• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Snart dags!
1000011895.png

Hade det inte varit att jag behöver Viaplay för Premier League så hade jag kört F1TV utan tvekan.

Hehe.. Racing Bulls vs Red Bull 2-0. Och Leclerc ser ut att vara i god form! Kan nog bli kämpigt för gnällspiken Hamilton.

Har Williams fått nån injektion av kapital eller har något annat klickat för dem? Tycker det är mycket hype om dem.

Har Williams fått nån injektion av kapital eller har något annat klickat för dem? Tycker det är mycket hype om dem.

Ja, de här nyheterna kom för ungefär en månad sedan tex

Sen har de pengarna som kom med den dealen såklart ingen betydelse för bilens prestanda här och nu, men kan säkert hjälpa till framledes.

Hypen beror nog snarare på att de har lockat till sig Sainz och tillsammans med Albon bildar de nog den starkaste förarduon Williams haft sedan Massa/Bottas för ca tio år sedan. En osannolikt stark lineup för att ha slutat näst sist förra året skulle jag säga. Om man leker med tanken att alla satt i precis likadana bilar skulle jag kunna tänka mig att Williams med denna lineup skulle hamna runt fjärdeplats i konstruktörsmästerskapet.

Tror även att Volwes varit och är väldigt bra för Williams, även om inte resultaten har återspeglat det (än).

I år förväntar jag mig att de blir betydligt starkare och blir inte förvånad om de slutar någonstans i mitten av fältet tillsammans med Mercedes och Aston Martin. Men det som är mest intressant är vad de tror sig ha på gång inför 2026, för det är nog där det riktiga skälet till att man kunde locka till sig Sainz finns.

Ett bra kval tycker jag, otroligt jämnt. Det var inte många tiondelar mellan P3 till P15. Ganska öppet bakom McL och varje förarmisstag kommer betyda mycket när bilarna är så jämna. Framförallt P3-P10 kan nog svänga rejält under inledningen av säsongen. Många poäng att hämta om man träffar rätt här. Tänker framförallt på Williams, Alpha Tauri och Alpine. Sa nån regn imorgon?

Jag vet inte om det är pga vinterns abstinens eller att ljuset i Melbourne är fördelaktigt, men jag tycker bilarna i år är jäkligt snygga alltså. Williams blåa är nog favoriten.

Tillbaka
Topp