• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När skurkarna slutligen vinner...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kugghjul

Panerai
God Morgon Kugghjul

Läser du genom hela artikeln publicerad av Aftonbladet 1996 så kan man väl säga att du har tagit en mening ur sitt sammanhang och mig veterligen så har jag väl ej kommenterat fängelsernas befolkning.
Dessutom så kan vi väl säga att Guillou som själv är 2generationens invandrare skriver hur han uppfattar saker vid denna tidpunkt och ej fakta som vanligt i Aftonbladet men han poängterar att där finns vissa orsaker till detta,läser du genom hela reportaget så kan man väl lätt säga att ni ej kommer till samma slutsatser.
Bara titta på ordet andra generationens invandrare i Svenskan, i övriga världen så räknas man som medborgare om man är född i landet.
Naturligtvis så blir där en överrepresentation av människor från samhällets lägsta skikt i fängelse då ingen vill befinna sig på botten och vill med alla medel möjliga ta sig därifrån.

Skall man gå efter fakta som är tillgänglig i dag så minskar väl vålds brottsligheten i samhället, denna trend kommer att vända och det har ej med invandring att göra utan med det kontantlösa samhället Sverige försöker bygga upp då brottsligheten ej kommer att försvinna på grund av detta vad de än säger.

Lika intelligent som att legalisera försäljning av sex men kriminalisera köpet som skulle vara en bra lösning,enda skillnaden är att det går att tjäna stora pengar på det kontantlösa samhället så där finns starka ekonomiska intressen och Sverige är världsledande i den utvecklingen.

Det jag försökte säga är att detta är en återupprepning av situationen som skedde under Balkankriget på slutet av 80talet då vi levde med en stor invandring under en begränsad tid.

För att förenkla det hela så kan man konstatera följande.
På den tiden var det Ny Demokrati politiskt och brottsligt var det Juggemaffian i dag Svergiedemokrater och brottsligt Mellanösterfolk det bägge saker har gemensamt är att med en flyktingvåg så kommer där en brottsvåg då en liten del av dessa människor är desperata och ser kriminalitet som en väg ut, samt att de kommer från ett samhälle med en annan syn på saker och det tar tid att korrigera.

Tittar vi på balkanbefolkningen i Sverige i dag så är de ej överrepresenterade i brottslighet och lustigt nog så finner vi en del av dessa i främsta ledet av nationalister.

Har du en äldre släkting inom hemvården eller sjukvård i dag så ser du att majoriteten av de som tar hand om dem ej har svensk påbrå detsamma gäller för ekonomibiträden och utan dessa människor skulle samhället ej fungera.

På 80talet var jobbfrågan mycket större då vi samtidigt monterade ner vår industriproduktion som sysselsatte mycket folk samtidigt som en flyktingvåg kom och vi brände ner flykting förläggningar för att "behålla våra jobb", i dag importerar vi arbetskraft från andra sidan världen för att plocka våra bär och svamp i skog då Svensken ej är intresserad att arbeta med detta. Vid gott bärår så tjänar en thailändare ca 20-25 i månaden innan Svensken tagit betalt för Ockerhyra och mat samtidigt som Svensken gnäller över att det ej finns jobb i norra Sverige.

Svensken anser sig vara lite bättre och intelligentare än övriga och vill gärna lyfta fram Sverige som ett land som är ledande inom utveckling och samhällsfrågor,detta var fallet under en väldigt lång tid med start på tidigt 50tal fram till 80talet endast pågrund av de fördelar vi tjänade på 2världskriget och ej för att vi var bättre.

Inte i något annat land jag bott eller verkat i (ganska många) så skulle det fungera att behandla sin befolkning på det vis som Svensken finner sig i att bli styrd,
I dagens Sverige kan du ej sätta in pengar på din Bank då de har stängt ner kontoren och hänvisar till minskade insättningar och glömmer att nämna att de skapade denna situation.
Det har gått så långt att staten själva styr medborgarna mot detta mål titta bara på SJ, i Stockholm går det ej att handla en tågbiljett med liggplats på stationen efter kl 20 om du ej har kreditkort och egen dator och titta på gårdagens problem med biljetter.

