• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Det är äntligen dags efter lite uppehåll..

Race week!

Dubbel-header, Monza nästa vecka men först står
Zandvoort på schemat, lär vara fullt med orangea Max-fans.


f1-guess-whos-back-v0-miB6zaN5iNzAj-qFbRV7wK-m9TbEywhfOHPVdF55kqM.jpg


Tider för Nederländernas GP nedan.

Fredag, FP1 kl 12:30. FP2 kl 16.
Lördag, FP3 kl 11:30. Kval kl 15
Söndag, Grand Prix kl 15.

Netherlands_Circuit
 
Ni som vart på SPA, vart ska man sitta??
Äldsta dottern önskar gå 2025 som 18-årspresent

Inser ju att de bästa platserna kostar därefter, men om någon har massa erfarenheter därifrån med några tips

Kul! Typ samma fråga - 2025 ska det fasen hända. Man vill ju sitta på Guld 3 eller 4 men jag tänker att alla silver funkar.

Man ser ju på bild/film att det finns rimliga platser ’i skogen’ men jag tänker att alla locals plockar upp dem rätt snabbt.

Det luriga med SPA känns som vettigt boende. Men ofta lån ’transfer’ som det verkar.
 
  • Like
Reactions: par
Kul! Typ samma fråga - 2025 ska det fasen hända. Man vill ju sitta på Guld 3 eller 4 men jag tänker att alla silver funkar.

Man ser ju på bild/film att det finns rimliga platser ’i skogen’ men jag tänker att alla locals plockar upp dem rätt snabbt.

Det luriga med SPA känns som vettigt boende. Men ofta lån ’transfer’ som det verkar.
Tänkte Fanzone Grandstand kunde funka, dottern godkände iaf.. får se
Kommer bo en bit ifrån, då boendena är brutala nära banan.

Screenshot 2024-08-21 at 20.51.27.png
 
Senast ändrad:
Kul kval, Kul för Perez ändå. Men framförallt att det är jämnt i toppen.

Det är en kul bana att se kvalen och följa med i bilarna, inte alltid lika kul race.
 
Albon diskad från kval pga olagligt golv.
Hamilton nedflyttad 3 placeringar pga förstört Perez varv, startar från P15.

Imorgon då - Max tar starten ifrån Norris och hamnar minst på podium, förhoppningsvis vinst med lite jävlar anamma. Spännande.
 
Norris och McLaren går verkligen från klarhet till klarhet, även om Piastri inte hängde med. Kommer nog ändå bli svårt att komma ikapp Verstappen i förar-VM. Märkesmästerskapet däremot. Perez gjorde en helt ok helg med en bil som var återställd till tidigare specifikationer. En sjätteplats låter kanske inte jätteimponerande, men tidsmässigt hängde han med Max hyggligt på en bana där han aldrig presterat bra. Viktigt i kampen om konstruktörsmästerskapet.
 
Jahapp, det var ju inte så att adrenalinet pumpade när man kollade på helgens race.

Enda tillfället att reagera på var väl när fyra(?) bilar körde om Hulkenberg samtidigt, det var en riktigt märklig syn.

Roligt ändå att det verkligen är press på Red Bull nu och mäktigt att Norris vann så överlägset.
 
Det är väl rätt uppenbart att Red Bill har utvecklat bilen åt fel håll. Det märktes först på Perez, eftersom han är en mindre komplett förare, men nu märks det också tydligt hos Verstappen. Eftersom Perez körde bättre med den gamla konfigurationen, så borde de kanske göra detsamma med Verstappens bil.
 
Enda tillfället att reagera på var väl när fyra(?) bilar körde om Hulkenberg samtidigt, det var en riktigt märklig syn.
Magnussen.

Det är väl rätt uppenbart att Red Bill har utvecklat bilen åt fel håll. Det märktes först på Perez, eftersom han är en mindre komplett förare, men nu märks det också tydligt hos Verstappen. Eftersom Perez körde bättre med den gamla konfigurationen, så borde de kanske göra detsamma med Verstappens bil.
Verstappen körde med det gamla golvet.

Not only that, but the older-spec floor Verstappen used was believed by the team post-race to have been around 0.2s slower than the newer version used by Sergio Perez. But the deficit of the inappropriate wing setting was greater even than that, it believes

 
Magnussen.


Verstappen körde med det gamla golvet.



Nu hänger jag inte riktigt med. Horner sa så här:

With Perez having reverted back to a previous specification floor, and resulting setup, on his car, Horner revealed that, based on feedback, it appeared Perez had been the happier Red Bulldriver with the feeling of his car.

 
Vad är syftet med det egentligen? Köper inte att det skulle vara för att kämpa om poäng i slutet av säsongen som de säger själva. Känns som att de gett upp hoppet om några särskilda resultat den här säsongen och vill passa på att ge en annan förare lite erfarenhet för det fall att det blir en plats ledig om Sainz eller Albon byter stall inför 2026?
 
