• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Vet inte hur långt ni sett, men även skön stil med farsan som hotar med att dra sponsorpengarna om gnällgrabben inte får som han vill.
Samtidigt levererade Schumacher.

Undrar var problemet låg då. :rolleyes:
Gubben var väll paranoid, var övertygad om att Mick hade bättre material.
Bara inse att Maz inte var den superförare de själva trodde

• Like
Reactions: par
Verkligen, känns verkligen som MB egentligen hade en snabbare bil på slutet

Mercedes strateger sköt sig själva i foten flertalet gånger under säsongen tex Ungerns GP där samtliga går in för däckbyte till INT och Hamilton stannar ute i starten. Monacos GP där man dröjer med depåstopp och tappar 2-3 platser samt krusidullen i Abu Dhabi.
Redbull var överlägset snabbaste innan sommaruppehållet men sen kom Mercedes tillbaka och var defensivt den starkaste bilen overall.

• Like
Reactions: par
Mercedes strateger sköt sig själva i foten flertalet gånger under säsongen tex Ungerns GP där samtliga går in för däckbyte till INT och Hamilton stannar ute i starten. Monacos GP där man dröjer med depåstopp och tappar 2-3 platser samt krusidullen i Abu Dhabi.
Redbull var överlägset snabbaste innan sommaruppehållet men sen kom Mercedes tillbaka och var defensivt den starkaste bilen overall.
Mercedes kunde inte ta ett annat beslut i Abu Dhabi. Verstappen var i deras pit window, och de utgick från att racet inte skulle startas om. De andra gångerna kan jag vara överens om.

Till er som sett nya säsongen DTS: är den sevärd?

Mercedes kunde inte ta ett annat beslut i Abu Dhabi. Verstappen var i deras pit window, och de utgick från att racet inte skulle startas om. De andra gångerna kan jag vara överens om.

Köper resonemanget angående Abu Dhabi, hade Merc gått i depå så hade det blivit omvänd effekt. Men Mercedesen var klart starkare i sista racet så på samma gummiblandning hade Hamilton vunnit. Finns fler fall men dessa var dem jag kom på på rakarm.

Aldrig varit ett ”fan” av DTS för jag tycker dom suggercoatar och vrider lite väl mycket för att skapa spänning. Men har sett tre avsnitt hittills och det är faktiskt sevärt

Den är klart sevärd, om man tar den lite för vad den är.
00AEA0BD-02E3-4C50-A0EC-D1C6E9E2C413.jpeg

Köper resonemanget angående Abu Dhabi, hade Merc gått i depå så hade det blivit omvänd effekt. Men Mercedesen var klart starkare i sista racet så på samma gummiblandning hade Hamilton vunnit. Finns fler fall men dessa var dem jag kom på på rakarm.

Aldrig varit ett ”fan” av DTS för jag tycker dom suggercoatar och vrider lite väl mycket för att skapa spänning. Men har sett tre avsnitt hittills och det är faktiskt sevärt
Hade de varit på samma däck hade Hamilton förmodligen vunnit, ja. Men hade Ham gått in hade Verstappen stannat ute, för att få banposition. Hamilton hade gjort en omkörning på sista varvet, och Red Bull hade protesterat mot beslutet kring varvningar eller inte, omstart eller inte. Att båda förarna hade gått i depån var en omöjlighet, och eftersom Verstappen fick ett gratis depåstopp uppstod situationen.

Den är klart sevärd, om man tar den lite för vad den är.
00AEA0BD-02E3-4C50-A0EC-D1C6E9E2C413.jpeg
Det ligger väl en poäng i det. Såg alla race live, så lär väl inte ha missat något. Kanske ändå kan vara kul för att tagga igång inför årets säsong…

Såg inte säsong 3 men en kompis sa att säsong 4 var sevärd. Sista 2 avsnitten handlar BARA om de två sista racen så det var helkasst.

Avsnitten innan var underhållande och rätt intressanta.

Max vs Hamilton diskussionen är tröttsam nog på alla forum.

Tycker det var okej, men mest intressant var väll som sagt ändå att Mazepin var ett par snäpp oskönare än man kunde föreställa sig.

Efter att ha sett DTS slås man igen av hur hårt bestraffad Max blev både av domare och påkörningar från MB förare. Däremot kom turen i sista loppet givetvis.
Helt otroligt hur man favoriserade Mercedes och verkligen fick Max till the villain.
Russell är en douche, nästan som en robot men tappar masken ibland och visar sig. Saknade Seb.