Kan fortsätta i all oändlighet om hur Svensken är ett får som rör sig i skock och drivs av en kraft som pekar åt vilket håll de skall gå, men skall iväg och handla en klocka och tycker det är betydligt roligare.

Ha en trevlig helg.

Patrik

Tack för en lång genomgång av den officiella MSM-åsikten kring Sverige idag.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mainstream_media
Tips: tro inte på allt du hör!

Tyvärr stämmer lite, kanske inget, av dessa påståenden. Jag väljer att bemöta dina huvudpunkter
Skall man gå efter fakta som är tillgänglig i dag så minskar väl vålds brottsligheten i samhället
nej...
se tex:
Skjutningarna ökar dramatiskt i Sverige | SVT Nyheter
På nio år har antalet anmälda mord, dråp, mordförsök och dråpförsök med skjutvapen inblandade ökat med 84 procent.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skjutningarna-okar-dramatiskt-i-sverige


Naturligtvis så blir där en överrepresentation av människor från samhällets lägsta skikt i fängelse då ingen vill befinna sig på botten och vill med alla medel möjliga ta sig därifrån.
nej återigen...
se tex:

Jag vill ha svar om invandrare och brott | Affärsvärlden
https://www.affarsvarlden.se/kronik...-vill-ha-svar-om-invandrare-och-brott-6834331

På den tiden BRÅ publicerade rapporter om invandrare och brottslighet, kvarstod överrepresentationen även när man rensat undan socioekonomiska skillnader. Liknande resultat framkommer i till exempel Danmark, vars myndigheter med ett kriminalitetsindex visar på stora överrisker hos vissa grupper vid given socioekonomisk nivå.

Detta index påminner oss om att de breda kategorierna invandrare och brottslighet ibland döljer mer än de visar. En faktasammanställning som svarar mot medborgarnas vetgirighet måste därför bli mer konturskarp.

Dels för att vi värderar skadan av olika brott olika mycket. En våldtäkt är värre än ett kortbedrägeri. Dels för att den flyktinginvandring som varit särskilt på tapeten på sistone skiljer sig i brottspåverkan från, säg, den indiske dataingenjören.

Men en sådan faktasammanställning nekas vi. Regeringen har avvisat tanken på nya BRÅ-rapporter. Uppenbarligen ska vi fortsätta gissa på tomme. Eller för all del läsa de tidigare BRÅ-rapporterna; migrationsminister Morgan Johansson har själv sagt att dessa ger en adekvat bild.

Okej, låt oss ta honom på orden. I 1996 års rapport ”Invandrares och invandrares barns brottslighet” framkommer enorma överrisker. Ta våldtäkt. Köns- och åldersrensad andel svenskar som begick våldtäkt 1985–1989: 0,2 promille. Motsvarande siffra för nordafrikaner (Algeriet, Libyen, Tunisien, Marocko): 4,6 promille. En mer än tjugofaldig ”överrisk”.

Är det alltså den sanningen som gäller, Morgan? Hur kopplar du i så fall dessa data till att Nationella Trygghetsundersökningen visar på kraftig ökning av sexualbrott? Och detta innan merparten av flyktingkrisens asylsökande lämnat förläggningarna? Skulle gärna höra dig resonera kring detta.
 

Kamelen

Cartier
Tack för en lång genomgång av den officiella MSM-åsikten kring Sverige idag.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mainstream_media
Tips: tro inte på allt du hör!

Tyvärr stämmer lite, kanske inget, av dessa påståenden. Jag väljer att bemöta dina huvudpunkter


God Morgon Kugghjul

Har inget större intresse att diskutera politik då jag finner det ganska tråkigt och slöseri med tid,men då du vänligen tagit dig tid att utbilda mig så av artighet så bemöter jag ditt inlägg.

MSM media inlägget utgår jag från att du försöker utbilda mig då det ej går att bemöta då det är ett begrepp som skapats sedan internets födelse.

