• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När skurkarna slutligen vinner...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Laurentius

Cartier
Guskleto, jag har all förståelse för ditt beslut men vill bara säga att jag kommer sakna dig, dina klockor och dina bilar.
Jag själv har en fru och två barn och ingenting i mitt liv är viktigare än att de är säkra och har det bra!
 
Nu har jag verkligen missat något då jag inte vet vad som hänt Niklas och lyckas inte söka rätt på någon tråd heller, kan någon länka eller beskriva bad som hänt?

I övrigt trist att du vill lämna men förstår ju så klart!
 

JohnDoe

Rolex
Ett bra första steg i det här landet vore väl att vi slutar med palmes gamla "det är så synd om de kriminella" daltandet som ständigt pågår. Det är skitsnack att det rånas för att få mat för dagen. De kriminella har det som livsstil och har noll respekt för människoliv. Vore bra om vi fick lite normala självförsvarslagar också. I nuläget ska ev inkräktare diskuteras lite med i några minuter huruvida de är beväpnade och om de har onda avsikter. I min värld har de förlorat alla rättighetet när de kliver in genom dörren. Då har jag inte tid att diskutera och snacka igenom avsikter. Där föredrar jag den modell som förespråkas västerut. Två snabba i "central mass" för jag tycker inte de har något värde när de kliver in genom min dörr. Tyvärr är den svenska modellen att du som svenne ska tycka synd om de kriminella och låta dem hugga dig i magen ett par ggr eftersom det är så jävla synd om dem. Jag har noll sympati för kriminella och skiter fullständigt i vad de tycker sig ha för rättigheter. Tycker vi borde outsourca kriminalvården till ryssarna så är det inte lika kul att vara kriminell när man får 30 år i sibirien. Återanpassningen skiter jag också i, tycker inkapacitering för dessa individer är det enda rätta. Som det nu är kan en kriminell förstöra livet för hundratals människor under sin väg att bli "återanpassad". Tjafset om ökad våldspiral tror jag inte ett skit på. De kriminella är redan beväpnade och har noll respekt för liv så det enda rätta är att trycka tillbaka dem djupt ned i någon håla och kasta bort nyckeln. Helst i sibirien.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Ett bra första steg i det här landet vore väl att vi slutar med palmes gamla "det är så synd om de kriminella" daltandet som ständigt pågår. Det är skitsnack att det rånas för att få mat för dagen. De kriminella har det som livsstil och har noll respekt för människoliv. Vore bra om vi fick lite normala självförsvarslagar också. I nuläget ska ev inkräktare diskuteras lite med i några minuter huruvida de är beväpnade och om de har onda avsikter. I min värld har de förlorat alla rättighetet när de kliver in genom dörren. Då har jag inte tid att diskutera och snacka igenom avsikter. Där föredrar jag den modell som förespråkas västerut. Två snabba i "central mass" för jag tycker inte de har något värde när de kliver in genom min dörr. Tyvärr är den svenska modellen att du som svenne ska tycka synd om de kriminella och låta dem hugga dig i magen ett par ggr eftersom det är så jävla synd om dem. Jag har noll sympati för kriminella och skiter fullständigt i vad de tycker sig ha för rättigheter. Tycker vi borde outsourca kriminalvården till ryssarna så är det inte lika kul att vara kriminell när man får 30 år i sibirien. Återanpassningen skiter jag också i, tycker inkapacitering för dessa individer är det enda rätta. Som det nu är kan en kriminell förstöra livet för hundratals människor under sin väg att bli "återanpassad". Tjafset om ökad våldspiral tror jag inte ett skit på. De kriminella är redan beväpnade och har noll respekt för liv så det enda rätta är att trycka tillbaka dem djupt ned i någon håla och kasta bort nyckeln. Helst i sibirien.

I en håla med Justin Bieber på högsta volym.
 
