• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

par

Patek
2-Faktor
8E37BC1F-C761-4DDE-AD67-7EF51B2EC7AE.jpeg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hatten av Max & Lewis, riktiga wdc körningar av bägge.

Vettels meddelande till Leclerc innan Vettel lämnade Ferrari kommer man ihåg en dag som denna. Ferrari kommer förstöra Charles karriär.

POTD-vettel-leclerc.jpg

To Charles, you are the most talented driver I came across in 15 years of F1. Don't waste it. But be sure whatever you do to be happy and smile. Thanks for everything!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Samt vad håller Ocon på med? Vilka pajasfasoner, hellre att bägge förlorar än att Alonso får åka förbi. Alpine kastade bort bra poäng idag med, ibland undrar man.
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Kul för den evigt unge Alonso som uppenbarligen tycker F1 är fantastiskt roligt fortfarande! :)
Får bara hoppas på att Aston får snurr på sakerna till nästa säsong.. det är tragiskt det vi bevittnar nu. Inte lika tragiskt som Ferraris arbete men tragiskt. 🫠
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Någon som har klarhet i Alpine-Piastri-situationen? Alpine lägger alltså ut att Piastri ska ersätta Alonso och köra bredvid Ocon 2023. En timme senare går Piastri ut med att han absolut inte ska köra Alpine nästa år.

Min spontana känsla är att Alpine ville offentliggöra något så fort som möjligt för att inte få en massa skriverier om vem som skulle ersätta. Deras junior Piastri, som just nu bara sitter och väntar på en plats i F1, borde ju rimligen gå med på vilka villkor som helst. De publicerar att han ska köra för att sätta press på honom att signera ett halvdant kontrakt. Piastri säger ifrån.

Kan det vara något i den stilen?
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Någon som har klarhet i Alpine-Piastri-situationen? Alpine lägger alltså ut att Piastri ska ersätta Alonso och köra bredvid Ocon 2023. En timme senare går Piastri ut med att han absolut inte ska köra Alpine nästa år.

Min spontana känsla är att Alpine ville offentliggöra något så fort som möjligt för att inte få en massa skriverier om vem som skulle ersätta. Deras junior Piastri, som just nu bara sitter och väntar på en plats i F1, borde ju rimligen gå med på vilka villkor som helst. De publicerar att han ska köra för att sätta press på honom att signera ett halvdant kontrakt. Piastri säger ifrån.

Kan det vara något i den stilen?

Kan mycket väl vara något i den stilen att man inte är överens om detaljerna i avtalet och att Alpine vill sätta lite press.
Sen är ju frågan vad Piastri har att vinna på att gå ut och dementera uppgifterna. Karriären går ju inte lysande när man är reservförare direkt och har svårt och se att flera team står i kö för hans tjänster.
Vet han någonting som inte vi vet tro 🤔
 
  • Like
Reactions: par

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kan mycket väl vara något i den stilen att man inte är överens om detaljerna i avtalet och att Alpine vill sätta lite press.
Sen är ju frågan vad Piastri har att vinna på att gå ut och dementera uppgifterna. Karriären går ju inte lysande när man är reservförare direkt och har svårt och se att flera team står i kö för hans tjänster.
Vet han någonting som inte vi vet tro 🤔

Sjuk gamble att göra med karriären om han inte har något signat redan med något annat team - host host McL.

…sjuk shitshow i Alpines kontrakts- och kommunikations-team hur som.
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Sjuk gamble att göra med karriären om han inte har något signat redan med något annat team - host host McL.

…sjuk shitshow i Alpines kontrakts- och kommunikations-team hur som.

Det är väldigt lätt att framstå som oskön i en sådan situation helt klart..
Men man kan ju undra vad Alpine pysslar med.. fatta om han signar med någon annan helt plötsligt 😆
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Kan mycket väl vara något i den stilen att man inte är överens om detaljerna i avtalet och att Alpine vill sätta lite press.
Sen är ju frågan vad Piastri har att vinna på att gå ut och dementera uppgifterna. Karriären går ju inte lysande när man är reservförare direkt och har svårt och se att flera team står i kö för hans tjänster.
Vet han någonting som inte vi vet tro 🤔
Jag tänker likadant, beggars can't be choosers. Jag tror att den enda personen som sitter i riskzonen att bli petad i dagsläget är Tsunoda, men isåfall tror jag att Red Bull hellre sätter in en egen junior i den stolen än Piastri. Om nu inte McLaren får för sig att sparka Ricciardo, men det vill jag inte hoppas på.