Som sagt fakta visar att våldsbrotten har minskat,ditt inlägg från SVT påpekar att våldet med skjutvapen har ökat markant men i det stora hela så minskar det.
Så det känns som att du ej läst inlägget från SVT,Majoriteten av dessa skjutningar och mord skulle enkelt ha kunnat motverkas om vi legaliserat dödsdrogen Cannabis i Sverige då detta ej är en folkhälsofråga utan en politisk.

Angående klientellet på fängelser så bemöter du detta med en krönika från Affärsvärlden som försöker belysa det faktum att vi ej katalogiserar folks härkomst inom BRÅ.

Detta förändrar ej fakta och det är ej bara invandrare som tillhör de lägre skikten av samhället utan även människor med psykisk ohälsa,missbrukare och lågutbildade OSV.

Att sexbrotten ökar finns det en ganska naturlig förklaring till, en del av detta har att göra med invandringen då de kommer från ett samhälle där det har en annan syn på jämställdhet och sexbrott,äktenskap.
Det är en väldigt liten del av flyktingarna som våldtar men detta får mycket uppmärksamhet och är ett problem.
Kanske också skall nämna att Sveriges lagar förändrats nyligen och ej överensstämmer med övriga världens definition på våldtäkt, säger ej att våra lagar är fel men det mest kända våldtäkts fallet från Sverige är väl en person som ej ingår i MSM media Assange fallet och den herrn känner ej något större förtroende för våran rättvisa.

För att förtydliga min ståndpunkt så delar vi ej åsikter om problem och lösningar.

Önskar en trevlig dag
 

Chad

Rolex
God Morgon Kugghjul

Har inget större intresse att diskutera politik då jag finner det ganska tråkigt och slöseri med tid,men då du vänligen tagit dig tid att utbilda mig så av artighet så bemöter jag ditt inlägg.

MSM media inlägget utgår jag från att du försöker utbilda mig då det ej går att bemöta då det är ett begrepp som skapats sedan internets födelse.

Som sagt fakta visar att våldsbrotten har minskat,ditt inlägg från SVT påpekar att våldet med skjutvapen har ökat markant men i det stora hela så minskar det.
Så det känns som att du ej läst inlägget från SVT,Majoriteten av dessa skjutningar och mord skulle enkelt ha kunnat motverkas om vi legaliserat dödsdrogen Cannabis i Sverige då detta ej är en folkhälsofråga utan en politisk.

Angående klientellet på fängelser så bemöter du detta med en krönika från Affärsvärlden som försöker belysa det faktum att vi ej katalogiserar folks härkomst inom BRÅ.

Detta förändrar ej fakta och det är ej bara invandrare som tillhör de lägre skikten av samhället utan även människor med psykisk ohälsa,missbrukare och lågutbildade OSV.

Att sexbrotten ökar finns det en ganska naturlig förklaring till, en del av detta har att göra med invandringen då de kommer från ett samhälle där det har en annan syn på jämställdhet och sexbrott,äktenskap.
Det är en väldigt liten del av flyktingarna som våldtar men detta får mycket uppmärksamhet och är ett problem.
Kanske också skall nämna att Sveriges lagar förändrats nyligen och ej överensstämmer med övriga världens definition på våldtäkt, säger ej att våra lagar är fel men det mest kända våldtäkts fallet från Sverige är väl en person som ej ingår i MSM media Assange fallet och den herrn känner ej något större förtroende för våran rättvisa.

För att förtydliga min ståndpunkt så delar vi ej åsikter om problem och lösningar.

Önskar en trevlig dag

Tror du på fullaste allvar att majoriteten av skjutningar beror på att Cannabis är olagligt? :dead:

Du borde hålla dig väldigt långt ifrån att diskutera politik och allt därtill, dels för att du tycker att det är är tråkigt, men framförallt för att du har usel koll :)
 

Kamelen

Cartier
Tror du på fullaste allvar att majoriteten av skjutningar beror på att Cannabis är olagligt? :dead:

Du borde hålla dig väldigt långt ifrån att diskutera politik och allt därtill, dels för att du tycker att det är är tråkigt, men framförallt för att du har usel koll :)


Hej Gordon

Du får gärna förtydliga vad du menar med politik och allt därtill?

