Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror det blir mellan Ferrari och RB, första halvan av säsongen. Tror merca hämtar upp en del. Räknar absolut inte bort dom men jag tror inte dom kommer ikapp och förbi.Tyckte det såg ut som om Verstappen hade småproblem hela tiden. Som om han inte riktigt litade på bilen eller om banan inte riktigt passade hans körstil. Kul för Perez! Tycker att han är lite underskattad och han har helt klart närmat sig Verstappen den här säsongen. Det såg vi redan förra helgen. Kommer säsongen handla om Ferrari vs Red Bull? Känns så. Har svårt att tro att Mercedes verkligen kommer ikapp när de har så här stora problem. Även om de skulle lösa hoppandet, så har de en motor som av allt att döma inte riktigt levererar.
Många hade problem med att sprillans nya soft inte greppade tillräckligt. Är nog som du säger, slita bort hinnan och jobba igång däcken ordentligt. Dammig och relativt sval asfalt iom kvällsrace har nog viss inverkan.Någon som noterade att Ferraribilarna gjorde två förberedelsevarv inför försöken? Verstappen gjorde ett och klagade på att däcken var hala.
Kanske var det för att slita bort ”hinnan” ordentligt.
Asfalten verkar ju väldigt snälla mot däcken iaf men tanke på att många satte snabba tider på däck med 5-7 varv in.
Körs väl med ganska låg downforce denna helgen med, kanske gör det ännu svårare?Hinnan ni pratar om är borta efter två kruvor. Det var nog värmen som var svår att få upp. Asfalten verkar väldigt snäll.
Jag kom på att det inte är möjligt eftersom reservföraren inte kört något Free Practice eller deltagit i kvalet.Sannolikt att Fittipaldi ersätter imorgon.
Skitbana som enligt förarna är en risk också. Kommer nog bli några SC idag. Förhoppningsvis inga större olyckor eller fler race..
Förarna håller nog inte med. Kerbs som skickar upp bilarna och härliga betongbarriärer utan avåkningszoner, nä ingen höjdareBanan är ju tydligen den näst snabbaste på kalendern, efter Monza. Med väggar så nära i de hastigheterna så får man nog räkna med lite incidenter. Spännande, men också tråkigt om det skapar onödiga faror för förare.
Gärna två redbull & lite Ferrari på podiet så mästerskapet får lite konkurrens (tidigt lol).Mjaaaha. Vad tror vi idag då? Kul men obehagligt att RB verkar hittat lösningar på problemen.
Kan acceptera den podium-ration. Vill inte att Ferrari ska få någon jävla hybris för tidigt. Ska bli kul att se RB idag iaf, har inte kollat quali.Gärna två redbull & lite Ferrari på podiet så mästerskapet får lite konkurrens (tidigt lol).
Ham slutar säkerligen 6a, Bottas 5a, Gasly 4a.
Skön tid att kolla ändå, kl 19. Blir värre om 2v i Australien, race start 0700.
Fortsättning på detta. Mick fick känna på 33G.Skitbana som enligt förarna är en risk också. Kommer nog bli några SC idag. Förhoppningsvis inga större olyckor eller fler race..
Passar perfekt för mig som har en ettåring. Då hinner man äta frulle i lugn och ro och sedan titta på loppetGärna två redbull & lite Ferrari på podiet så mästerskapet får lite konkurrens (tidigt lol).
Ham slutar säkerligen 6a, Bottas 5a, Gasly 4a.
Skön tid att kolla ändå, kl 19. Blir värre om 2v i Australien, race start 0700.
Han gick i depå precis innan SC. De andra gjorde sina depåstopp under SC, eller om det var VSC.Hur halkade Perez ned? Latifis krasch hände såklart mitt i kisspaus/fylla på salta pinnar.
Vad tråkigt! Hade gärna sett att han fick vinna idag.Han gick i depå precis innan SC. De andra gjorde sina depåstopp under SC, eller om det var VSC.
Sainz var först över SCLinje efter pitstop men Perez tryckte förbi och fick således ge tillbaka platsen. Rätt hårfint tbh. Men men. Perez hade otur med sin egen pitstop.Hur halkade Perez ned? Latifis krasch hände såklart mitt i kisspaus/fylla på salta pinnar.
Ja, det såg jag var mest förvånad att han hamnat efter VER och LECSainz var först över SCLinje efter pitstop men Perez tryckte förbi och fick således ge tillbaka platsen. Rätt hårfint tbh. Men men. Perez hade otur med sin egen pitstop.
Ah! Ja det var väl pitstop+SC som pushade ner honom.Ja, det såg jag var mest förvånad att han hamnat efter VER och LEC