• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Hade gärna sett Ric i en RB igen.
Inte så säkert att det blir så mycket bättre. Till att börja med så måste man ju förstå att det inte är som så att Perez plötsligt har glömt hur man kör F1. Han inledde säsongen fantastiskt bra. Det som sen hände var att han började drömma om VM och den drömmen krossade Max i Miami. Checo hade pole, Max startade nia, men ändå så hade Checo ingen chans. Perez självförtroende krossades. Det är en mental grej. Tyvärr så tror jag väldigt många skulle gå samma väg som stallkamrat till Max och Gasly och Albon har redan varit där. Därmed inte sagt att Perez prestationer för tillfället är under all kritik..

Inte så säkert att det blir så mycket bättre. Till att börja med så måste man ju förstå att det inte är som så att Perez plötsligt har glömt hur man kör F1. Han inledde säsongen fantastiskt bra. Det som sen hände var att han började drömma om VM och den drömmen krossade Max i Miami. Checo hade pole, Max startade nia, men ändå så hade Checo ingen chans. Perez självförtroende krossades. Det är en mental grej. Tyvärr så tror jag väldigt många skulle gå samma väg som stallkamrat till Max och Gasly och Albon har redan varit där. Därmed inte sagt att Perez prestationer för tillfället är under all kritik..
Du har rätt, men det sa jag inget om, jag sa bara att jag gärna skulle se Ric i en RB. :)

Du har rätt, men det sa jag inget om, jag sa bara att jag gärna skulle se Ric i en RB. :)
Ja en Ric som kör som på den gamla goda tiden i en snabb bil vill vi nog alla se igen. Förra året var dock en så plågsam historia att jag undrar om han får chansen igen.

Vad gäller Perez så verkar han sitta säkert ett tag till om Marko får bestämma:

“He has to get that under control,” declared the 80-year-old to Sky Deutschland.

“If one is in first place and the other in 16th place, then it doesn’t quite fit together. It’s been a weakness in his past. It’s just too common now.”

Marko is expecting better from his driver on Sunday, saying Perez “really needs to improve, because this is not the first time.

“It is an advantage that his races are always quite good. Silverstone is a track where you can overtake quite well and with the DRS advantage of our cars it should be possible for him to score points.”

He, however, stopped short of saying the Mexican driver’s seat is on the line.

“That’s what distinguishes him from Nyck de Vries,” Marko said. “There’s no need for action at the moment…There’s no one who could replace him.”

Känner mig i nuläget lite skeptisk till att McLaren byter till hards på piastri. Russell körde 29 varv på softs, dessutom från full tank, så borde ge övriga team självförtroende att kunna klara de sista drygt 20 varven på softs 🤷

Edit: ännu märkligare att byta till hards på Norris, särskilt under VSC som kändes ganska given att övergå till full SC.

Senast ändrad:
😬
Kul med Danny Ric men jävlar, De Vries hade lite väl högt självförtroende och F1 är inte lätt. Trodde ersättare skulle fixas efter sommaruppehållet men icke..

Perez bör vara orolig. Yuki vs Daniel om Checos säte.

Är det någon speciell anledning att Nyck blir bortplockad? Förutom att han kanske inte levererar nog då. Kändes udda med ett byte mitt i säsongen. Men go Ric!!

Är det någon speciell anledning att Nyck blir bortplockad? Förutom att han kanske inte levererar nog då. Kändes udda med ett byte mitt i säsongen. Men go Ric!!
Han var ju tyvärr riktigt dålig. Även om AT bilen är helt okörbar i sig. Samtidigt så är Riccs marknadsföringsvärde skyhög. Har du sett posten på IG? Sist jag såg den hade den 2M likes.

Ska bli väldigt intressant att se hur Ricciardo presterar gentemot Tsunoda. Kul att han är tillbaka iaf!
Presterar han bra och Perez inte hittar formen igen, så kan han nog få köra Red Bull nästa år. Perez kan de alltid flytta till AlphaTauri. Jag är dock lite skeptisk. Ricciardo underpresterade å det grövsta förra året jämfört med Norris när han inte gillade bilen. AlphaTaurin är väl trots allt årets sämsta bil.