Senast ändrad:

Kugghjul

Panerai
Ett bra första steg i det här landet vore väl att vi slutar med palmes gamla "det är så synd om de kriminella" daltandet som ständigt pågår. Det är skitsnack att det rånas för att få mat för dagen. De kriminella har det som livsstil och har noll respekt för människoliv. Vore bra om vi fick lite normala självförsvarslagar också. I nuläget ska ev inkräktare diskuteras lite med i några minuter huruvida de är beväpnade och om de har onda avsikter. I min värld har de förlorat alla rättighetet när de kliver in genom dörren. Då har jag inte tid att diskutera och snacka igenom avsikter. Där föredrar jag den modell som förespråkas västerut. Två snabba i "central mass" för jag tycker inte de har något värde när de kliver in genom min dörr. Tyvärr är den svenska modellen att du som svenne ska tycka synd om de kriminella och låta dem hugga dig i magen ett par ggr eftersom det är så jävla synd om dem. Jag har noll sympati för kriminella och skiter fullständigt i vad de tycker sig ha för rättigheter. Tycker vi borde outsourca kriminalvården till ryssarna så är det inte lika kul att vara kriminell när man får 30 år i sibirien. Återanpassningen skiter jag också i, tycker inkapacitering för dessa individer är det enda rätta. Som det nu är kan en kriminell förstöra livet för hundratals människor under sin väg att bli "återanpassad". Tjafset om ökad våldspiral tror jag inte ett skit på. De kriminella är redan beväpnade och har noll respekt för liv så det enda rätta är att trycka tillbaka dem djupt ned i någon håla och kasta bort nyckeln. Helst i sibirien.

Ja, kan vi outsourca extremt känsliga datahanteringsuppgifter till östeuropa så borde vi väl kunna låta dem sköta fängelser också? I alla fall när det handlar om brottslingar med ursprung just i dessa länder, dvs staten Sverige kan inte sägas ha något behov att "återanpassa dem" till samhället.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Tror inte att fattigdom är avgörande för dagens problem. I så fall skulle tiggarna utanför ICA vara de som rånar, misshandlar, våldtar och spränger sig själva med bombbälten, för de är tveklöst de fattigaste vi har inom Sveriges gränser. Dessa är dock ingen grupp jag är rädd för, de gör vad de kan för att få ihop lite cash för att kunna bygga sig ett hus i Rumänien någon gång. Flatheten mot kriminella drägg och terrorister är det stora problemet och det problemet beskyller jag inte de kriminella och terroristerna för, situationen nu har vi skapat åt oss själva. Dessa grupper växer tills dess de möter motstånd, något som hittills inte skett. Det politiska parti som inte tar frågan om medborgarnas trygghet när det gäller liv, hälsa och egendom på allvar får det inte för muntert på valdagen 2018.
Håller med, titta på frekvensen/trenden kring bostadsinbrott, uppklarningsprocenten kring dessa brott nu och för 30 år sedan, polisens prioritering av dessa brott, våra straffskalor för dessa brott jämfört med andra likvärdiga länder, svenskarnas i o f s trevliga godtrohet som missbrukas, vårt öppna samhället som har fördelar men otroliga nackdelar när offentlighetsprincipen missbrukas i brottsliga syften, allt öpnare gränser och mindre resurser till tullkontroll. Inskränkningar i övervakning och human syn på brottslingar och att alla ska få minst 3 chanser i livet inställning. Bara för att nämna de mest uppenbara aspekterna...
 
Senast ändrad:

Esquared

Cartier
Kom igen, tänkte mer på rånrisk generellt - hur liten tror du rånrisken är om man har klockor för x antal hundratusen och är en profil på forum och instagram samt "slarvar" med anonymiteten? Brookfield försäkrar t.ex. inte längre enstaka guldklockor pga rånrisk, borde väl säga nånting.
Vad menar du med att Brookfield inte längre försäkrar enstaka guldklockor längre pga rånrisk - det är ju en stor delmängd av poängen med att försäkra en klocka?!
 