Vad är syftet med det egentligen? Köper inte att det skulle vara för att kämpa om poäng i slutet av säsongen som de säger själva. Känns som att de gett upp hoppet om några särskilda resultat den här säsongen och vill passa på att ge en annan förare lite erfarenhet för det fall att det blir en plats ledig om Sainz eller Albon byter stall inför 2026?
Tror det är mycket spel internt Williams som har avgjort detta, ren spekulation dock från min sida. De blev trötta på Sargeant, kraschen i lördags var sista droppen, och de behövde agera. Colapinto var inte given eller kopplat till beslutet som jag förstår det, de försökte parallellt hitta andra förare, men i slutänden vart det bästa valet. Kanske visar sig vara ett bra beslut, vi får se… 🤔
 
Glömt uppdatera här men det är ju faktiskt race week!

Dags för Italiens GP, närmare bestämt Monza. Fantastiskt bana med höga farter.

Sargeant ut som sagt ovan, sägs ha kraschat för närmare $3 miljoner!!

Ferrari har svarta kläder & en hint av svart på bilen, siffrorna & framvinge ser det ut som - lite trist men men.

Grattis till Bottas som fyller år idag.


59matvbyphld1.jpeg


Tider för Italiens GP nedan.

Fredag, FP1 kl 13:30. FP2 kl 17.
Lördag, FP3 kl 12:30. Kval kl 16
Söndag, Grand Prix kl 15.

Italy_Circuit
 
Vad är syftet med det egentligen? Köper inte att det skulle vara för att kämpa om poäng i slutet av säsongen som de säger själva. Känns som att de gett upp hoppet om några särskilda resultat den här säsongen och vill passa på att ge en annan förare lite erfarenhet för det fall att det blir en plats ledig om Sainz eller Albon byter stall inför 2026?
Logan var väl ganska dyr i drift… oklart om en rookie kommer krascha mindre.
 
Ja jävlar, hatten av Leclerc & Piastri.
Norris visar vilken tönt han är, svårt att tro att Piastri är den yngre. McLaren lär dock ta WCC.

Magnussen åker på en race ban.
Verstappen lär byta team innan kontraktets slut.
Jag tror med det med Verstappen, tror han tröttnar under nästa säsong. Mycket nyckelpersoner och Newey har lämnat med, så kanske till 2026. Eller så skiter han i F1 helt efter han lämnar Red Bull.
 
Främst cool down room & alla intervjuer, mentalt verkan han redan helt besegrad.

Tog Max flera år innan han blev klinisk, Norris är inte wdc-material.

Njaaaa, fast jag vet inte om han var särskilt töntig den här gången? I cooldown var han ju bara tyst och i intervjun efteråt såg han rätt förkrossad ut.

Har inte riktigt fattat varifrån Lando-hatet på nätet har kommit ifrån senaste månaderna, är det för att han var barnslig när han skulle ge sin förstaplats till Piastri? 🤔

Obs, håller med om att han inte är WDC-material.
 
Njaaaa, fast jag vet inte om han var särskilt töntig den här gången? I cooldown var han ju bara tyst och i intervjun efteråt såg han rätt förkrossad ut.

Har inte riktigt fattat varifrån Lando-hatet på nätet har kommit ifrån senaste månaderna, är det för att han var barnslig när han skulle ge sin förstaplats till Piastri? 🤔

Obs, håller med om att han inte är WDC-material.
Nog en kombo av allt, hans tjurighet, intervjuerna osv. Framstår ofta som en spoiled brat, mycket näthat kom nog från när han förstörde Max pokal & knappt var ångerfull. Men vad vet man eg, vi sitter ju bara i soffan & analyserar från ett amatör perspektiv. 🙂

McLaren får mycket skit för att de väljer ha två st nr 1 förare, blir nog spännande avslutning på denna säsong. Max verkar mer chill med att förlora bägge titlarna än vad måendet hos Norris & mcl är just nu.
 
Nog en kombo av allt, hans tjurighet, intervjuerna osv. Framstår ofta som en spoiled brat, mycket näthat kom nog från när han förstörde Max pokal & knappt var ångerfull. Men vad vet man eg, vi sitter ju bara i soffan & analyserar från ett amatör perspektiv. 🙂

McLaren får mycket skit för att de väljer ha två st nr 1 förare, blir nog spännande avslutning på denna säsong. Max verkar mer chill med att förlora bägge titlarna än vad måendet hos Norris & mcl är just nu.
Tror att de snart kommer ha en nr.1 i Piastri.
Men man vill ju att Norris skall bita tillbaka på banan och inte bara vara syrlig i cool-down

Norris gav tillbaka platsen i Budapest och backade av nu i helgen, det är inte vinna till varje pris mentalitet.
Man kan säga vad man vill om att man inte ska krascha, men av någon anledning tror jag att Piastri vet att han har det mentala övertaget på Norris i det "chicken race" som blir när man fightas om platsen och tar tillfället i akt.

Att han sen blir en surpuppa när det går emot blir bara kul tv i min egen mening 😆

PS. jag finner det fortfarande väldigt komiskt att Webber är hans manager nu när hans adept är i en liknande situation med sin teamkamrat.
 
Tillbaka
Topp