• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Fast kanske inte riktigt än när han fortfarande slog Magnusson i 14 lopp och har 126 inkörda poäng emot Magnussons 55. Att han dessutom räddade McLaren (..och åtskilliga miljoner) i Söndags tror jag gör det svårt för Ron att droppa honom framför Magnusson. Det beror ju dock självklart på vilka alternativen är - verkar som det kan vara 4st olika förare.
Allt handlar om vad Alonso vill...

Antar att även de gamla gubbarna (haha) börjar behöva sponsorer som är med och finansierar deras styrningar om de ska konkurrera med de yngre som betalar sig in i F1?

Någon som planerat att se race live den kommande säsongen? Har trots massor av år framför tv:n fortfarande inte fått tummen ur...

Monza låter verkligen lockande.. Gissar på bra tryck där, men var borde man sitta? Skulle gärna sitta på kanten på den gamla lutade kurvan som de kör under men det är knappast ok :)

Monza låter verkligen lockande.. Gissar på bra tryck där, men var borde man sitta? Skulle gärna sitta på kanten på den gamla lutade kurvan som de kör under men det är knappast ok :)
Monza är grymt. Dom två bästa läktarna att sitta på är läktare 6 eller i Parabolica. I Parabolica går det fort och i första chikanen (läktare 6) ser du när dom kommer i från start och mål, följer genom hela chikanen och ser dom försvinna ner emot nästa chikan.

Var på Spa för några år sen när det inte var race, bara för att kolla banan. Det var helt öde och regnet hängde i luften när plötsligt en gammal Ford Scorpio inkl husvagn dök upp på start/målrakan. Vi följde den med blicken upp genom Eau Rouge, sen försvann den. Mycket märklig syn. Hann knäppa ett par bilder men de borta...

Jag körde SPA förra säsongen, underbar bana trots ett jävla väder och alla minns vi Nico och Hamilton incidenten på varv 2 som gjorde Ricciardo till dagens hjälte.

Hoppas att Sauber kan bli ett stabilt mittfältsteam i år. Har inga förväntningar på att dom ska vara så snabba som dom var på testerna, men att kvala runt plats 10 och ta poäng känns realistiskt.

Svårt att uttala sig efter första testet. Sauber körde med rätt så lite bränsle och på mjuka däck vilket såklart innebar bra varvtider.

Kommer bli svårt i år också tror jag. Lotus med Merca-motor lär fungera rätt så bra, Renaults motor ska ju vara kraftigt förbättrad vilket innebär att Toro Rosso lär vara rätt så starka. Force India verkar ha problem men så länge som de har Mercedes-motor så kommer de vara hyfsat starka. Vi lär få veta mer efter Barcelona.

Svårt att uttala sig efter första testet. Sauber körde med rätt så lite bränsle och på mjuka däck vilket såklart innebar bra varvtider.

Fast enligt Marcus så körde dom inte alls med lite bränsle och mjuka däck utan mer typ vanliga tester. Var mest andra team och media som påstog att dom laddade på dundervarv med lite bränsle osv.

Jag tror Sauber kommer plocka poäng i år och hoppas Marcus visar framfötterna. Magiskt förra året i Monaco.....

Fast enligt Marcus så körde dom inte alls med lite bränsle och mjuka däck utan mer typ vanliga tester. Var mest andra team och media som påstog att dom laddade på dundervarv med lite bränsle osv.

Jag tror Sauber kommer plocka poäng i år och hoppas Marcus visar framfötterna. Magiskt förra året i Monaco.....
Jag VET att dom körde nästan så hårt det gick. Sen vad Macke säger till media är en annan femma..

Jag VET att dom körde nästan så hårt det gick. Sen vad Macke säger till media är en annan femma..

Dom laddade säkert på, vilket inte är något fel. Ett faktum är ändå att när Marcus satte sin bästa tid sista dagen så körde han med Bensin för ca 15 varv. Tror han kom 12 varv innan det blev soppatorsk... Ferrari körde på mjuka däck och det skillde 1,1 sekund till Marcus. Även Williams körde på mjuka däck.

Tillbaka
Topp