joca

Patek
2-Faktor
Vad menar du med att Brookfield inte längre försäkrar enstaka guldklockor längre pga rånrisk - det är ju en stor delmängd av poängen med att försäkra en klocka?!
De vill ej försäkra guldklockor om man ej försäkrar t.ex. konst i samma veva.
En vän försökte försäkra sin guldklocka och fick till svar att de tyvärr ej kan försäkra den om han inte försäkrar konst i samma veva..
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tror inte att fattigdom är avgörande för dagens problem. I så fall skulle tiggarna utanför ICA vara de som rånar, misshandlar, våldtar och spränger sig själva med bombbälten, för de är tveklöst de fattigaste vi har inom Sveriges gränser. Dessa är dock ingen grupp jag är rädd för, de gör vad de kan för att få ihop lite cash för att kunna bygga sig ett hus i Rumänien någon gång. Flatheten mot kriminella drägg och terrorister är det stora problemet och det problemet beskyller jag inte de kriminella och terroristerna för, situationen nu har vi skapat åt oss själva. Dessa grupper växer tills dess de möter motstånd, något som hittills inte skett. Det politiska parti som inte tar frågan om medborgarnas trygghet när det gäller liv, hälsa och egendom på allvar får det inte för muntert på valdagen 2018.
Hmmmm. Tror du...
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
De vill ej försäkra guldklockor om man ej försäkrar t.ex. konst i samma veva.
En vän försökte försäkra sin guldklocka och fick till svar att de tyvärr ej kan försäkra den om han inte försäkrar konst i samma veva..
Gick bra om man försäkrade en stål också. Dock gäller bara min försäkringen i Norden på guldaren. Vitguld var det lugnt att försäkra enskilt.
 

Kugghjul

Panerai
De vill ej försäkra guldklockor om man ej försäkrar t.ex. konst i samma veva.
En vän försökte försäkra sin guldklocka och fick till svar att de tyvärr ej kan försäkra den om han inte försäkrar konst i samma veva..


Gick bra om man försäkrade en stål också. Dock gäller bara min försäkringen i Norden på guldaren. Vitguld var det lugnt att försäkra enskilt.
Så försäkringsbolaget ser hög stöldrisk i klockor av icke-vitt guld?
 

Kamelen

Cartier
De första rånen mot samlare som jag hörde talas om i Sverige är ca 25 år sedan, så jag har svårt att se någon nyhet i dessa sorgliga händelser.
Varje år så begås det ett antal inbrott där tjuvarna är ute efter ur,oftast är det någon i näromgivningen som har informerat om samlingen.
Rånare har gjort hembesök hos flera av handlarna i storstäderna de sista 30 åren med allt från bombbälten till automatvapen.
Det enda som krävs är lite sunt förnuft för att minimera riskerna,att visa upp sin samling offentligt är ej att rekommendera.
Det intressanta är hur folk väljer att resonera runt dessa händelser.
Svensken börjar alltid med att nämna att så var det ej förr, sedan skall man konstatera som oftast att det är invandringen som är skulden till detta samt rättsväsendes oförmåga, men det är alltid någon annans fel och lösningen är alltid fler poliser och längre straff.
Gud vad tröttsamt,det känns som en upprepning från 80talet.
Tror att där är ett antal faktorer som påverkar utvecklingen.
Armbandsuret har blivit en status symbol för den unga kriminella generationen och dessutom lätt att omvandla till pengar över hela världen som en ärlig vara(ej PP) på 80 talet var det en kedja i guld runt halsen.
Den Svenska iden om ett kontantfritt samhälle,ett av de äldsta yrkena på denna jord är tjuv och tro att de försvinner för att de ej kan komma över kontanter är naivt de kommer bara att välja en annan väg dessvärre i slutändan hem till dig.Finns bara två vinnare i detta banken och säkerhets företaget.
Förr om åren var det väldigt sällsynt att man såg någon bära ett armbandsur som kostar som en ny bil och det ända uret folk kände igen var en daydate, tack vare en Tvserie i dag drömmer 16åringen om en offshore modell eller en daytona.
Har svårt att relatera till folk som väljer att avstå från något de uppskattar och kämpat med i många år på grund av andras agerande,där ett logiskt beteende gör riskerna obefintliga för gemene man.
 

