Ja absolut, tror ju absolut att både Mercedes och RB kommer få upp farten i sina bilar. Mercedes stora bekymmer nu verkar vara Porpoising, RB bilarna gick ju ändå snabbt tills de gick åt helvete.Spännande gemensamma faktor som dessa team delar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja absolut, tror ju absolut att både Mercedes och RB kommer få upp farten i sina bilar. Mercedes stora bekymmer nu verkar vara Porpoising, RB bilarna gick ju ändå snabbt tills de gick åt helvete.Spännande gemensamma faktor som dessa team delar
Sämst på ta wristshot iaf.
Lite kul ändå
Sjukt långsamma i kurvorna upplevde jag också, kändes lustigt.Är det bara jag som störde mig lite på att bilarna ser så långsamma ut i kurvorna?
Hard verkar svårkört när dom inte har temp uppe för övrigt…
Bilarna är mycket tyngre i år och det märks ju framförallt i kurvorna, dock kan ju bilarna ligga mycket närmare varandra nu med den nya aerodynamiken så det bådar gott för mer action i kurvorna. Skönt om man slipper se enbart DRS omkörningar.Är det bara jag som störde mig lite på att bilarna ser så långsamma ut i kurvorna?
Hard verkar svårkört när dom inte har temp uppe för övrigt…
Tyckte också det var lite tråkigt. Såg ut som båtar som svänger snarare än de extremt snabba bilarna från förra säsongen.Är det bara jag som störde mig lite på att bilarna ser så långsamma ut i kurvorna?
Hard verkar svårkört när dom inte har temp uppe för övrigt…
Tyckte också det var lite tråkigt. Såg ut som båtar som svänger snarare än de extremt snabba bilarna från förra säsongen.
Men jag vill också minnas att jag kände likadant 2014 och efter några race så tänkte man inte längre på det, dessutom så blev ju bilarna succesivt snabbare och snabbare. Så man får väl ge det lite tid tänker jag.
Dock oroas jag över att minimivikten hela tiden ökar.
Ja, fast det här med att svälta sig har ju inte varit ett problem på flera år. De har ju en minivikt på hur mkt en förare ska väga och om föraren väger mindre än så behöver teamet ha extravikt för att komma dit.förarna gillar det, slipper svälta sig själva som de uttryckte det
Stackars Marcus som svälte sig i onödan dåJa, fast det här med att svälta sig har ju inte varit ett problem på flera år. De har ju en minivikt på hur mkt en förare ska väga och om föraren väger mindre än så behöver teamet ha extravikt för att komma dit.
De införde det året efter Mackan slutade så det var ju inte i onödan för honom iafStackars Marcus som svälte sig i onödan då
Red Bull has found the reasons for the double failure from the season opener at the Bahrain Grand Prix. Chief motorsport advisor Helmut Marko told F1-Insider.com: "To put it simply. A vacuum in the fuel supply system caused the engine to be unable to obtain any more fuel. I think we can solve the problem already in Saudi Arabia this weekend."
Speculations that Red Bull have tanked too little fuel and that Max Verstappen and Sergio Perez therefore dropped out shortly before the end of the race in the desert, the Grazer rejects. Marko: "Without giving exact numbers: There was still enough petrol in the tanks of both cars."
One thing is certain: Red Bull was also able to take positive aspects from the zero-point performance in the first race of the season. Marko: “Basically we were fast enough. We just couldn't tap into our potential at the decisive moment. We will be back in full force in Saudi Arabia and fighting for victory.”
But is it really that simple? Because F1-Insider.com learned from the Red Bull environment: Ferrari has a decisive advantage in terms of engines. They don't just have a small lead, but a very large one. It is assumed that the Ferrari engine could even bring an advantage of up to 0.4 seconds per lap. And the track in Jeddah is mostly straights.
It fits: Already in Bahrain, five of the six cars powered by Ferrari engines were able to finish in the top ten and thus in the points. The thesis of the new Ferrari monster engine is also supported by other information, as F1 insiders learned from the Alfa Romeo team.
As a reminder: Valtteri Bottas and Chinese rookie Guanyu Zhou finished sixth and tenth in the points. However, the former Sauber team believes that the success was due to the powerful Ferrari engine, which could hide a not-so-good chassis.
Man älskar ju F1 memesDen som vet den vet
Bil i räcket är ju enkel, Mazep… nej juste!Snart racehelg hörrni! Vad har ni för förväntningar? Snabb, tight bana. Blir det någon bil i räcket? Vem isf? Hur många omstarter? Får Mercedes ordning på porpoisingproblemet? Hur många poäng plockar Haas? Och såklart: Forza Ferrari, avanti cosí!
Som Alfisti är jag otroligt glad över BottasBottas är kung.
Vilken shitshow. Personal och förare verkar inte ens vilja köra racet men man är rädd för konsekvenserna om man ställer in.F1 levererar när förarna inte vill köra…
Hoppas inget mer händer med Houthi rebellerna.
Saudi Arabian GP remains on after risk of F1 driver boycott headed off
www.autosport.com