• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Hawk100

Rolex
Vad tror ni då...?
Kommer Alfan att vara någorlunda konkurrenskraftig eller har den lika dålig prestanda som Saubern??? Blir det att kriga om poäng för Marcus eller blir det som vanligt bara att kriga om att inte bli allra sist??
 

Brunleif

Panerai
Ska på F1 i Barcelona i maj, följer inte sporten över huvud taget.
Har inga förväntningar förutom coolt modorljud.
Någon som varit på F1 Barcelona och kan tipsa om saker man inte får missa?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ska på F1 i Barcelona i maj, följer inte sporten över huvud taget.
Har inga förväntningar förutom coolt modorljud.
Någon som varit på F1 Barcelona och kan tipsa om saker man inte får missa?
Det som det klagas på i F1 är ljudet och halo (huvudskydd). Bilarna är snabbare än nånsin så fartupplevelser är nog grym.

Barca är ju en grym stad! Bara glida runt är schyst. Skulle rekommendera Gaudí museet.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad tror ni då...?
Kommer Alfan att vara någorlunda konkurrenskraftig eller har den lika dålig prestanda som Saubern??? Blir det att kriga om poäng för Marcus eller blir det som vanligt bara att kriga om att inte bli allra sist??
Det är ju tuffa stall att ta sig förbi. På testerna såg det ut som de kan konkurrera någorlunda med Force India och Williams. Toro Rosso överraskade med Honda motorn, men rimligen borde de sakna hästkrafter mot Saubern. Jag tror och hoppas på någon poäng, men det blir tufft.
 

Dnyman

Omega
Det som det klagas på i F1 är ljudet och halo (huvudskydd). Bilarna är snabbare än nånsin så fartupplevelser är nog grym.

Barca är ju en grym stad! Bara glida runt är schyst. Skulle rekommendera Gaudí museet.

Kan hålla om att Barcelona är en ball stad, mycke att se och god mat.
Var där för några år sedan på F1, vi gjorde dock missen att ta en extradag i Barcelona efter helgen.
Måndagen var alla museum stängda så gör inte den missen om du vill se det.
Huvudbonad på banan är bra, brände mig något förba...t i huvet.
 

Brunleif

Panerai
Tack för era tips!
Får man som besökare chans att se bilarna på nära håll någon gång under helgen?
Kan man köpa sig in i pitsen eller?
 

Dnyman

Omega
Vad tror ni då...?
Kommer Alfan att vara någorlunda konkurrenskraftig eller har den lika dålig prestanda som Saubern??? Blir det att kriga om poäng för Marcus eller blir det som vanligt bara att kriga om att inte bli allra sist??

Personligen hoppas jag att dom kan kriga om några poäng.
Tycker det såg lite lovande ut med varvtiderna på testerna, men den verkade ju lite orolig i kurvorna.
Efter helgen vet vi :woot:
 

MånsT

Rolex
När jag var på Spa så kostade de typ av biljett med lite hospitality 15-20k
Lite svår jämförelse men jag såg WEC på Spa och betalade ca 400kr för hela helgen. Det gav all tillgång som finns; paddock, depå, alla läktare (inkl. ovanför depå). Lite ovant att gå i paddocken och se/möta förare och teamchefer. Mest som referens till hur överprisat F1 kan vara.
 

Dnyman

Omega
Startat dagen med å titta på FP2, känns som det kommer bli ett jobbigt år att vara Svensk å lite patriotisk :(
 

Dnyman

Omega
Kul å se att Ferrari kan va med och kriga mot Merca :)
Men en toro Rosso på 6e startruta va lite oväntat, hoppas på ett intressant race imorgon !
 
Topp