• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Då kör vi igen, kul med dubbelheader. :)

Race week!

Tider för Spaniens GP nedan.

Fredag, FP1 kl 13:30, FP2 kl 17:00
Lördag, FP3 kl 12:30. Kval kl 16:00.
Söndag, Grand Prix kl 15:00.

7mcqc8kw513b1.jpg

Mercedes uppdateringar har onekligen tagit bilen till en helt ny nivå. Kul för dem!
Men börjar bli tröttsamt och titta på Verstappen-race varje helg nu 😴

Får trösta sig med Indycar ikväll

1685889117867.gif

Indy är otroligt mkt intressantare just nu och det finns en viss charm i att depågubbarna framstår som random däckskiftare utanför ICA i jämförelse.

Kul att Mercedes gör framsteg men skulle behöva fler team och förare som är med och konkurrerar för att detta ska bli kul igen. När ledaren oavsett vem det är (Hamiltons alla år eller Verstappens nuvarande streak) i princip alltid har ett gratis depåstopp är det ju bara skyfall och olyckor som kan göra det sevärt och så vill iaf inte jag ha det.

Verstappen är på en helt annan planet just nu, hans radio var väl det mest underhållande under hela racet.

Perez & Russell bekräftar varför de alltid kommer vara andre-förare. Alonso är en riktig teamplayer, vilken förare. Norris, fokusera mindre på twitch osv och mer på körning, tredje plats sumpad.
Leclerc borde gå till Mercedes när/om Hamilton pensionerar sig. Ocon, lika smutsig som vanligt. Stroll behövde detta, mtp chefens son osv..

Återigen, Alonso gör side quests.

Kör ikapp Stroll (och skulle kunnat köra om), men går ut på radion och säger att han enbart hänger på bakom - kommer inte köra om.

Han sladdar lite inför publiken, vinkar sedan glatt. Detta FÖRE checkered flag. 😅

Skulle säga att både Perez och Stroll dras med det klassiska problemet att de tvingas ta i för mycket eller köra precis på gränsen för att hänga med sina ursnabba stallkompisar. Det är lätt att helt tappa självförtroendet som tex Gasly och Albon gjorde när de ställdes mot Verstappen. Perez har ändå gjort ett helt ok jobb, men det kan vara som så att pressen och stressen blivit för stor nu när han ändå har försökt utmana Verstappen om mästerskapet. Ojämn har han iofs alltid varit. Han blandar riktigt bra körningar med högst mediokra. Han har också klart svårare att under loppen att leverera jämna varvtider. Så som tex Verstappen gör.
Ja. Båda är två klasser sämre än Mex o Alonso, det märks

Banan i sig är ju bra men allt jäkla krabb med överträdelse ställer till det tycker jag. Men kul race, synd om Sainz och Perez. Perez har ofta någon form av ”otur”

Perez gör en ständigt besviken tyvärr, tycker han borde ha mer att ge

Ja det här fortsätter

Riktigt dåligt av VER att inte släppa förbi. Men fortsätter bli besviken på Perez, han är för långsam sett till materialet han har.

Sen riktigt tråkigt för MAG

Grattis till Russel, grym helg.

Perez återkommande problem är att han inte är tillräckligt stabil. Svårt att se honom som världsmästare innan han får lite bättre kontinuitet och gör mindre misstag.

Stroll behöver verkligen skärpa sig nu. Kändes ändå som att han var på gång i början av säsongen men nu blir det nästan värre för varje race kontra hans kollega som är stabiliteten själv.

Vafan Perez, just nu förtjänar han inte sin plats. Är ju återkommande detta… Citerar mig själv :)

Vafan Perez, just nu förtjänar han inte sin plats. Är ju återkommande detta… Citerar mig själv :)
Håller med, känns som att han inte pallar pressen för stunden. Verkar inte kunna köra avslappnat och med självförtroende.

Snart lär rykten om Ricciardo m.fl som ersättare börja ta ordentlig fart misstänker jag.

I övrigt ett rätt intressant kval. Sätter mina pengar på att Hulkenberg inte ens tar poäng imorgon dock 😅

• Like
Reactions: par
Håller med, känns som att han inte pallar pressen för stunden. Verkar inte kunna köra avslappnat och med självförtroende.

Snart lär rykten om Ricciardo m.fl som ersättare börja ta ordentlig fart misstänker jag.

I övrigt ett rätt intressant kval. Sätter mina pengar på att Hulkenberg inte ens tar poäng imorgon dock 😅

Den är jag nog villig och brösta också speciellt nu när Hulken fick 3 platser nedflyttning 😅

Just nu?
Han har aldrig levererat, gör ofta misstag och så har det set ut i hela hans karriär.
Dessutom är killen en gnällspik som ofta skyller ifrån sig på annat då han själv inte levererar.
Nej, släng in Ricciardo!
Han kommer troligen köra klart bättre. Om inte annat är han en glad o trevlig kille, till skillnad från Perez. Och mycket mer "consistent" (hittar inte det svenska ordet)
Ricciardo har även mer lika körstil som Max vilket borde vara bättre för Red Bull över tid som kan fokusera på att bygga en bil som passar båda.

Finns fler som borde få sig en rejäl uppläxning, Tsunoda som är rent oförskämd på radion. Och som även han skyller ifrån sig.
Tacka vet jag Hulken som aldrig fått chansen i en vinnarbil. Stabil, snabb och trevlig. Mera sånt!

Ska lägga till att Albon, wow vilken kille. Kör sin rätt dåliga Williams hela tiden på et magiskt sätt. Sätt killen i en BRA bil.
Sedan hade Alonso lite otur då han snabba varv (skulle gett 2'a) blev rödflaggat med några sec kvar innan mållinjen.
Nu med Hulkens bestraffning, borde Alonso ändå starta 2'a skulle jag tro
Lite osäker där...

Ska lägga till att Albon, wow vilken kille. Kör sin rätt dåliga Williams hela tiden på et magiskt sätt. Sätt killen i en BRA bil.
Sedan hade Alonso lite otur då han snabba varv (skulle gett 2'a) blev rödflaggat med några sec kvar innan mållinjen.
Nu med Hulkens bestraffning, borde Alonso ändå starta 2'a skulle jag tro
Lite osäker där...

Haha ja det kändes som en parodi när man såg golvet på Williamsbilen när de lyfte den i Monaco! Kan förstå att den är snabb rakt fram men downforce har lämnat chatten 😂
Visst fan är det regn på agendan idag också?

Tillbaka
Topp