• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

1732633762259.gif

Vilket trams från Anna...

Osäker på om det skrivits på tråden, men Dino Beganovic ska testa på F2 med DAMS Lucas Oil de sista två loppen. Hoppas att det går bra för honom så han kan hoppa upp i F2 till nästa år!

Osäker på om det skrivits på tråden, men Dino Beganovic ska testa på F2 med DAMS Lucas Oil de sista två loppen. Hoppas att det går bra för honom så han kan hoppa upp i F2 till nästa år!

Han gjorde det grymt bra! Tydligen ingen körning alls på Free practice så första gången han körde bilen var på kvalet och då fixade han att kvala in som 4a!

F1 förarna Bearman och Antonelli kvalade in som 10a och 11a.

Senast ändrad:
Han gjorde det grymt bra! Tydligen ingen körning alls på Free practice så första gången han körde bilen var på kvalet och då fixade han att kvala in som 4a!

F1 förarna Bearman och Antonelli kvalade in som 10a och 11a.
Dino imponerar under första helgen i en F2'a!
Gjorde även bra ifrån sig på feature race, kvala 4'a och 5'a i mål är RIKTIGT bra. Speciellt med tanke på otur med säkerhetsbil som han förlorade massor på.
Kul !!

Nya race director gör verkligen ett avtryck, många udda straff i helgen. Inte direkt imponerande av FIA heller.

Max är på krigsstigen, alltid lika kul att se.

Både Stroll & Hamilton ville pensionera bilarna, ena är bortskämd & ena är en riktig racer iofs..

Mbs är bra skum, avgå.
Håller med. Märkliga straff och orimliga proportioner.

Det blir en häftig avslutning mellan McL och Fer. Alltid kul när detaljer i mästerskapet ska avgöras i sista racet. Fråga bara Toto 🙄

Man of the weekend är för mig Gasly. Det är häftigt hur han lyckas köra in 10p i den bilen. Har knappast varit harmoni i stallet heller.

IMG_0506.jpeg

Håller med. Märkliga straff och orimliga proportioner.

Det blir en häftig avslutning mellan McL och Fer. Alltid kul när detaljer i mästerskapet ska avgöras i sista racet. Fråga bara Toto 🙄

Man of the weekend är för mig Gasly. Det är häftigt hur han lyckas köra in 10p i den bilen. Har knappast varit harmoni i stallet heller.
Kalla mig konspiratorisk men känna nästan som att man (FIA) vill att WCC avgörs i sista racet..

Helt klart - glömde nämna Gasly men vilken insats han gör. Synd att RBR släppte honom, hade gärna velat se han i RBR nu - han var inte riktigt redo när han gick chansen tidigare.

Kalla mig konspiratorisk men känna nästan som att man (FIA) vill att WCC avgörs i sista racet..

Helt klart - glömde nämna Gasly men vilken insats han gör. Synd att RBR släppte honom, hade gärna velat se han i RBR nu - han var inte riktigt redo när han gick chansen tidigare.
Haha exakt så 🤓 stallen lär resonera likadant: lämna inget åt slumpen sista racet.

Ja verkligen. Både han och Albon fick chansen i ett tillfälle när det var hetsigt värre inom RB och de var unga.

Det hade väl varit ett rationellt beslut ifall det var avgjort i WCC, men som det är nu har ju Haas goda chanser att knipa tillbaka sjätteplatsen. Under alla omständigheter får ju Ocon anses vara ett säkrare kort till poäng än en rookie. Märkligt.

Edit.
Nu har jag läst att det ska handla om att de gjorde såhär för att Ocon ska kunna köra tester för Haas innan året (och kontraktet med Alpine) är slut. Jag får ändå inte ihop det 🤔.

Senast ändrad:
Det hade väl varit ett rationellt beslut ifall det var avgjort i WCC, men som det är nu har ju Haas goda chanser att knipa tillbaka sjätteplatsen. Under alla omständigheter får ju Ocon anses vara ett säkrare kort till poäng än en rookie. Märkligt.

Edit.
Nu har jag läst att det ska handla om att de gjorde såhär för att Ocon ska kunna köra tester för Haas innan året (och kontraktet med Alpine) är slut. Jag får ändå inte ihop det 🤔.
För mig låter den förklaringen ganska märklig - att Alpine skulle släppa Ocon till Haas på ren goodwill, och därigenom riskera att Haas tar tillbaka sjätteplatsen och därför kostar Alpine miljoner? Nej, den tror jag inte på.

Det står ju post season testerna, när säsongen är över som Ocon kan köra tester för Haas. Vet inte vart ni tror att han ska köra för Haas nästa helg. Däremot är det konstigt för Alpine tar in en oprövad förare istället i sista racet. Men Ocon tar väl iof aldrig poäng ändå, är ju Gasly som oftast står för det.

Det står ju post season testerna, när säsongen är över som Ocon kan köra tester för Haas. Vet inte vart ni tror att han ska köra för Haas nästa helg. Däremot är det konstigt för Alpine tar in en oprövad förare istället i sista racet. Men Ocon tar väl iof aldrig poäng ändå, är ju Gasly som oftast står för det.
Ocon ska börja testerna för Haas till helgen.

Tiden är kommen.. Dags för årets sista race innan vi tar en längre vintervila.

Hadjar kommer köra Verstappens bil i FP1.
Perez sägs lämna efter Abu Dhabi, Colapinto är inte längre intressant. Ge Yuki chansen i RBR & ge Hadjar plats i VCARB.

Max har nästan 3x så många poäng som Perez i årets WDC.. Tom Zhou har dragit in 4x fler poäng än Perez senaste 4 racen.. :rolleyes:

Ferrari har möjlighet att ta hem WCC, fighten med McLaren fortsätter.

ferrari-race-week-poster-for-the-2024-abu-dhabi-gp-v0-nvviv5aymh4e1.jpeg

Tider för Abu Dhabi GP.

Fredag
, FP1 kl 10:30. FP2 kl 14.
Lördag, FP3 kl 11:30. Kval kl 15.
Söndag, Grand Prix kl 14.

Abu_Dhabi_Circuit

Det är jag fullt medveten om. Det jag tycker är märkligt är att de säger att det är för Ocons/Haas skull, men att ett team i F1 skulle låna ut en förare till sin närmaste motståndare bara för att vara lite schyssta händer inte, oavsett om det är till ett race eller till eftersäsongstester.

Doohan lär inte ta några poäng, tror snarare teamets fokus kommer bli att få honom bekväm i bilen och att han får testa en racedistans. Om de hade behållt Ocon så fanns en chans på poäng, om än liten.

Roligaste konspirationsteorin hittills är att Alpine vill ge Doohan en chans att visa vad han går för för att se om de ska byta honom mot Colapinto 😅. Känns ändå inte 100% orimligt om än jävligt taskigt.

Tillbaka
Topp