• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Duddee

Cartier
2-Faktor
Är inte många rätt förlåtande mot Ricciardo för att han är en skön snubbe. Svårt att ogilla honom som person men det var rätt länge sedan han presterade på den nivån som hans lön motiverar. Jag tycker McLaren gör helt rätt. Lando är numera en förare som är etablerad och presterar på en jämn och hög nivå. Då borde den andra bilen i stallet tillhöra en nykomling på väg upp, inte en ålderstigen förare som såg sin topp för ett antal år sedan.
 

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Är inte många rätt förlåtande mot Ricciardo för att han är en skön snubbe. Svårt att ogilla honom som person men det var rätt länge sedan han presterade på den nivån som hans lön motiverar. Jag tycker McLaren gör helt rätt. Lando är numera en förare som är etablerad och presterar på en jämn och hög nivå. Då borde den andra bilen i stallet tillhöra en nykomling på väg upp, inte en ålderstigen förare som såg sin topp för ett antal år sedan.
Problemet är väl som så ofta att diskussionen blir subjektiv. Jag själv är ett stort fan av Ricciardo både som förare från hans ”peak” i Red Bull men också som människa och ansikte utåt för F1. Det jag tror ofta glöms bort i diskussionen är hur dom senaste säsongerna sett ut för honom. Skiftet till Renault var ju som bekant ingen framgångssaga materialmässigt men på ett sätt förståeligt iom situationen han befann sig i hos Red Bull när Max blomstrade. Väl i McLaren trodde nog många på en comeback som minst sagt uteblev när bilen inte alls passar körstilen och återigen en yngre kollega som blomstrar. Summa summarum tror jag det handlar om en väldigt likeable och erkänt skicklig förare som har support från många fans men många har nog också svårt att inse att McL’s intresse ligger i att få poäng och valuta för pengarna, vilket dom inte fått. Oavsett hur högt man håller Ric är det svårt att påstå att en eventuell petning inte är det rationella valet av McL. 🤷‍♂️
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
När man inte riktigt vet om man ska asgarva 🤣 eller gå ner i källaren och gråta en stund 😭en klassik Ferrarimoment så att säga..
F9475263-598E-4993-AC92-397ED6EDFBD7.jpeg
 

Freppys

Omega
2-Faktor

Carez

Cartier
2-Faktor
Tänkte tipsa om det är någon som bor i Göteborg så kommer Peroni/Aramco ha ett litet F1 event på Trädgårn/Port Du Soleil med start imorgon. Verkar som dom har med sig en replika av Aston Martins F1 '22 bil.

Tänkte dra till Göteborg men oklart om man får ta med sig minderåriga?

Någon som vet upplägget?
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Ah okej helt missat det så förhoppningsvis är det eget paket. Fick för mig audi var på tapeten att ta över honda motorn men det var ju porsche. Tankevurpa deluxe 🫣


Haha mycket som händer nu så 😅. Samma med upplägget med Porsches involverade i Red Bull som sipprat ut. Från 2026 när eldriften ska bli utbyggd i F1 så blir nog fler och fler tillverkare intresserade
 

Prefab

Cartier
Den där Wolf-Citizen är verkligen ascool! Såg en för en del år sen och var på vippen att köpa den. Inte jättedyr.

Men nu är det dags för kval på klassiska Spa!

Perez snabbast på sista träningen. Har han fått upp farten igen? Verstappen och Leclerc tar båda motorbestraffningar och hamnar längst bak. Mercedes har väl sett sådär ut trots att det har snackats mycket om att de närmar sig vinster.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Kommer Perez iväg i ett tidigt skede så är han omöjlig att slå. Även för Sainz. Det är det enda som jag med säkerhet kan säga.
 
Topp