Utgår från att du är politiskt aktiv, kanske inte i samma parti som kugghjul då du har Zlatan som bild.

Ja jag finner politik tråkigt till stor del av att det baseras ej på kunskap utan åsikt och syftet är att tillfredsställa den breda okunniga massan.

Det är min åsikt om majoriteten av skjutningarna och den delas bland annat av en hel del politiker,poliser från vårt grannland Danmark,att Cannabis är den överlägset största illegala drogen i Sverige är fastslaget och det omsätter ett antal hundra miljoner per år.
Att överlämna kontrollen av detta till ett otal små importörer som konkurrerar mot varandra utanför lagen skapar våld,tittar vi historiskt så är det mest kända exemplet USAs förbudstid.

I varje större stad i dag finns där en synlig handel med droger.

Då de flesta skjutningar kopplas till denna miljö åtminstone i storstäderna där de sista 10 åren har skapats ett antal konstellationer som använder våldskapital som affärside.
De pengar som strömmar in från den dagliga Cannabis försäljningen är grundbulten till deras ekonomi då antalet regelbundna konsumenter av cannabis uppgår till 100 000tals,den regelbundna konsumtionen av hårdare droger ej uppgår till 25 000 men avancerna och våldet är större på det tyngre drogerna.
Då det är svårt att förlita sig på konsumtions siffrorna som är tillgängliga då det är en illegal marknad,men där är en stor skara som använder droger och den har aldrig varit större i modern tid trots kriget mot drogerna.

Även Svensk polis gör denna koppling att de flesta skjutningar i Sverige görs i gängmiljö av unga människor där pengar är det vanligaste orsakerna och man har lyckats knyta sammankoppla en del avskjutningarna i Stockholm med Malmö och Göteborg.

Du som har koll får gärna upplysa mig om var resonemanget haltar?
 

Chad

Rolex
Hej Gordon

Du får gärna förtydliga vad du menar med politik och allt därtill?

Utgår från att du är politiskt aktiv, kanske inte i samma parti som kugghjul då du har Zlatan som bild.

Ja jag finner politik tråkigt till stor del av att det baseras ej på kunskap utan åsikt och syftet är att tillfredsställa den breda okunniga massan.

Det är min åsikt om majoriteten av skjutningarna och den delas bland annat av en hel del politiker,poliser från vårt grannland Danmark,att Cannabis är den överlägset största illegala drogen i Sverige är fastslaget och det omsätter ett antal hundra miljoner per år.
Att överlämna kontrollen av detta till ett otal små importörer som konkurrerar mot varandra utanför lagen skapar våld,tittar vi historiskt så är det mest kända exemplet USAs förbudstid.

I varje större stad i dag finns där en synlig handel med droger.

Då de flesta skjutningar kopplas till denna miljö åtminstone i storstäderna där de sista 10 åren har skapats ett antal konstellationer som använder våldskapital som affärside.
De pengar som strömmar in från den dagliga Cannabis försäljningen är grundbulten till deras ekonomi då antalet regelbundna konsumenter av cannabis uppgår till 100 000tals,den regelbundna konsumtionen av hårdare droger ej uppgår till 25 000 men avancerna och våldet är större på det tyngre drogerna.
Då det är svårt att förlita sig på konsumtions siffrorna som är tillgängliga då det är en illegal marknad,men där är en stor skara som använder droger och den har aldrig varit större i modern tid trots kriget mot drogerna.

Även Svensk polis gör denna koppling att de flesta skjutningar i Sverige görs i gängmiljö av unga människor där pengar är det vanligaste orsakerna och man har lyckats knyta sammankoppla en del avskjutningarna i Stockholm med Malmö och Göteborg.

Du som har koll får gärna upplysa mig om var resonemanget haltar?

