• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Kul

FB_IMG_1733419139933.jpg

Men nu till det viktigaste. F1 Fantasy.

Efter nästan hela säsongen med front row lockout blev jag omkörd under de två avslutande racen. Får jag nöja mig med plats tre och fyra!

Grattis till Rizzie#2 som vann och Max and the sBinalla crew dom kom på andraplats!

Hoppas de jobbar lite med prissättningen till nästa år. Tror alla skulle tycka det var roligare om man kunde få med fler toppförare i ett lag utan att behöva välja de svagaste teamen.

Men nu till det viktigaste. F1 Fantasy.

Efter nästan hela säsongen med front row lockout blev jag omkörd under de två avslutande racen. Får jag nöja mig med plats tre och fyra!

Grattis till Rizzie#2 som vann och Max and the sBinalla crew dom kom på andraplats!

Hoppas de jobbar lite med prissättningen till nästa år. Tror alla skulle tycka det var roligare om man kunde få med fler toppförare i ett lag utan att behöva välja de svagaste teamen.
Tackar! Trodde inte att jag skulle lyckas gå om dig i år. Två raka segrar, luktar helt klart hybris och jumboplats inför 2025.

Verkar bli en riktig soppa för Red Bull när de ska försöka göra sig av med Perez. Kan kosta dem så stora summor att det knappt är värt det. Det var verkligen inte Horners smartaste drag att skriva ett två-årskontrakt för att motivera honom..

Verkar bli en riktig soppa för Red Bull när de ska försöka göra sig av med Perez. Kan kosta dem så stora summor att det knappt är värt det. Det var verkligen inte Horners smartaste drag att skriva ett två-årskontrakt för att motivera honom..

Verkar ju ovanligt obegåvat av RB att skriva ett sådant kontrakt.

Jag kan förstå det här valet ifall det redan är klart att Yuki inte kommer tillhöra redbull efter 2025 pga Honda-kopplingen. Då är det logiskt att de inte satsar mer på honom.

Men är det inte så framstår det som bra elakt i det här skedet att inte låta Yuki köra något för A-laget.

2026 blir det väl oundvikligen (?) en plats som typ reservförare hos Aston Martin istället.

Jag kan förstå det här valet ifall det redan är klart att Yuki inte kommer tillhöra redbull efter 2025 pga Honda-kopplingen. Då är det logiskt att de inte satsar mer på honom.

Men är det inte så framstår det som bra elakt i det här skedet att inte låta Yuki köra något för A-laget.
Elakt?
Han har bara sig självt att skylla.
Yuki är för labil och känslig. Sjukt tröttsamma utbrott på radion. Skulle inte funka bredvid Max, som skulle göra slarvsylta av honom.
Ska man köra ihop med Max behöver man vara hårdhudad och stark mentalt.
Får se hur Lawson fixar den biten, kommer inte bli lätt

Verkar väl fortfarande mest vara spekulationer.

Personligen tror jag att både Tsunoda och Lawson skulle få problem med att matcha eller ens vara nära Verstappen, men tycker ändå att Tsunoda vore ett roligare val. Han har också lite mer rutin än Lawson.

Men som sagt. Perez är inte ute ur bilden än och det kommer att kosta Red Bull att bli av med honom. Men vad har de för val?

Elakt?
Han har bara sig självt att skylla.
Yuki är för labil och känslig. Sjukt tröttsamma utbrott på radion. Skulle inte funka bredvid Max, som skulle göra slarvsylta av honom.
Ska man köra ihop med Max behöver man vara hårdhudad och stark mentalt.
Får se hur Lawson fixar den biten, kommer inte bli lätt
Jag säger inte nödvändigtvis att Tsunoda är ett bra val för Red Bull, men ifall det bara är honom och Lawson det står mellan så tycker jag att det är elakt att Lawson får glida vidare till A-laget efter en kort säsong som rookie medan Tsunoda harvat på i B-laget under fyra år.

Jag säger inte nödvändigtvis att Tsunoda är ett bra val för Red Bull, men ifall det bara är honom och Lawson det står mellan så tycker jag att det är elakt att Lawson får glida vidare till A-laget efter en kort säsong som rookie medan Tsunoda harvat på i B-laget under fyra år.
Är väl snarare elakt för Max, att han inte får uppbackning av en sidekick som gör att konkurenter tar poäng av Max.
Utan bra sidekick blir det skitsvårt för Max att vinna förartiteln 2025 då det troligen blir tightare.
Var nära i år innan RB lyckades få till bilen, och att McLaren gjorde bort sig.
Mn såg på max hur stressad han var i höstas.

Och nog är det elakt mot Max och alla anställda i RedBull att sopan Perez och kanske Tsunoda...hindrar teamet att vinna Team-titeln. Dvs deras bonusar går åt skogen...

Tillbaka
Topp