Presterar han bra och Perez inte hittar formen igen, så kan han nog få köra Red Bull nästa år. Perez kan de alltid flytta till AlphaTauri. Jag är dock lite skeptisk. Ricciardo underpresterade å det grövsta förra året jämfört med Norris när han inte gillade bilen. AlphaTaurin är väl trots allt årets sämsta bil.

Ja fortsätter Perez som han gjort det sista så hade väl Helmut kastat honom helt och satt Lawson i AT och Ricciardo i RB. Ska bli intressant att se iaf. AT ska väl apa efter Red Bulls bil mycket mer inför nästa år?

Ja fortsätter Perez som han gjort det sista så hade väl Helmut kastat honom helt och satt Lawson i AT och Ricciardo i RB. Ska bli intressant att se iaf. AT ska väl apa efter Red Bulls bil mycket mer inför nästa år?
Svårt att säga med Perez, eftersom RB var mer än nöjda med vad han presterade förra året och med vad han gjorde fram till Miami. Problemet just nu är inte att de har en dålig förare utan att de har en förare som efter Miami helt tappade självförtroendet. Det är en mental grej, men det är såklart helt oacceptabelt att Perez helt tappar sugen och formen när han inser att Verstappen bara är för bra. Perez som hade pole i Miami blev i praktiken förnedrad av sin stallkompis. Efter det har inget funkat.

Dock så har jag en känsla av att Verstappen kommer att förnedra de flesta han kan få som stallkompis. För RB handlar det inte om att hitta nån som är lika bra som Verstappen utan nån som kan finna sig i sin roll och ändå ta mycket poäng. Min känsla är att Ricciardo skulle ställas inför exakt samma problem och också tappa sugen. Han lämnade ju trots allt RB när han insåg hur bra Max var och hur mycket teamet fokuserade på honom.

Senast ändrad:
Svårt att säga med Perez, eftersom RB var mer än nöjda med vad han presterade förra året och med vad han gjorde fram till Miami. Problemet just nu är inte att de har en dålig förare utan att de har en förare som efter Miami helt tappade självförtroendet. Det är en mental grej, men det är såklart helt oacceptabelt att Perez helt tappar sugen och formen när han inser att Verstappen bara är för bra. Perez som hade pole i Miami blev i praktiken förnedrad av sin stallkompis. Efter det har inget funkat.

Dock så har jag en känsla av att Verstappen kommer att förnedra de flesta han kan få som stallkompis. För RB handlar det inte om att hitta nån som är lika bra som Verstappen utan nån som kan finna sig i sin roll och ändå ta mycket poäng. Min känsla är att Ricciardo skulle ställas inför exakt samma problem och också tappa sugen. Han lämnade ju trots allt RB när han insåg hur bra Max var och hur mycket teamet fokuserade på honom.

Så länge han blir 2:a i drivers och RB vinner constructors lär han vara safe. Han drar ju in en jävla massa stålar till teamet också.

Då kör vi, äntligen race week! :)

Nytt test inför kvalet där FIA, Pirelli & F1 testar att införa färre däck, 11 totalt för varje förare istället för 13. Teamen tvingas även att använda följande däck i kvalet - Hard i Q1, Medium i Q2 samt Soft i Q3.

Tider för Ungern GP nedan.

Fredag, FP1 kl 13:30, FP2 kl 17:00.
Lördag, FP3 kl 12:00. Kval kl 16:00
Söndag, Grand Prix kl 15.

sb7qyzzan9bb1.png

Ska bli intressant att följa Ricciardo i helgen och jämföra honom med Tsunoda, men det kommer att bli svårt för honom att imponera på nån i en så hopplös bil. Ricciardo är inte heller riktigt en förare som brukar överprestera i kassa bilar. Tvärtom tyvärr, men jag hoppas att jag har fel.

Tyvärr det som är F1 akilleshäl :/
När man väl hittar rätt så hittar man rätt och då får vi dessa perioder av dominans som Schumacher, Vettel, Hamilton & nu Verstappen
Man kan även välja att njuta av deras överlägsenhet. Är lätt att glömma att stallkamraten inte kan köra så bra. Utan Schumacher, Vettel, Hamilton & Verstappen hade Ferrari och RB varit medelmåttiga bilar. Är bara Merc som verkligen VAR överlägsen imho. (i början på hybrideran)
Så det är inte bara en överlägsen bil, det är en överlägsen förare. Bara att njuta.

Tillbaka
Topp