Kommer inte smutsa ner den här tråden mer än jag redan gjort. Om du är genuint intresserad av att ta den här diskussionen så är du välkommen att PM'a.
 

Kamelen

Cartier
Tror du på fullaste allvar att majoriteten av skjutningar beror på att Cannabis är olagligt? :dead:

Du borde hålla dig väldigt långt ifrån att diskutera politik och allt därtill, dels för att du tycker att det är är tråkigt, men framförallt för att du har usel koll :)
[
QUOTE="GordonG, post: 2034320, member: 14529"]Kommer inte smutsa ner den här tråden mer än jag redan gjort. Om du är genuint intresserad av att ta den här diskussionen så är du välkommen att PM'a.[/QUOTE]

Hej Gordon

Helt ok att vi ej fortsätter detta då det sker på fel plats, men likväl är det ditt inlägg som skapat detta.

Då jag blir utdömd av dig kunskapsmässigt kände jag mig manad att svara och vi lär aldrig få ta del av dina kunskaper som du säger du besitter men ej delger oss.
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Känns inte riktigt som att den här tråden fyller upp kriteriet för Lifestyle?

Citat:
Denna avdelning är till för Lifestyle och inte allmänt skitsnackande! Lifestyle innebär diskussioner om det som gör livet gott att leva. Detta innebär tex mat, sprit, rökdon, design, kläder, skor ja allt det som sätter en extra färg på tillvaron. Det är alltså ingen avdelning för allmänt trams.
 

Simon.x

Rolex
Vad menar du med att Brookfield inte längre försäkrar enstaka guldklockor längre pga rånrisk - det är ju en stor delmängd av poängen med att försäkra en klocka?!

Dom försäkrar klockor som tidigare.
I alla fall då man har ett intyg från Sveriges Handelskamrar förordnad värderings och besiktningsman. ;)

//Simon
 

Kugghjul

Panerai
God Morgon Kugghjul

Har inget större intresse att diskutera politik då jag finner det ganska tråkigt och slöseri med tid,men då du vänligen tagit dig tid att utbilda mig så av artighet så bemöter jag ditt inlägg.

MSM media inlägget utgår jag från att du försöker utbilda mig då det ej går att bemöta då det är ett begrepp som skapats sedan internets födelse.

Som sagt fakta visar att våldsbrotten har minskat,ditt inlägg från SVT påpekar att våldet med skjutvapen har ökat markant men i det stora hela så minskar det.
Så det känns som att du ej läst inlägget från SVT,Majoriteten av dessa skjutningar och mord skulle enkelt ha kunnat motverkas om vi legaliserat dödsdrogen Cannabis i Sverige då detta ej är en folkhälsofråga utan en politisk.

Angående klientellet på fängelser så bemöter du detta med en krönika från Affärsvärlden som försöker belysa det faktum att vi ej katalogiserar folks härkomst inom BRÅ.

Detta förändrar ej fakta och det är ej bara invandrare som tillhör de lägre skikten av samhället utan även människor med psykisk ohälsa,missbrukare och lågutbildade OSV.

Att sexbrotten ökar finns det en ganska naturlig förklaring till, en del av detta har att göra med invandringen då de kommer från ett samhälle där det har en annan syn på jämställdhet och sexbrott,äktenskap.
Det är en väldigt liten del av flyktingarna som våldtar men detta får mycket uppmärksamhet och är ett problem.
Kanske också skall nämna att Sveriges lagar förändrats nyligen och ej överensstämmer med övriga världens definition på våldtäkt, säger ej att våra lagar är fel men det mest kända våldtäkts fallet från Sverige är väl en person som ej ingår i MSM media Assange fallet och den herrn känner ej något större förtroende för våran rättvisa.

För att förtydliga min ståndpunkt så delar vi ej åsikter om problem och lösningar.

Önskar en trevlig dag

Tack för att du erkänner att 50% av sveriges befolkning, kvinnorna, har fått det betydligt sämre pga ökningen av sexuella brott mot dem. Annars brukar ju den officiella linjen vara att "anmälningsbenägenheten" går upp med typ 30% per år.

