskuterats i Patek-tråden. Det kan vara så (även om jag tycker det verkar märkligt) att för en klocka med väntetid så är handpenningen mer en kö-avgift som dras av priset när klockan kommer. Dvs du vet inte vad klockan kommer att kosta innan den har kommit.Om du beställer enligt listpris ska det givet gälla då du hämtar ut den.
Det enda rimliga är att ordentligt klargöra detta när du beställer klockan. Om butiken vill ha möjlighet att höja priset borde de klargöra detta ordentligt vid beställningen.Nja, läget är oklart. Detta har diskuterats i Patek-tråden. Det kan vara så (även om jag tycker det verkar märkligt) att för en klocka med väntetid så är handpenningen mer en kö-avgift som dras av priset när klockan kommer. Dvs du vet inte vad klockan kommer att kosta innan den har kommit.
https://klocksnack.se/threads/rolex-prishöjning-from-1-2-2016.48889/page-4#post-1229754Om du beställer enligt listpris ska det givet gälla då du hämtar ut den.
Väntar förbrillt till de höjer priset så man kan göra ett klipp![]()
Hur går det ihop?
Inte så länge folk har råd och marknaden finns för en tillräckligt stor % av världens befolkning. frågan är hur länge folk tycker det är värt detFrågan är inte när Rolex prishöjning kommer mera, snarare kommer den någonsin upphöra?
Hur går det ihop?
1-2 månader på Krons fick jag besked om.Har någon koll på hur kötiden ser ut på en 114060 från AD i Stockholm?
Om jag inte är helt ute o cyklar har jag för mig höjningen var ca 6% förra februari. Om det blir så i år återstår att se (nu på onsdag??).När brukar de höja på ett ungefär? Officiellt med hur många procent?
Ungerfär samma på Rob .E ... eller dem var inte hundra på att dem skulle få ngn på nästa leverans.. inget om antal heller.1-2 månader på Krons fick jag besked om.
Såg idag att uret.se höjt sina priser på flera modeller (hade bara koll på 116600, 116710blnr och 116713). Indikation på höjning?