• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Konstaterar att Mercedes ser överlägset bäst ut, vilken skapelse. The dark knight osv.

mercedes-w14-1.jpg

Trailer för dts som kommer nästa fredag.

Riktigt kul läsning om ett svenskt framtidshopp 👍🏻

Red Bull ser starka ut i år igen och allra snabbast under testdagarna i Bahrain var Perez. Hans 1.30.305 idag var över två tiondelar snabbare än Leclercs poletid förra året.

Det har inte ens gått upp för mig att det är ny säsong….
Kan någon sammanfatta hur det ser ut i år?
Jag begär inte så mycket en, 💯 redovisning av säsong och slutresultat😜
Jag vet att Google finns men jag vill ha fakta av eliten, det är ju ändå ett forum 😄

Jag begär inte så mycket en, 💯 redovisning av säsong och slutresultat😜
Jag vet att Google finns men jag vill ha fakta av eliten, det är ju ändå ett forum 😄
Den har inte ens börjat, tester som pågår. Börjar nästa helg.

Helt klart, inne på avsnitt 5. Serien har tyvärr gått ned sig, silverstone i princip varje avsnitt?! Förut var det någorlunda kronologiskt, nu är det kaos.
Haha ja alltså, det var jävligt märkligt… Tänkte först att det kunde vara en kul uppdatering men det var jävligt träligt. Japan och USA också på repeat.

De spelar verkligen all in på Horner vs Toto med Günther som joker vid sidan av med

Tre testdagar avklarade, första rejs nästa helg.
Mina intryck:
RB ser starkast ut. Max vinner första rejset med Prez därefter
MB har problem, men kommer komma starkt senare under året. Tredje teamet
Ferra sliter däck som var deras problem förra året = race pace lägre. Ferras motor verkar stark Andra teamet
Aston i Alonsos händer hade SJUKT bra race pace sista dagen!!! Tippar top tre i första rejset.
Aston Martin är BRA! Team fyra.

Sen resten...
Alfa en kopia av Ferra, fast sämre
Alfa Tauri snyggaste liveryn, men jag är en sucker på grått...
Williams sist som vanligt

Lite kort men där har vi det!
Långa dagar till fredag :banghead:

Senast ändrad:
Många som rankar McLaren 9 & 10 efter testerna, dvs i klass med Williams. Ajaj, många som vill få tag i Norris - skulle gått till RedBull när han hade chansen.

zwtjto05cjka1.jpg

Låt oss se, ser fram emot lördagen! Några avsnitt kvar av DTS som uppvärmning, men som några av er säger är det en enda röra. Från att ha hyfsat racingfokus och fokus på de olika teamen (med avsaknad av de största teamen samt profilerna) till personliga vendettor där Guenther klipps in i avsaknad av content.

Någon som ska på något race förövrigt?

Låt oss se, ser fram emot lördagen! Några avsnitt kvar av DTS som uppvärmning, men som några av er säger är det en enda röra. Från att ha hyfsat racingfokus och fokus på de olika teamen (med avsaknad av de största teamen samt profilerna) till personliga vendettor där Guenther klipps in i avsaknad av content.

Någon som ska på något race förövrigt?

Tyckte dts blev helt ointressant förra säsongen. Kommer nog inte ens kolla

Tyckte dts blev helt ointressant förra säsongen. Kommer nog inte ens kolla

Samma här. Kollade inte klart förra säsongen. Kommer inte lägga tid på det i år.
Ni missar inte mkt!
Såhärlångt var det enda man inte fångade upp under säsongen någon sekvens från diskussionerna kring porpoising i mötet mellan stallcheferna där Toto är lite desperat. Men infallsvinkeln är återigen mer drama än diskussionen i sig.

Ska bli spännande och se till helgen hur våra förmodade tre toppstall står sig mot varandra. Florerar ju rykten om att RB ska vara 2-3 tiondelar snabbare än Ferrari och upp mot 6 tiondelar snabbare än Mercedes. Vart man fått dessa slutsatser ifrån återstår och se..

6 teams signade hittills! Bra jobbat hörni 😎 nu fyller vi ut de sista 4. Vilka är game?

Apropå något annat, någon fler än jag som blir glada inombords och se Alonso högt upp igen? 😍

Tillbaka
Topp