Överrepresentationen kring brott hos invandrare kvarstår som sagt även när man rensar för socioekonomiska faktorer, huvudsakliga skälet till detta redovisar du ju själv, en annan kultur och inställning till livet.

Ett problem med brott och statistik är att anmälningsbenägenheten troligtvis är ganska låg och sjunkande i "utanförskapsområdena", trots allt begås många brott invandrare mot invandrare "där ute", och även svenskar rekommenderas i vissa fall av polisen att inte anmäla pga gärningsmannen kommer från en "jobbig" släkt etc.

Därtill så tar inte brottstatistiken hänsyn till förändrade vanor och livsstilar, tex hur sent man går ut och går ensam som kvinna.

Om droger legaliserades skulle de yrkeskriminella hitta något annat att göra.

Hur som helst kul att du tycker att Sverige är på väg åt rätt håll, jag skulle ge mycket för att kunna gå in i den självförnekelsedimman igen.
 

engst

Cartier
Har du en äldre släkting inom hemvården eller sjukvård i dag så ser du att majoriteten av de som tar hand om dem ej har svensk påbrå detsamma gäller för ekonomibiträden och utan dessa människor skulle samhället ej fungera.

Jag kommer inte att rota i hela inlägget, men kan inte låta bli att invända mot just ovanstående, eftersom det är en så spridd mytbildning. I själva verket är andelen vårdanställda med utländsk bakgrund av samma storlek som bland invånarna totalt.

Sen är det ju till och med så att den samhällsgruppen använder sig av vården i högre grad än övriga befolkningen. Och dessutom betalat mindre för dess kostnader, främst pga låg sysselsättningsgrad.

Argumentera gärna för hög invandring om du vill, fast ”utan-invandrare-stannar-vården” riskerar att slå tillbaka rätt hårt.
 

mannis

Cartier
Jag kommer inte att rota i hela inlägget, men kan inte låta bli att invända mot just ovanstående, eftersom det är en så spridd mytbildning. I själva verket är andelen vårdanställda med utländsk bakgrund av samma storlek som bland invånarna totalt.

Sen är det ju till och med så att den samhällsgruppen använder sig av vården i högre grad än övriga befolkningen. Och dessutom betalat mindre för dess kostnader, främst pga låg sysselsättningsgrad.

Argumentera gärna för hög invandring om du vill, fast ”utan-invandrare-stannar-vården” riskerar att slå tillbaka rätt hårt.

Tar ingen ställning utan är mer intresserad om det finns någon källa du kan backa upp detta med?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Gissar att @Kamelen bor på Södermalm, dricker närbryggt öl, ansar sitt hipsterskägg och inte har varit utanför tullarna de senaste 10 åren.
Längesedan jag läste så mycket subjektiv svammel i ett enda inlägg.
 

Kamelen

Cartier
Gissar att @Kamelen bor på Södermalm, dricker närbryggt öl, ansar sitt hipsterskägg och inte har varit utanför tullarna de senaste 10 åren.
Längesedan jag läste så mycket subjektiv svammel i ett enda inlägg.

Då du taggade mig så utgår jag ifrån att du sökt mig,eller var det bara för att visa ditt inlägg?
Isåfall tackar jag för den konstruktiva kritiken och önskar en trevlig kväll.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ur ett argumentationstekniskt perspektiv så tycker jag att det är intressant att välformulerade och vad som tycks ganska sakliga inlägg ganska snabbt möts med personliga påhopp och förlöjliganden. Det är synd att det blir sådan avslut för jag tycker det är kul att följa debatter.

Sen så ser jag gärna att båda "sidor" anger mer källhänvisningar. Hellre MSM än Flashback och bloggar...
 

Kugghjul

Panerai
Jag kommer inte att rota i hela inlägget, men kan inte låta bli att invända mot just ovanstående, eftersom det är en så spridd mytbildning. I själva verket är andelen vårdanställda med utländsk bakgrund av samma storlek som bland invånarna totalt.

