• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Verstappen är för viktig för att ge honom sparken. Oavsett vad. Han skulle kunna kidnappa Horners familj och de hade ändå låtit honom köra vidare.

Med det sagt, horribelt uppträdande. Han visar gång på gång att han är sportens minst sympatiska person.

Men vilket race! Kul helg.

3oil2yn9txz91.jpg

Sååå! Ska vi köra ett par bold statements?
Jag kör hailmary på direkten och slänger in följande;

1. Leclerc vinner världsmästartiteln
2. Mercedes vinner konstruktörs
3. Det kommer skilja mindre än 15 poäng mellan Hamilton & Russel i slutet av säsongen.
4. Redbull kommer tappa mark mot de två ovannämnda.
5. Hamilton kommer gå i pension i slutet av säsongen 2022.
6. Vettel gör klart med nytt kontrakt med annat team innan säsongen är över.
7. Williams kommer höja sig ett par snäpp.
8. Mclaren kommer göra en sämre säsongen än i fjol.
9. Vi kommer få en skrällvinnare i premiärloppet.
10. Mick Schumacher kommer stå för årets upphämtning sett till fjolårets prestation

Spännande och se vart detta tar vägen 😎

Helvete va fel man haft mot sina ”bold predictions” från i våras 😂

Jag har haft mycket svårt för VER sedan han parkerade sin bil uppe på Hamiltons cockpit och var gick därifrån utan att ens titta om HAM var ok. Nu bevisar han igen att han är en egoistisk skitstövel som inte ens ställer upp för sin egen lagkamrat….
Jag hade alltså tyvärr inte fel i min tidigare åsikt om honom!!! 💩-Max

Jag har haft mycket svårt för VER sedan han parkerade sin bil uppe på Hamiltons cockpit och var gick därifrån utan att ens titta om HAM var ok. Nu bevisar han igen att han är en egoistisk skitstövel som inte ens ställer upp för sin egen lagkamrat….
Jag hade alltså tyvärr inte fel i min tidigare åsikt om honom!!! 💩-Max
Stannade Hamilton och kollade om Verstappen var okej när han sulade in honom i silverstone?

Du inser att de hör radion från andra? Om Hamilton säger att han är okej och försöker backa undan från bilen flertalet gånger så kan man ju knappast klandra att inte han går fram och frågar hur läget är med han?

Edit : Han är absolut en egoist, säger inte emot det.

Stannade Hamilton och kollade om Verstappen var okej när han sulade in honom i silverstone?

Du inser att de hör radion från andra? Om Hamilton säger att han är okej och försöker backa undan från bilen flertalet gånger så kan man ju knappast klandra att inte han går fram och frågar hur läget är med han?

Edit : Han är absolut en egoist, säger inte emot det.
Jo det kan man….😉
Vi får väl se om han mognar eller fortsätter… Rädd för att jag vet svaret men hoppas faktiskt att jag har fel!! När man är så överlägsen har man ju faktiskt råd att bjussa lite och faktiskt få fler fans och beundrare.🤔
(Till hans försvar ska väl sägas att han inte är den första och inte den sista stora idrottsmannen som är superegoist!)

Jo det kan man….😉
Vi får väl se om han mognar eller fortsätter… Rädd för att jag vet svaret men hoppas faktiskt att jag har fel!! När man är så överlägsen har man ju faktiskt råd att bjussa lite och faktiskt få fler fans och beundrare.🤔
(Till hans försvar ska väl sägas att han inte är den första och inte den sista stora idrottsmannen som är superegoist!)
De flesta i f1 är nog egoister, endel har dock inte möjligheten att utöva det så som tex Verstappen kan göra många gånger. Kolla bara på Leclerc tex som tjatade om att få en pallplats av Sainz flertalet gånger. Visst viktiga poäng för han med som för Perez men ändå ganska fräckt kan jag tycka.

Edit : Jag tyckte också han kunde släppt förbi Perez.

Bra summerat av Palmer, som vanligt. Det mesta har spekulerats i på andra forum men en sak kan även vara hur Checo fick bättre strategi i Monaco och därmed tog vinsten. Jos var rasande då.