Zingo

Rolex
De första rånen mot samlare som jag hörde talas om i Sverige är ca 25 år sedan, så jag har svårt att se någon nyhet i dessa sorgliga händelser.
Varje år så begås det ett antal inbrott där tjuvarna är ute efter ur,oftast är det någon i näromgivningen som har informerat om samlingen.
Rånare har gjort hembesök hos flera av handlarna i storstäderna de sista 30 åren med allt från bombbälten till automatvapen.
Det enda som krävs är lite sunt förnuft för att minimera riskerna,att visa upp sin samling offentligt är ej att rekommendera.
Det intressanta är hur folk väljer att resonera runt dessa händelser.
Svensken börjar alltid med att nämna att så var det ej förr, sedan skall man konstatera som oftast att det är invandringen som är skulden till detta samt rättsväsendes oförmåga, men det är alltid någon annans fel och lösningen är alltid fler poliser och längre straff.
Gud vad tröttsamt,det känns som en upprepning från 80talet.
Tror att där är ett antal faktorer som påverkar utvecklingen.
Armbandsuret har blivit en status symbol för den unga kriminella generationen och dessutom lätt att omvandla till pengar över hela världen som en ärlig vara(ej PP) på 80 talet var det en kedja i guld runt halsen.
Den Svenska iden om ett kontantfritt samhälle,ett av de äldsta yrkena på denna jord är tjuv och tro att de försvinner för att de ej kan komma över kontanter är naivt de kommer bara att välja en annan väg dessvärre i slutändan hem till dig.Finns bara två vinnare i detta banken och säkerhets företaget.
Förr om åren var det väldigt sällsynt att man såg någon bära ett armbandsur som kostar som en ny bil och det ända uret folk kände igen var en daydate, tack vare en Tvserie i dag drömmer 16åringen om en offshore modell eller en daytona.
Har svårt att relatera till folk som väljer att avstå från något de uppskattar och kämpat med i många år på grund av andras agerande,där ett logiskt beteende gör riskerna obefintliga för gemene man.
Hur resonerar då icke svensken? :)
 

Kugghjul

Panerai
De första rånen mot samlare som jag hörde talas om i Sverige är ca 25 år sedan, så jag har svårt att se någon nyhet i dessa sorgliga händelser.
Varje år så begås det ett antal inbrott där tjuvarna är ute efter ur,oftast är det någon i näromgivningen som har informerat om samlingen.
Rånare har gjort hembesök hos flera av handlarna i storstäderna de sista 30 åren med allt från bombbälten till automatvapen.
Det enda som krävs är lite sunt förnuft för att minimera riskerna,att visa upp sin samling offentligt är ej att rekommendera.
Det intressanta är hur folk väljer att resonera runt dessa händelser.
Svensken börjar alltid med att nämna att så var det ej förr, sedan skall man konstatera som oftast att det är invandringen som är skulden till detta samt rättsväsendes oförmåga, men det är alltid någon annans fel och lösningen är alltid fler poliser och längre straff.
Gud vad tröttsamt,det känns som en upprepning från 80talet.
Tror att där är ett antal faktorer som påverkar utvecklingen.
Armbandsuret har blivit en status symbol för den unga kriminella generationen och dessutom lätt att omvandla till pengar över hela världen som en ärlig vara(ej PP) på 80 talet var det en kedja i guld runt halsen.
Den Svenska iden om ett kontantfritt samhälle,ett av de äldsta yrkena på denna jord är tjuv och tro att de försvinner för att de ej kan komma över kontanter är naivt de kommer bara att välja en annan väg dessvärre i slutändan hem till dig.Finns bara två vinnare i detta banken och säkerhets företaget.
Förr om åren var det väldigt sällsynt att man såg någon bära ett armbandsur som kostar som en ny bil och det ända uret folk kände igen var en daydate, tack vare en Tvserie i dag drömmer 16åringen om en offshore modell eller en daytona.
Har svårt att relatera till folk som väljer att avstå från något de uppskattar och kämpat med i många år på grund av andras agerande,där ett logiskt beteende gör riskerna obefintliga för gemene man.

Allt nedan är citat från:
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/guillou/guillou6.html

En bilaga om invandring av Jan Guillou

januari 1996

[min anmärkning: 19 år sedan]

Därför är fängelserna fyllda med utlänningar

"Men besöker man ett svenskt fängelse ser man en mycket mörkare bild, en närmast chockartad bild. För bland de intagna på fängelse är invandrarnas överrepresentation mycket större än vad man kan utläsa ur brottsstatistiken. Jag överraskades själv av denna syn när jag besökte Norrtäljefängelset förra året för att hålla ett föredrag. Så gott som alla fångarna kom till gymnastiksalen och det var ju lätt att se att svartskallemajoriteten var enorm (idag 75% på just det fängelset)."
 