Sen är det ju till och med så att den samhällsgruppen använder sig av vården i högre grad än övriga befolkningen. Och dessutom betalat mindre för dess kostnader, främst pga låg sysselsättningsgrad.

Argumentera gärna för hög invandring om du vill, fast ”utan-invandrare-stannar-vården” riskerar att slå tillbaka rätt hårt.
Därtill blir ju invandrare också gamla till slut, och behöver sjukvård, och med tanke på deras låga sysselsättningsgrad och låga löner så kommer de inte att ha betalat in skatt under sin livstid som täcker det de kommer att konsumera i livets slutskede.

Det stämmer att vi har ganska många läkare med utländsk bakgrund i Sverige, men saken är den att väldigt få av dem är asylinvandrare.

“Jag har frågat AMS hur stor andel av de nyanlända som skulle räknas som högutbildade med SCB:s definition samt hur många som är läkare. Trots offentlighetsprincipen vägrar myndigheten lämna ut dessa uppgifter. Det är egendomligt att andelen högutbildade nyanlända blivit en statshemlighet.”

http://tino.us/2015/06/i-svt-opinion-om-kompetensregn-av-hogutbildade-flyktingar/

Sedan kan man ju ifrågasätta om vi skall låta svenska läkarfackets begär efter höga löner styra; vi utbildar för få läkare i Sverige, tack vare läkarfacket. Slutresultatet blir att vi importerar läkare från fattigare länder. Skulle inte dessa läkare behövas i sina hemländer? Snacka om osolidariskt!

Asylinvandringen späder ut antalet läkare per capita i Sverige. Därtill är asylinvandrare människor som levt länge i länder utan fungerande (gratis) sjukvårdsystem, därtill ibland tagit skada fysiskt och psykiskt, så de kommer till Sverige med stort uppdämt behov av vårdkonsumtion. Detta är uppenbart för alla som besökt vården på vårdcentraler (exklusive om man bor i ett område med mestadels svenskar), akutsjukhus och specialistvård.

Våldtäktsoffer blir av med den vård de fått på en specialistklinik i Stockholm. Stockholms läns landsting har upptäckt att avtalet inte omfattar dem – kliniken ska nu endast ägna sig åt patienter med krigs- och tortyrtrauman.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kvinnor-blir-av-med-traumavard

Till det kommer den belastning som "nya spännande vanor och kulturer" medför i sjukvården:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hot-och-vald-pa-sjukhus-inte-bara-ett-storstadsproblem


Tar ingen ställning utan är mer intresserad om det finns någon källa du kan backa upp detta med?
Hur man motiverar invandringen skiftar. Men i grunden tror jag syftet är tydligt.

Jag tror man kan dra slutsatsen att:

1) S V Mp vill importera valboskap, med en minskande arbetarklass, och allt färre svenskar att tycka synd om, behövs nya grupper av väljare och "utsatta" att "bry sig om" och "vara talesperson för".

2) Kd L C M vill importera en trojansk häst, som skall göra något de aldrig klarat av genom demokratiska beslut, dvs knäcka den svenska välfärdsstaten. Vad gäller sjukvården är de på god väg. En kommande lågkonjunktur och bostadskrasch kommer ge besked om hur robust vår ekonomi är. Brottsligheten, som vi redan berört, kommer ju knappast bli mindre när bidragen minskar pga budgetproblem.

Det viktiga är alltså inte vilka som kommer eller hur det går för dem, det viktiga är att ösa in mängder med lågpresterande människor för att nå målen jag nämner ovan. Medmänsklighet är bara ett svepskäl, hade målet varit att hjälpa hade man gjort det i närområdet till konflikter där man kan hjälpa tio eller hundra gånger så många människor för samma summa pengar. Svenska befolkningen är förd bakom ljuset, av politiker och media.

Därför kan man helt anpassa sina argument till situationen, det viktiga är att ösa in folk. Till skillnad från vad man låtsas ÄR volymerna viktiga, de skall vara höga. Likt en mytoman dansar man runt i ringen och anpassar sina argument allt eftersom:
DIz2SbsWAAIb5AX.jpg
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp