• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Spännande siffror! Tyvärr så har ju Mercedes varit världsmästare i sandbaging sedan 2014. Så återstå och se hur siffrorna ser ut efter nästa testomgång i Bahrain. :)
Ryktades väl om att Mercedes & Red Bull skulle plocka med sig stora uppdateringar till det testet

Så må det vara men Mercedes var ju snabbast i pre-season testing 2014 och 2015, snabbast på mediumdäcken 2016, brutalt snabba på medium 2018, snabbast överlag 2020 osv så det är ju inte som att de alltid kör långsamt med flit..

Så må det vara men Mercedes var ju snabbast i pre-season testing 2014 och 2015, snabbast på mediumdäcken 2016, brutalt snabba på medium 2018, snabbast överlag 2020 osv så det är ju inte som att de alltid kör långsamt med flit..

Nej såklart är det ju inte. Men om man ska tro rykten så kör Mercedes ofta väldigt upptankade på testerna. Vilket kan vara förklaring varför de helt plötsligt kan hitta ex antal 10-delar. Ser man till facit under denna hybrid era så har de alltid fått fram en bil också som är riktigt bra på lite hårdare gummi.

Får hoppas på att Ferraris fart håller i sig! Jag har ju ”förutspått” dem som vinnare i år i form av Leclerc

9253F586-A98C-4E00-AD43-44CEAD7EA2AB.jpeg

Enligt EspnF1 så handlar det om 55 miljoner dollar årligen. Alltså samma som Hamiltons lön hos Merc.
Löjliga pengar, men sett PvP så är han värd en likadan lön som Hamilton ! Han är trots allt sportens nästa storstjärna efter Hamilton även om jag hoppas Leclerc ska kliva upp jämsides med episka dueller !

Löjliga pengar, men sett PvP så är han värd en likadan lön som Hamilton ! Han är trots allt sportens nästa storstjärna efter Hamilton även om jag hoppas Leclerc ska kliva upp jämsides med episka dueller !

Verstappen, Leclerc, Russell & Norris är väl de större namnen av den yngre generation som det kommer vara mycket fokus på framöver. Samtliga sitter ju nu i Team som mycket väl skulle kunna slåss om titlar.

Vore kanske klädsamt att då plocka bort bilden på sig själv (på sin egen Instagram) när han hänger med Putin. ☺️
Du hänvisar nu till en bild som lades upp 2020/10/07.....

Att tillrättalägga historien brukar vara snyggt. Mer intresserad att diskutera F1 än krig och politik, det finns så många andra forum/trådar för de som vill göra det.

Kriget är bedrövligt och ett nederlag för människan att det behöver ske 2022, istället för att ta hand om varandra och vår planet.

Inga F1 race i Ryssland framöver:

F1 – which last week had already effectively called the race off, saying it was “impossible to hold the Russian Grand Prix in the current circumstances” – has gone a step further, severing ties with the event.

A statement from the championship said: “Formula 1 can confirm it has terminated its contract with the Russian Grand Prix promoter meaning Russia will not have a race in the future.”

Its contract with Russian GP promoter Rosgonki was due to run until 2025.

The Race - RUSSIA ‘WON’T HAVE A RACE IN THE FUTURE’, SAYS NEW F1 STATEMENT

Tro om F1 vågar ta mer såna här rätta beslut framöver ?

Ryktas även om att Mazepin är ut och att Fittipaldi ersätter, vi får se.

Läste också det nu under förmiddagen. Väntar på att officiella kanaler ska bekräfta det. Frågan är bara hur HAAS budget kommer se ut under säsongen om Uralkali & familjen Mazepin försvinner ur bilden. Lär ju behöva stärka upp kassan i och med det.