Kamelen

Cartier
God Morgon Kugghjul

Läser du genom hela artikeln publicerad av Aftonbladet 1996 så kan man väl säga att du har tagit en mening ur sitt sammanhang och mig veterligen så har jag väl ej kommenterat fängelsernas befolkning.
Dessutom så kan vi väl säga att Guillou som själv är 2generationens invandrare skriver hur han uppfattar saker vid denna tidpunkt och ej fakta som vanligt i Aftonbladet men han poängterar att där finns vissa orsaker till detta,läser du genom hela reportaget så kan man väl lätt säga att ni ej kommer till samma slutsatser.
Bara titta på ordet andra generationens invandrare i Svenskan, i övriga världen så räknas man som medborgare om man är född i landet.
Naturligtvis så blir där en överrepresentation av människor från samhällets lägsta skikt i fängelse då ingen vill befinna sig på botten och vill med alla medel möjliga ta sig därifrån.

Skall man gå efter fakta som är tillgänglig i dag så minskar väl vålds brottsligheten i samhället, denna trend kommer att vända och det har ej med invandring att göra utan med det kontantlösa samhället Sverige försöker bygga upp då brottsligheten ej kommer att försvinna på grund av detta vad de än säger.

Lika intelligent som att legalisera försäljning av sex men kriminalisera köpet som skulle vara en bra lösning,enda skillnaden är att det går att tjäna stora pengar på det kontantlösa samhället så där finns starka ekonomiska intressen och Sverige är världsledande i den utvecklingen.

Det jag försökte säga är att detta är en återupprepning av situationen som skedde under Balkankriget på slutet av 80talet då vi levde med en stor invandring under en begränsad tid.

För att förenkla det hela så kan man konstatera följande.
På den tiden var det Ny Demokrati politiskt och brottsligt var det Juggemaffian i dag Svergiedemokrater och brottsligt Mellanösterfolk det bägge saker har gemensamt är att med en flyktingvåg så kommer där en brottsvåg då en liten del av dessa människor är desperata och ser kriminalitet som en väg ut, samt att de kommer från ett samhälle med en annan syn på saker och det tar tid att korrigera.

Tittar vi på balkanbefolkningen i Sverige i dag så är de ej överrepresenterade i brottslighet och lustigt nog så finner vi en del av dessa i främsta ledet av nationalister.

Har du en äldre släkting inom hemvården eller sjukvård i dag så ser du att majoriteten av de som tar hand om dem ej har svensk påbrå detsamma gäller för ekonomibiträden och utan dessa människor skulle samhället ej fungera.

På 80talet var jobbfrågan mycket större då vi samtidigt monterade ner vår industriproduktion som sysselsatte mycket folk samtidigt som en flyktingvåg kom och vi brände ner flykting förläggningar för att "behålla våra jobb", i dag importerar vi arbetskraft från andra sidan världen för att plocka våra bär och svamp i skog då Svensken ej är intresserad att arbeta med detta. Vid gott bärår så tjänar en thailändare ca 20-25 i månaden innan Svensken tagit betalt för Ockerhyra och mat samtidigt som Svensken gnäller över att det ej finns jobb i norra Sverige.

Svensken anser sig vara lite bättre och intelligentare än övriga och vill gärna lyfta fram Sverige som ett land som är ledande inom utveckling och samhällsfrågor,detta var fallet under en väldigt lång tid med start på tidigt 50tal fram till 80talet endast pågrund av de fördelar vi tjänade på 2världskriget och ej för att vi var bättre.

Inte i något annat land jag bott eller verkat i (ganska många) så skulle det fungera att behandla sin befolkning på det vis som Svensken finner sig i att bli styrd,
I dagens Sverige kan du ej sätta in pengar på din Bank då de har stängt ner kontoren och hänvisar till minskade insättningar och glömmer att nämna att de skapade denna situation.
Det har gått så långt att staten själva styr medborgarna mot detta mål titta bara på SJ, i Stockholm går det ej att handla en tågbiljett med liggplats på stationen efter kl 20 om du ej har kreditkort och egen dator och titta på gårdagens problem med biljetter.

Kan fortsätta i all oändlighet om hur Svensken är ett får som rör sig i skock och drivs av en kraft som pekar åt vilket håll de skall gå, men skall iväg och handla en klocka och tycker det är betydligt roligare.

Ha en trevlig helg.

Patrik
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp