• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Litar mer på data än din perception: https://www.formula1.com/en/latest/...-lap-37-collision.7GGfMvAnRIGPtMQphh7zCd.html

Jag pratar inte om denna isolerade incident. Jag pratar rent allmänt om Max körning.

Sen fattar jag inte allt gnäll. Max hade fått -5 oavsett händelsen och inte vunnit.
De jag hört kommentera race:et håller inte med, han fick mycket plats att köra om osv men vill inte innan DRS.

Du fortsätter upprepa att han kör farligt men du bemöter inte den fakta som jag nu påpekat 3 gånger. Kanske läge att inse hur partisk du är?

Noterbart också är att när Verstappen släpper förbi Hamilton för 3e gången så pressas han ut i kurvan av Hamilton(på ett sätt som enligt Lewisfans vore farligt om det var Max som gjorde samma). Det ser givetvis inte domarna.
Domarna var på radion till Mercedes och sade att det var osportsligt och att så får Lewis inte göra. Dock ingen påföljd, inte ens en utredning, vilket kan diskuteras.

• Like
Reactions: par
Du kan inte jämföra en situation där han ligger längst fram mot en situation där han är mitt i fältet och har bilar runt om sig. Det är självklart att han hade kört mer defensivt och tagit ett annat spår om han hade haft fler bilar runt sig där en krock är oundviklig.
Han ligger i längst fram på BANAN?
HAM och Ocon hade kunnat köra på honom. Det är inte upp till föraren på banan att ta hänsyn till bilen som är utanför.
Verstappen ska "re-join" banan på ett säkert sätt.

De jag hört kommentera race:et håller inte med, han fick mycket plats att köra om osv men vill inte innan DRS.

Du fortsätter upprepa att han kör farligt men du bemöter inte den fakta som jag nu påpekat 3 gånger. Kanske läge att inse hur partisk du är?
Vad är det för fakta du påpekat 3 gånger?

Det är precis det som är min poäng kring Lewis.

Det är självklart att i princip alla förare är starka motståndare till djurplågeri.
Det är självklart att i princip alla förare är för människors lika rättigheter.
Det är självklart att i princip alla förare är emot rasism.

Men varför är det bara Hamilton som ska proklamera ut det som en slags posterboy för alla orättvisor i världen?

Först och främst är det inte självklart. Hamilton har en bred plattform och når ut till många människor. Även Vettel, som kör sina kampanjer.
Polletten kanske trillar ner för någon som ser budskapen, vad vet jag.

@Owaysis men jag håller med om att det blir lite mycket ibland.

Senast ändrad:
Åter igen, fakta är att det bara är Bottas och Hamilton som kört Verstappen av banan med allvarligare konsekvenser i år.
Du nämnde Monza? Klart du tycker det är Hamiltons fel då du avskyr honom. Fakta säger att det var Verstappens fel. Jag skiter i vad Bottas gör. Inte en chans att teamet har sagt åt honom att köra in i Verstappen med flit.

Du nämnde Monza? Klart du tycker det är Hamiltons fel då du avskyr honom. Fakta säger att det var Verstappens fel. Jag skiter i vad Bottas gör. Inte en chans att teamet har sagt åt honom att köra in i Verstappen med flit.
Haha återigen vägrar du bemöta det jag skrev och byter ämne.

Jag tycker Monza är bådas fel, klassisk Race incident. Även det som både svenska och brittiska kommentatorer ansåg. Alla utom Lewisfans verkar eniga om att FIA är bias.

Haha återigen vägrar du bemöta det jag skrev och byter ämne.

Jag tycker Monza är bådas fel, klassisk Race incident. Även det som både svenska och brittiska kommentatorer ansåg. Alla utom Lewisfans verkar eniga om att FIA är bias.
Vad är det jag inte bemöter nu? Jag bemötte båda dina påstående.

Ganska tydligt från stewardsen, ja det Hamilton kunde ha undvikit att det blev så. Men Verstappen var mest att skylla
The driver of car 44 [Hamilton] was driving an avoiding line, although his position caused car 33 [Verstappen] to go onto the kerb. But further, the stewards observed that car 33 was not at all alongside car 44 until significantly into the entry into turn one. In the opinion of the stewards, this manoeuvre was attempted too late for the driver of car 33 to have “the right to racing room”. While car 44 could have steered further from the kerb to avoid the incident, the stewards determined that his position was reasonable and therefore find that the driver of car 33 was predominantly to blame for the incident.