Sönderregisserat skräp är mina två ord för DTS säsong 4. Visst, det har alltid varit lite vinklat men nu är det ju horribelt.

Håller Red Bull som klara favoriter i helgen. Har nog god marginal ner till andra stallet tyvärr. Hade hoppats på jämnaste säsongen på länge men ser inte ljust ut. Bilen går som en projektil.

Sönderregisserat skräp är mina två ord för DTS säsong 4. Visst, det har alltid varit lite vinklat men nu är det ju horribelt.

Håller Red Bull som klara favoriter i helgen. Har nog god marginal ner till andra stallet tyvärr. Hade hoppats på jämnaste säsongen på länge men ser inte ljust ut. Bilen går som en projektil.
Jag håller med om DTS. Men som det redan konstaterats är det regisserat för att locka vanligt folk till sporten och transformera förarna till kändisar.

Red Bull ser onekligen vassa ut. Men jag hoppas på överraskningar från dag ett. Vill se minst 10 olika vinnare denna säsong.

Jag håller med om DTS. Men som det redan konstaterats är det regisserat för att locka vanligt folk till sporten och transformera förarna till kändisar.

Red Bull ser onekligen vassa ut. Men jag hoppas på överraskningar från dag ett. Vill se minst 10 olika vinnare denna säsong.

DTS har ju byggt upp enorma tittarsiffror genom åren. Så onekligen verkar det funka. F1 känns inte som en sport som man bara huxflux börjar följa. Så DTS blir nog lite av en knuff i ryggen

Vem tror du vinner på söndag då? 😎

DTS har ju byggt upp enorma tittarsiffror genom åren. Så onekligen verkar det funka. F1 känns inte som en sport som man bara huxflux börjar följa. Så DTS blir nog lite av en knuff i ryggen

Vem tror du vinner på söndag då? 😎
Står mellan Leclerc och Verstappen. Men det är nästan en lika vild gissning som att Sainz vinner förartiteln.

Känns som att många avfärdar Mercedes? Nu verkar de ju ha en del problem men jag vet inte, jag litar inte på ett ord som de själva säger och det är inte förrän Q3 i Bahrain som jag kan veta for sure.
Förra säsongen var det samma snack, att de hade det tufft under testerna. Bilen var svårkörd, inga snabba tider osv, förarna klagade på bilen. Vad hände? Jo de vann första racet. Jag är luttrad efter alla år av Mercedes sandbagging taktik.

Känns som att många avfärdar Mercedes? Nu verkar de ju ha en del problem men jag vet inte, jag litar inte på ett ord som de själva säger och det är inte förrän Q3 i Bahrain som jag kan veta for sure.
Förra säsongen var det samma snack, att de hade det tufft under testerna. Bilen var svårkörd, inga snabba tider osv, förarna klagade på bilen. Vad hände? Jo de vann första racet. Jag är luttrad efter alla år av Mercedes sandbagging taktik.

Mercedes har kört med sin Sandbaging under så många år tidigare och kommit till premiären och vunnit. Denna säsong bedöms dock problemen vara svårare vilket gör att många är skeptiska.
Man skall aldrig räkna bort dem aldrig. Men de kommer förmodligen få en tuffare start på denna säsong än tidigare om nu Ferrari & Redbull fortsätter och se starka ut

Mercedes har kört med sin Sandbaging under så många år tidigare och kommit till premiären och vunnit. Denna säsong bedöms dock problemen vara svårare vilket gör att många är skeptiska.
Man skall aldrig räkna bort dem aldrig. Men de kommer förmodligen få en tuffare start på denna säsong än tidigare om nu Ferrari & Redbull fortsätter och se starka ut
Jag har förstått att problemen bedöms vara svårare i år. Men jag litar fortfarande inte på ett ord som de säger. Nu kan det mycket väl vara så men jag blir inte ett dugg förvånad om de kommer till Bahrain och är med i täten och slåss om segern.

Jag har förstått att problemen bedöms vara svårare i år. Men jag litar fortfarande inte på ett ord som de säger. Nu kan det mycket väl vara så men jag blir inte ett dugg förvånad om de kommer till Bahrain och är med i täten och slåss om segern.

Den sista man skall lyssna på är just Mercedes. Dom kommer förstora sina ”problem” och höja konkurrenterna till skyarna för att framstå som genier när deras ”problem” är lösta.

Vet inte om det varit på tal innan men hade varit kul att köra en KS F1 Fantasy! Är det något som är igång eller finns det intresse så jag ska dra igång en League? :)

Tillbaka
Topp