Sjuk gamble att göra med karriären om han inte har något signat redan med något annat team - host host McL.

…sjuk shitshow i Alpines kontrakts- och kommunikations-team hur som.
Känns riktigt oproffsigt. Väntar iaf med spänning nu...
 

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Sjuk gamble att göra med karriären om han inte har något signat redan med något annat team - host host McL.

…sjuk shitshow i Alpines kontrakts- och kommunikations-team hur som.
Jag tänker likadant, beggars can't be choosers. Jag tror att den enda personen som sitter i riskzonen att bli petad i dagsläget är Tsunoda, men isåfall tror jag att Red Bull hellre sätter in en egen junior i den stolen än Piastri. Om nu inte McLaren får för sig att sparka Ricciardo, men det vill jag inte hoppas på.
Detta verkar ju åtminstone ha kastat lite bensin på elden i diskussionen kring Mclaren och Ricciardo. Har dock svårt (eller vill inte) se att Piastri skulle va en ersättare till Ricciardo.
Tror lite som @Heartcone att Tsunoda är närmsta man att bli petad på griden tillsammans med Latifi.
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Detta verkar ju åtminstone ha kastat lite bensin på elden i diskussionen kring Mclaren och Ricciardo. Har dock svårt (eller vill inte) se att Piastri skulle va en ersättare till Ricciardo.
Tror lite som @Heartcone att Tsunoda är närmsta man att bli petad på griden tillsammans med Latifi.

Sannolikheten är nog större att Mclaren droppar Ricciardo än tvärtom. Men skulle de verkligen göra detta för att ersätta honom med Piastri som ännu är oprövad i F1? Tveksamt.
Ricciardo är en av de populäraste personerna i F1 också, så lär skapas mycket marketing där.

Tsunoda hänger nog löst, men Red Bull har varit duktiga med sitt juniorprogram tidigare för att odla fram förare. (Lite torrt just nu dock).

Pojkarna med pappas pengar sitter nog stabilt i kanoten iaf. (Tyvärr)

Hamilton, kommer han ge sig? Jag är 60% säker på att han kastar in handduken sent.

Magnussens eller Schumachers kontrakt känner jag inte till detaljerna kring.

Albon?

F1 är lite tung jobbat pga politiken och vilka program du odlats fram i.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Piastri kanske går till Williams för att ersätta Latifi. Williams har förvisso någon ung jänkare som de ryktas kunna ta in, men det är möjligt som tredje-förare.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Honda verkar vara nära en förlängning med RBPT till 2025, således lär Tsunoda också bli klar.. om inte Zak B har varit i farten dvs. :cool:
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Piastri kanske går till Williams för att ersätta Latifi. Williams har förvisso någon ung jänkare som de ryktas kunna ta in, men det är möjligt som tredje-förare.

Frågan är väl ifall Williams är ett vettigare steg än Alpine? Alpine har iaf en bil som slåss väl i mittfältet medan Williams har varit tragiskt sedan Massa lämnade. Om han också redan är reservförare i stallet och bekant med verksamheten.
Latifi är ju tyvärr skrämmande dålig men han var med sig en rätt rejäl säck med pengar in vilket jag tror Williams är oerhört behövande av pga. de inte plockar poäng och pengarna dem genererar. (Lite samma sits som Haas satt i med Mazespin).

Inte så bekant med just Piastri och hans eventuella sponsorpengar etc. så jag killgissar här 😆
 

M021

Rolex
2-Faktor
Frågan är väl ifall Williams är ett vettigare steg än Alpine? Alpine har iaf en bil som slåss väl i mittfältet medan Williams har varit tragiskt sedan Massa lämnade. Om han också redan är reservförare i stallet och bekant med verksamheten.
Latifi är ju tyvärr skrämmande dålig men han var med sig en rätt rejäl säck med pengar in vilket jag tror Williams är oerhört behövande av pga. de inte plockar poäng och pengarna dem genererar. (Lite samma sits som Haas satt i med Mazespin).

Inte så bekant med just Piastri och hans eventuella sponsorpengar etc. så jag killgissar här 😆
Mr Capito var väl lite gnällig över att ägarna inte vill gå in hårdare? Talar för en paid driver. Skulle vara kul att se något nytt in men som du är inne på, Latifis pappa skjuter väl in 20-30mUSD om året..
 
Topp