Tycker snarare det är Lewishaters som kommer med sina konspirationsteorier hela tiden.

Vad är det jag inte bemöter nu? Jag bemötte båda dina påstående.

Ganska tydligt från stewardsen, ja det Hamilton kunde ha undvikit att det blev så. Men Verstappen var mest att skylla
The driver of car 44 [Hamilton] was driving an avoiding line, although his position caused car 33 [Verstappen] to go onto the kerb. But further, the stewards observed that car 33 was not at all alongside car 44 until significantly into the entry into turn one. In the opinion of the stewards, this manoeuvre was attempted too late for the driver of car 33 to have “the right to racing room”. While car 44 could have steered further from the kerb to avoid the incident, the stewards determined that his position was reasonable and therefore find that the driver of car 33 was predominantly to blame for the incident.

Tycker snarare det är Lewishaters som kommer med sina konspirationsteorier hela tiden.
Den enda som kört den andra av banan är HAM som kört av VER.

Tyckte först den där antivaxx liknelsen var lite långt ifrån sanningen, men det har ju börjat låta som en sån diskussion mer och mer...

Den enda som kört den andra av banan är HAM som kört av VER.
Det är sant. Det som också är sant är att HAM är kvar på banan när han "trycker ut" någon.

Det har däremot inte VER klarat av flertalet gånger VER har alltid drivit ut. Så "fakta" är att om HAM hade fortsatt svänga alla de gånger han är på utsidan om VER, hade VER kört HAM av banan.

Ändå risky move av Verstappen att aktivt vilja få Hamilton att krascha i baken genom att tvärnita, och med stor sannolikhet retire:a sin Red Bull-bil.

...eller

Kan ju bara konstatera att det är fantastiskt roligt att det är så jämnt som det är.

Nästa säsong med lite nytt i regelverket ser jag fram emot vad Bottas i sitt nya stall samt Alonso och Vettel kan göra. Vettel är fö min all time favorit, vore grymt ball om hans bil kunde konkurrera på mer lika villkor.

FB_IMG_1638812980292.jpg

Det här med att Verstappen skulle vara så väldigt oaktsam håller jag inte med om - upplever det som oförtjänt rykte.
Bottas har ju orsakat fler DNF i en race start genom att bromsa på sig:D

Generellt tycker jag det är en tunn linje man är på,

Kikar mkt hockey - helt plötsligt är hockeyn på en plats där filmningar och förstärkningar är en del av hockeyn. Närkampsspelet är borta då ansvaret att kunna skydda sig är som bortblåst, behovet av att hålla ”Heads-Up” finns knappt längre då begränsat ansvar läggs på mottagaren.

Som relativt grön i F1 känns det som man är på väg ditt med denna sandlådenivå generellt. Ge lite ansvar och konsekvenshanterande hos förarna själva. Chefsstrategernas radio till FIA låter som lillsyrran som skvallrar på storasystern! Med det sagt har såklart FIA ett stort ansvar här, teamen utnyttjar vad dom kan..

Jag syftar främst på BLM "take a knee" proceduren inför varje race. Jag syftar på det han säger i intervjuer i samband med race där han ofta ska ta upp saker som inte har med racing att göra. Han har på sig t-shirts med budskap som inte hör hemma på en racingbana.
Ah, typ som F1s egna kampanj och Vettel och Mick och..

HAM-VER diskussionen är så jävla tråkig. Oavsett vilken sida man är på i diskussionen. Förstår väl att den existerar dock.

Lewis verkar i grunden snäll men helt verklighetsfrånkopplad och väldigt dålig förlorare, Max verkar mest som en jobbig kille som råkar köra snabbt
Dålig förare säger du.. Såg du årets race från Brasilien? Jag tycker det bevisar raka motsatsen.. Jag yrade i nattmössan, tar ödmjukast tillbaka detta!
Väldigt intressant fenomen som finns på nätet numera när vi entusiaster kan reglerna bättre än domarna och organisationerna som styr sporterna. Varenda vän man har på FB kan fotbollsregler bättre än domarna även efter VAR-granskning, de flesta människorna som diskuterar F1 regler kan dessa bättre än domarna osv. Lägg ner, lyssna på experterna och låt förarna göra sitt på banan. (sista biten av inlägget är en ren allmän reflektion och inget riktat direkt mot dig @nept även om du sitter med i citatet ;))

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp