• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

En av de roligaste grejerna med tråden är alla vilda bets. Jag tippar följande inför Monaco 2022:
1. Bottas
2. Leclerc
3. Hamilton
4. Alonso
5. Sainz
6. Verstappen

Då säger jag 🤔

1. Leclerc
2. Russell
3. Perez
4. Bottas
5. Norris
6. Hamilton


Sainz & Verstappen krokar ihop och båda behöver bryta.

Snabbaste varvet sätter Norris
 
Har varit dålig på att hänga med i tråden, men nu bär det äntligen av mot Arlanda -> Nice och så småningom söndagens Monaco GP.
Ska försöka få till nån bild eller två!
Heja Leclerc på hemmaplan och revansch för förra året!
🇲🇨 🏎 ☀️
20F66A78-E0CF-40E9-A108-CF50B1BBB1E5.jpeg
Kul! Vilken läktare?
 
Perez snabbast före Leclerc på tredje fria inför kvalet. Båda i en klass för sig dessutom. Det kan vara som så att Perez verkligen ger allt nu efter att teamorders fuckade med hans race senast. Här har han sin chans och startar han från pole och får nån bil mellan sig och Verstappen så bir det svårt för RB att förstöra hans race. Det skulle bli för uppenbart.
 
Perez snabbast före Leclerc på tredje fria inför kvalet. Båda i en klass för sig dessutom. Det kan vara som så att Perez verkligen ger allt nu efter att teamorders fuckade med hans race senast. Här har han sin chans och startar han från pole och får nån bil mellan sig och Verstappen så bir det svårt för RB att förstöra hans race. Det skulle bli för uppenbart.
Det skulle vara riktigt kul och välförtjänt om Perez kunde starta i pole och vinna imorgon. Däremot tror jag inte att RBR medvetet förstör hans race, det handlar ju om en prioritering där det är Max är försteförare. Det visste nog Perez redan när han skrev under för RBR. Jag har inget problem med teamorder rent generellt. Det är upp till varje team hur man vill prioritera. I princip alla toppteamen har ju en försteförare även om det inte är uttalat.
 
Det skulle vara riktigt kul och välförtjänt om Perez kunde starta i pole och vinna imorgon. Däremot tror jag inte att RBR medvetet förstör hans race, det handlar ju om en prioritering där det är Max är försteförare. Det visste nog Perez redan när han skrev under för RBR. Jag har inget problem med teamorder rent generellt. Det är upp till varje team hur man vill prioritera. I princip alla toppteamen har ju en försteförare även om det inte är uttalat.
Nej, jag tror inte heller att RB avsiktligt skulle förstöra Perez race, men han får nog räkna med att få stallorder varje gång Verstappen ligger bakom honom. Att det motsatta inte gäller ens när Perez är snabbare blev uppenbart senast. Han får nog också räkna med att Verstappen oftast får den mest fördelaktiga strategin. Det är därför Perez måste ta varje chans och det lär han göra.
 
Och därmed var klart efter att Perez kraschade den sista minuten! Leclerc tar pole före Sainz, Perez och Verstappen. Då ska det nog till mycket för att inte Leclerc ska vinna imorgon, men han dras ju å andra sidan med en Monaco-förbannelse.

Ska bli intressant att se hur det nya reglementet påverkar racet imorgon. Kanske lite fler omkörningar än vad man är van vid i Monaco?
 
Ja tyvärr. Verkligen synd. Vet inte om det var bilen eller stallet som va värst

Många som hypat Bottas efter träningarna denna helg pga. Bra pace. Men Bottas P12 & Zhou P20 talar ju för att något inte står rätt till med bilen/inställningarna då Alfan levererat i år.
Men men det är på söndagarna racen vinns! spännande och se om det blir 5 eller 8 omkörningar tot på banan imorgon 😂
 
Många som hypat Bottas efter träningarna denna helg pga. Bra pace. Men Bottas P12 & Zhou P20 talar ju för att något inte står rätt till med bilen/inställningarna då Alfan levererat i år.
Men men det är på söndagarna racen vinns! spännande och se om det blir 5 eller 8 omkörningar tot på banan imorgon 😂
Jag hoppas ju på Bottas för jag gillar honom som förare (redan i Mercedes), sen kör jag Alfa och det är mitt favorit bilmärke. Men jag håller på Ferrari sedan barnsben. Så F1 är väldigt ambivalent för mig just nu 🙈
 
Jag hoppas ju på Bottas för jag gillar honom som förare (redan i Mercedes), sen kör jag Alfa och det är mitt favorit bilmärke. Men jag håller på Ferrari sedan barnsben. Så F1 är väldigt ambivalent för mig just nu 🙈

Jävla komplex situation du satt dig i 😅
Men man måste ju hålla lite på finnarna i motorsporten, säger inte speciellt mycket men roliga som fan emellanåt 😆
 
Tillbaka
Topp