Läste också det nu under förmiddagen. Väntar på att officiella kanaler ska bekräfta det. Frågan är bara hur HAAS budget kommer se ut under säsongen om Uralkali & familjen Mazepin försvinner ur bilden. Lär ju behöva stärka upp kassan i och med det.
Gissar att ni menar Pietro Fittipaldi, känns ju som ett ganska blek ersättare, kan man hoppas allt är rök och att teamet säljs till Andretti ! Colton Herta in :D

Gissar att ni menar Pietro Fittipaldi, känns ju som ett ganska blek ersättare, kan man hoppas allt är rök och att teamet säljs till Andretti ! Colton Herta in :D

Vettefan om det är ett bättre alternativ direkt 😅.
Verkar som Andretti överlag har det svårt och försöka ta sig in i F1.
Ett annat namn som skulle kunna vara en ersättare är Giovinazzi.

Du hänvisar nu till en bild som lades upp 2020/10/07.....

Att tillrättalägga historien brukar vara snyggt. Mer intresserad att diskutera F1 än krig och politik, det finns så många andra forum/trådar för de som vill göra det.

Kriget är bedrövligt och ett nederlag för människan att det behöver ske 2022, istället för att ta hand om varandra och vår planet.
F1 har tagit avstånd och satt ner en fot, vad är konstigt med att nämna det?
Pratar inte om att tillrättalägga någon historia, det bör man inte göra. Men att ta bort bilden där man leende hänger med en diktator som i skrivandets stund har 2000+ civilas blod på sina händer vore väl en bra idé? Kommentera detta och ta avstånd - Han tog ju själv initiativ till sitt senaste halvmesyr-inlägg tänker jag.

Jag har en känsla av att Haas kommer annonsera ny (titel)sponsor under eller efter testdagarna i Bahrain. De måste bevisa att de har skruvat ihop bilen ordentligt.

Jag har en känsla av att Haas kommer annonsera ny (titel)sponsor under eller efter testdagarna i Bahrain. De måste bevisa att de har skruvat ihop bilen ordentligt.
Jag är inte lika säker. Av alla team att förknippas med är Haas troligtvis det sämsta på gridden. De har ju inte ett vidare register av lyckade sponsordeals, för att inte tala om hur dålig bilen har varit. Naturligtvis får man hoppas att bilen är bättre i år än tidigare, men det är ju en risk.

Att de inte kommer köra i Ryssland någonsin igen har jag svårt att se. Så fort denna fadäs är överstökad och Ryssland har fått en ny, rimligare ledare, kommer F1 nog kunna använda argumentet ”det är ett nytt Ryssland” och ändå hålla ett GP.

Att de inte kommer köra i Ryssland någonsin igen har jag svårt att se. Så fort denna fadäs är överstökad och Ryssland har fått en ny, rimligare ledare, kommer F1 nog kunna använda argumentet ”det är ett nytt Ryssland” och ändå hålla ett GP.
Fast det är år bort. Först ska diktatorn störtas, sen ska hans stab ställas till rätta samtidigt som det hålls ett riggat val… sen ska ledaren bytas ut… och sen ska alla världens ledare skaka hand med den nya ledaren. Sen ska företag återetablera sig så det finns pengar att plocka på att arrangera ett lopp i landet.

Hursomhelst, Haas kommer köra vidare på ett eller annat sätt. De finner alltid ett sätt, där vissa försök har varit rätt desperata.

Fast det är år bort. Först ska diktatorn störtas, sen ska hans stab ställas till rätta samtidigt som det hålls ett riggat val… sen ska ledaren bytas ut… och sen ska alla världens ledare skaka hand med den nya ledaren. Sen ska företag återetablera sig så det finns pengar att plocka på att arrangera ett lopp i landet.

Hursomhelst, Haas kommer köra vidare på ett eller annat sätt. De finner alltid ett sätt, där vissa försök har varit rätt desperata.
Absolut, vi pratar nog 15-20 år bort, om F1 ens finns kvar då. Gällande Haas så hörde jag någonstans, minns inte var, att de har pengar för att köra hela säsongen utan rysspengar, men utveckling av nästa års bil blir (återigen) lidande utan sponsorer.

Börjar dock fundera över hur korrekt detta är med tanke på att ingen av de stora F1 kanalerna gått ut med någon info kring Mazepin 🤔

Känns rätt och riktigt, framför allt med oligarkens son.
Trist för förare som Kvyat, Schwartzman mfl som jag inte tror har en bakgrund som oligarksöner.

Tillbaka
Topp