• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
IMG_0635.png

IMG_0636.png
 
Senast ändrad:

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Förmodligen 2 år + 1 optionsår.
Skulle inte förvåna mig ifall några av hans närmaste inom Mercedes kommer få möjligheten och följa med.
Ska bli spännande om ni frågar mig 😄
Jag går och väntar på lite framgång hos Scuderia 🙏
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Audi är väl först 2026? Har dock för mig jag läste något om Sainz+Audi för ett tagsen.
Precis Audi gör entré med Sauber inför 2026 säsongen och det finns mycket spekulationer kring Sainz & Audi. Förstärkes förmodligen mycket pga Carlos Sainz Sr vinst i Dakar med Audi.
Men ja.. vad ska han pyssla med under 2025 då eventuellt 🤔
 

Prefab

Cartier
Ja vad ska man säga? Så länge gamlingar som Alonso och Hamilton fortsätter att leverera så är det bara att tacka och ta emot. Självklart ska Hamilton gå vidare om Mercedes inte levererar. Trist för Sainz. Trist för Mercedes med tanke på att Russell var rätt långt från Hamiltons nivå förra året. Men kul för oss som följer F1 med lite drama!

Frågan är hur det påverkar årets säsong? Mercedes lär ju inte vara glada. De verkar inte alls ha varit med på noterna med tanke på deras krismöte igår. Hamilton bryter kontraktet i förtid via nån klausul som i praktiken innebär att deras stjärna inte har nåt förtroende för teamet. Kul att dras med honom ett helt år, men vad är alternativet? Att de utväxlar Hamilton mot Sainz redan i år?
 
Senast ändrad:

Rizzie

Patek
2-Faktor
Sen är ju frågan vem som tar över Hamiltons plats i Mercedes. Ricciardo? De Vries? Herta?
Om vi antar att deras bil inte har någon vinstchans kommande två år (känns rimligen så utifrån att Hamilton flyr) så kan de lika gärna fostra en yngre förare istället för att ta in en erfaren "stjärna" som kostar massor men som inte kan vinna pga bilen. Mick borde vara ett alternativ tänker jag. Blir inte förvånad om Hamilton blir "sjuk" under något/några race i år så de får chansen att testa Mick lite.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Om vi antar att deras bil inte har någon vinstchans kommande två år (känns rimligen så utifrån att Hamilton flyr) så kan de lika gärna fostra en yngre förare istället för att ta in en erfaren "stjärna" som kostar massor men som inte kan vinna pga bilen. Mick borde vara ett alternativ tänker jag. Blir inte förvånad om Hamilton blir "sjuk" under något/några race i år så de får chansen att testa Mick lite.
Antonelli hellre.
 

Prefab

Cartier
Skulle gissa på att Mercedes vill ha nån rutinerad förare och i så fall borde Alonso ligga bra till. Russel är för ung, orutinerad och ojämn för att kunna axla Hamiltons roll. De behöver få ordning på bilen om de ska kunna återvända till toppform igen och det kräver en hel del av förarna.

Låt oss för all del inte glömma Bottas heller. Jag tror inte att han är slut än. Han gjorde ett gediget jobb under åren i teamet och står nära Wolff (manager fortfarande?).
 
Senast ändrad:
Topp