• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Ja herregud. Nu är det snart dags. Vilopulsen är förhöjd med ett tiotal slag och lär inte sjunka förrän söndag kväll.

Kan inte säga annat än att det har varit en sån sjukt bra säsong. Ferraris kamp mot McLaren, AlphaTauri mot Alpine, Mazepin mot sin egen bil etc. Så många minnesvärda händelser, allt från McLarens 1-2 på Monza, till den skrattretande omstarten i Ungern med endast Hamilton på gridden. Dramatik har det varit gott om, framför allt mellan Hamilton och Verstappen. Silverstone, Monza och Saudi har varit otroligt kontroversiella incidenter, där båda sidor haft en egen syn på vad som ”egentligen” hände.

Oavsett vem som tar hem titeln på söndag så måste jag säga att det kommer gå till en välförtjänt världsmästare. Att se Hamilton gå till historien med flest världstitlar hade varit otroligt. Lika kul hade det varit om Verstappen tar hem sin första titel, förmodligen den första av flera.

Kan bara hoppas att det sker på ett rättvist sätt på söndag. Hamilton har mer att förlora än Verstappen, och det vore väldigt tråkigt för sporten om de krockar i första kurvan och båda behöver bryta. Eller att den ena eller andra får en bestraffning.

Hur ser det ut i KS egna F1 fantasyligan? Jag har glömt både användarnamn och lösenord så jag kommer tyvärr inte in. Någon som kan ta en print på tabellen?

Jag hoppas Verstappen tar det!

Hur ser det ut i KS egna F1 fantasyligan? Jag har glömt både användarnamn och lösenord så jag kommer tyvärr inte in. Någon som kan ta en print på tabellen?

Jag hoppas Verstappen tar det!
top10.jpg

top20.jpg

Jag hoppas Kimi byter motor och får starta från depån. Det blir masskrasch i starten, Verstappen klarar en 11:e plats och Hamilton en 10:e plats. Kimi är den enda som klarar sig oskadd och vinner sitt sista lopp. Då är helgen räddad för mig.

klantigt att sätta snabbaste tiden på röda. Skillnaden i pace på röda mot gula är inte stor men hållbarheten verkar vara oroande.
Absolut, men man ska inte underskatta banposition. Är det dessutom lita svalare imorgon så kanske nog mediumdäcken vara svåra under de första varven. Vi får se hur det går men väldigt spännande att de startar på olika däck.

Medium Hard är nog vägen att gå med en längre första stint och göra en overcut.
Hard var ju snabba att få igång i Saudi.

Medium Hard är nog vägen att gå med en längre första stint och göra en overcut.
Hard var ju snabba att få igång i Saudi.
Så är det sannolikt, förutsatt att det inte blir några safety cars/rödflagg.

Jag gissar dock på att det kommer att bli gul/rödflagg relativt tidigt och att det kan leda till en tvåstoppare.

Bottas är en sopa. Vet inte om han tappat lusten efter att han fick kicken från teamet, men att konsekvent vara så mycket sämre än Hamilton är dåligt. Perez likaså.

Hamilton borde bara försöka hänga på Verstappen och sedan fortsätta x antal varv efter Verstappen går in och byter däck. Enda risken jag ser att Hamilton kan förlora detta är om han blir påkörd eller att det blir en massa gulflaggor som gör att hans strategi går om intet.

Bottas är en sopa. Vet inte om han tappat lusten efter att han fick kicken från teamet, men att konsekvent vara så mycket sämre än Hamilton är dåligt. Perez likaså.

Hamilton borde bara försöka hänga på Verstappen och sedan fortsätta x antal varv efter Verstappen går in och byter däck. Enda risken jag ser att Hamilton kan förlora detta är om han blir påkörd eller att det blir en massa gulflaggor som gör att hans strategi går om intet.

3:a i VM. Ja, han måste vara en sopa...

Tillbaka
Topp