Nu är det tydligen kvitt och allmänheten får kanske aldrig ens veta varför, får hoppas Horner eller Verstappen släpper en bok i framtiden som förklarar saker & ting!?

Red Bull uttalar sig, lite väl motsägelsefullt men nåväl - vi lär aldrig få veta.

2lnx0j0vvh0a1.jpg
Finns det ngn som tror på det, Alla j*vla strategier inklusive att jultomten om han har tid, landar på varv 4 istället för på varv 25 är hanterade i förväg.
Bara ngn mediastrateg som ska försöka motivera sin existens och lön i efterhand:banghead:

Mvh
Ola G

Först och främst är jag inget fan av Max. F1 består ju av team precis som fotboll och hockey. Kan inte säga att jag gillar det men de flesta framgångsrika lag (finns ju en uppsjö namn i hockey och fotboll) finns det ofta en spelare med liknande egenskaper som Max.....dessa blir OFTAST alltid de som avgör och kan vinna matcher, lopp och titlar. Svåra att hantera i gruppen men RB är såklart medvetna om detta och är beredda på att detta händer. Måste hålla en story utåt men såklart så är detta ett något dom tar för all framgång....som de flesta av de andra teamen också hade gjort för att signa MV.

• Like
Reactions: par
Jag tror det kommer skilja mer mellan Russel och Hamilton. Leclerc som världsmästare? Ja varför inte. Hamilton kommer inte gå i pension förrän han tar sin 8:e titel.

Mina osannolika spaningar:

1. Inför sista racet kommer minst 3 förare ha en matematisk chans på förartiteln.
2. Aston Martin kommer trea i konstruktörsmästerskapet.
3. Föraren med flest segrar kommer ha 6 eller färre.
4. Bottas tar en pallplats.
5. Verstappen tar sin första pallplats först i Miami, men har en stark avslutning på säsongen. Han slutar fyra.
6. Russel kommer leda över Hamilton i mästerskapet inför sommaruppehållet.
7. Gasly kommer ta en pole position.
8. Racet med minst antal bilar i mål kommer vara Singapore, där endast 13 förare klarar sig.
9. Minst en förare kommer bojkotta Rysslands Grand Prix.
10. Haas tar inga poäng i år igen, och säljs i slutet av säsongen.

1. Fel.
2. Fel.
3. Fel.
4. Fel.
5. Fel.
6. Rätt.
7. Fel.
8. Nästan rätt. 14 förare gick i mål, inte 13.
9. Rätt, i att alla förare bojkottade racet.
10. Fel.

Nåja, jag vågade friskt.

Helt ok avslutning! Många bra kamper, men ändå lite typiskt för denna säsong att Vertappen kör sitt eget race i ledning från start till mål.

Är inget stort fan av Bottas, men starkt att komma 10a i VM med Sauber. Även Grattis till Sauber och Finn Rausing för 6e platsen i konstruktörs VM.

Ingen gör tummen upp, eftersom alla avskyr mannen, men det du skriver är sant. Just nu är han i en klass för sig och det beror inte bara på bilen.
Instämmer till fullo, Verstappen beteende i Mexico var löjligt men hans förmåga går ej att förneka. Det har varit snack om att första resp andraförarna ej har likadana bilar men förutsatt att de är likvärdiga är Verstappens tempo makalöst.

• Russell - Hamilton är extremt jämna i likadana bilar. Inget ont mot Hamilton men troligen var bilen en stor faktor i många av hans vinster.
  • Leclerc - Sainz är extremt jämna men Leclerc är genomgående bättre på söndagar.
  • Verstappen - Perez är inte ens en match för Verstappen.

Skönt att det är över nu. Snart kan spekulationerna börja inför 2023 års säsong. De Vries och Piastri, hur kommer det att gå för dem…? Kommer Ferrari fortsatt ha tillförlitlighetsproblem med motorn och strategierna? Kommer Merca ha konventionella sidepods?

Vi får la se.

Tillbaka
Topp