• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Spännande gemensamma faktor som dessa team delar 😎
8192D52C-39A6-4C1D-B529-1083F9A55C5F.jpeg
Ja absolut, tror ju absolut att både Mercedes och RB kommer få upp farten i sina bilar. Mercedes stora bekymmer nu verkar vara Porpoising, RB bilarna gick ju ändå snabbt tills de gick åt helvete.
 

Bilagor

  • B73BF60B-490F-40FA-A487-4394868716C4.jpeg
    B73BF60B-490F-40FA-A487-4394868716C4.jpeg
    82.6 KB · Visningar: 4
Är det bara jag som störde mig lite på att bilarna ser så långsamma ut i kurvorna?

Hard verkar svårkört när dom inte har temp uppe för övrigt…
Bilarna är mycket tyngre i år och det märks ju framförallt i kurvorna, dock kan ju bilarna ligga mycket närmare varandra nu med den nya aerodynamiken så det bådar gott för mer action i kurvorna. Skönt om man slipper se enbart DRS omkörningar.
Vilka stall testade hard förutom Mercedes? Däckfiltarna har inte samma temp som förra året så att få upp tempen på banan kräver längre tid, speciell hard då som är svårare att få upp tempen än övriga. Hard däcket i bahrain är Pirellis hårdaste för säsongen. Kanske tar ett par lopp o anpassa blandningarna för banorna.
 
Är det bara jag som störde mig lite på att bilarna ser så långsamma ut i kurvorna?

Hard verkar svårkört när dom inte har temp uppe för övrigt…
Tyckte också det var lite tråkigt. Såg ut som båtar som svänger snarare än de extremt snabba bilarna från förra säsongen.
Men jag vill också minnas att jag kände likadant 2014 och efter några race så tänkte man inte längre på det, dessutom så blev ju bilarna succesivt snabbare och snabbare. Så man får väl ge det lite tid tänker jag.
Dock oroas jag över att minimivikten hela tiden ökar.
 
Tyckte också det var lite tråkigt. Såg ut som båtar som svänger snarare än de extremt snabba bilarna från förra säsongen.
Men jag vill också minnas att jag kände likadant 2014 och efter några race så tänkte man inte längre på det, dessutom så blev ju bilarna succesivt snabbare och snabbare. Så man får väl ge det lite tid tänker jag.
Dock oroas jag över att minimivikten hela tiden ökar.

förarna gillar det, slipper svälta sig själva som de uttryckte det
 
förarna gillar det, slipper svälta sig själva som de uttryckte det
Ja, fast det här med att svälta sig har ju inte varit ett problem på flera år. De har ju en minivikt på hur mkt en förare ska väga och om föraren väger mindre än så behöver teamet ha extravikt för att komma dit.
 
Red Bull verkar hittat felet, bland soppan. Styrningen var pga hur bilen släpptes ned efter tredje stoppet.


Red Bull has found the reasons for the double failure from the season opener at the Bahrain Grand Prix. Chief motorsport advisor Helmut Marko told F1-Insider.com: "To put it simply. A vacuum in the fuel supply system caused the engine to be unable to obtain any more fuel. I think we can solve the problem already in Saudi Arabia this weekend."

Speculations that Red Bull have tanked too little fuel and that Max Verstappen and Sergio Perez therefore dropped out shortly before the end of the race in the desert, the Grazer rejects. Marko: "Without giving exact numbers: There was still enough petrol in the tanks of both cars."


One thing is certain: Red Bull was also able to take positive aspects from the zero-point performance in the first race of the season. Marko: “Basically we were fast enough. We just couldn't tap into our potential at the decisive moment. We will be back in full force in Saudi Arabia and fighting for victory.”

But is it really that simple? Because F1-Insider.com learned from the Red Bull environment: Ferrari has a decisive advantage in terms of engines. They don't just have a small lead, but a very large one. It is assumed that the Ferrari engine could even bring an advantage of up to 0.4 seconds per lap. And the track in Jeddah is mostly straights.

It fits: Already in Bahrain, five of the six cars powered by Ferrari engines were able to finish in the top ten and thus in the points. The thesis of the new Ferrari monster engine is also supported by other information, as F1 insiders learned from the Alfa Romeo team.

As a reminder: Valtteri Bottas and Chinese rookie Guanyu Zhou finished sixth and tenth in the points. However, the former Sauber team believes that the success was due to the powerful Ferrari engine, which could hide a not-so-good chassis.
 
Snart racehelg hörrni! Vad har ni för förväntningar? Snabb, tight bana. Blir det någon bil i räcket? Vem isf? Hur många omstarter? Får Mercedes ordning på porpoisingproblemet? Hur många poäng plockar Haas? Och såklart: Forza Ferrari, avanti cosí!

D44B55DB-6C60-40D7-A103-A867C77E74ED.jpeg
4A5743A2-2E8B-4849-B55B-42352068AC21.jpeg
 
Bidrar inte något nämnvärt till tråden, men det var en rätt bra dag igår när jobb hade ett event på McLaren Technology Center.
Fick tyvärr inte ta bilder inne i produktionshallen, men väldigt mäktig upplevelse.
 

Bilagor

  • IMG_2144 .jpeg
    IMG_2144 .jpeg
    170.2 KB · Visningar: 3
  • IMG_2149.jpeg
    IMG_2149.jpeg
    191 KB · Visningar: 3
Händelserik FP2 hittills, död bil för Kmag och båda Ferraribilarna har smakat på dom Saudiska räckena. 😬
 
jävla idioti hur de fortsätter hålla tävlingar i länder som detta. samma sak gäller kina och ryssland.

förstår de ens hur löjligt det ser ut när de en hel säsong går ner på ett knä, håller tysta minuter etc för att sen köra ett race i länder som skiter fullständigt i mänskliga rättigheter, yttrandefrihet etc etc?

aja skitsamma, vill inte förvandla tråden till en politisk debatt. behövde skriva av mig lite bara :)
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp