• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

image.jpeg

Regndäck idag... Men humöret är på topp! Nu kör vi!
Regn skadar inte, förhoppningsvis blir loppet lite mindre tråkigt än vanligt :p

På det stora hela ett avslaget lopp och förlåt men vad fan sysslar Ericsson med? Det finns inget större "no no" än att kroka ihop med sin stallkamrat, i synnerhet inte i en kurva där det inte går att köra om.

På det stora hela ett avslaget lopp och förlåt men vad fan sysslar Ericsson med? Det finns inget större "no no" än att kroka ihop med sin stallkamrat, i synnerhet inte i en kurva där det inte går att köra om.
Japp, ingen större dramatik. Och angående Ericsson, ja jag förstår inte heller...

Japp, ingen större dramatik. Och angående Ericsson, ja jag förstår inte heller...

10 varv sket nasr i teamets order.. visst dumt av Eriksson men frustrerande ju

Har lite svårt att förstå poängen med team-order överhuvudtaget så pass långt ner i fältet, var de inte 15:e och 16:e? :confused: Flyt för Ericsson att han tillför x antal miljoner i sponsorpengar till Sauber annars hade det nog blivit tufft de kommande månaderna.

Har lite svårt att förstå poängen med team-order överhuvudtaget så pass långt ner i fältet, var de inte 15:e och 16:e? :confused: Flyt för Ericsson att han tillför x antal miljoner i sponsorpengar till Sauber annars hade det nog blivit tufft de kommande månaderna.
Ja men Eriksson är bättre och snabbare denna säsongen och hade han fått flyt så hade chanserna för nytt stall se bättre ut. Kolla Renault idag. Och förra helgen fick han nog lite ögon på sig oxå.. så klart de har betydelse . Straff för stället är inte omöjligt när dom inte har kontroll på sina egna förare dessutom. Jag är inte speciellt insatt och kunnig men det är min åsikt endå.

Ja men Eriksson är bättre och snabbare denna säsongen och hade han fått flyt så hade chanserna för nytt stall se bättre ut. Kolla Renault idag. Och förra helgen fick han nog lite ögon på sig oxå.. så klart de har betydelse . Straff för stället är inte omöjligt när dom inte har kontroll på sina egna förare dessutom. Jag är inte speciellt insatt och kunnig men det är min åsikt endå.
All respekt men jag hade lite svårt att förstå vad du skrev förutom att du inte verkade hålla med mig. Jag tror iallafall att Ericsson får lära sig av dagens lopp och inte göra sådana rent ut sagt idiotiska och icke genomtänkta manövrar. Sponsormiljonerna kan som sagt ge honom en extra chans (eller två).

Ok och jag anser att nasr kunde släppt en lucka eller släppt tidigare, sen att det var ett dåligt läge att försöka sig på en omkörning på är såklart en poäng du har. Och det är den enda :D med all respekt

Senast ändrad:
Tja, fast varför ska han släppa för 15:e plats när alla kör i ankled och även om Ericsson hade varit framför så hade istället Nasr blivit den som hade hållits upp. Om man ska tvinga sig förbi i Monaco (speciellt sin stallkamrat) så ska det vara i första kurvan. Att ens tro på att det skulle gå där han försökte var en massiv felberäkning av Ericsson.

Någon som minns amerikanen Alexander Rossi som körde lite i F1 (b la. Caterham)? Snubben vann nyss Indy 500 :woot:

Marcus får det officiella straffet av Fia för påkörningen och Nasr bär störst skuld rent allmänt och skämmer mest ut sig in the community. Stallet sa ju till honom under närmare 10 varv att släppa förbi Marcus. Först raceingenjören, sen någon chef och sist stallchefen. Nasr är så psykad av att Marcus kör ifrån honom konstant numera/för tillfället. Snart slår det tilt. Han sågs som den nye Senna i Brasilien, var aktuell för Williams för ett år sedan och nu blir han ifrånkörd av en svensk "pay-driver" :p.

Riktigt kul med Rossi för övrigt! Hellre vinnare i Indycar än att harva runt i bottenstall. Han nämns ju åter som aktuell för Manor om Haryanto får sluta.

Monaco GP lär ju aldrig försvinna från kalendern, men att köra F1 på en bana där det inte går att köra även om du 2-3s snabbare per varv är...ZZzzz...

image.jpeg

Spännande läsning idag efter ett spännande lopp igår!

Kul att uppleva det på plats!

Jag var i Nice med min fru tors-sön och tog en dagstripp till Monaco på lördagen. Gissa om vi blev förvånade när vi klev av tåget när hela stan var fylld med F1. Jag blev helt till mig men frun......nja. Hade jag vetat det innan så hade biljetter varit på sin plats. De är ju rutinerade arrangörer så de hade spärrat av varje millimeter där man kunde tänkas se det minsta av loppet.

Jag var i Nice med min fru tors-sön och tog en dagstripp till Monaco på lördagen. Gissa om vi blev förvånade när vi klev av tåget när hela stan var fylld med F1. Jag blev helt till mig men frun......nja. Hade jag vetat det innan så hade biljetter varit på sin plats. De är ju rutinerade arrangörer så de hade spärrat av varje millimeter där man kunde tänkas se det minsta av loppet.
Det finns ett par publika platser på berget. Men det såg att vara gott om folk där!

Alltså, den gode Nasr skämmer ju ut sig. Han talar emot sig själv. "Jag hade problem och det såg teamet, men det fanns ingen anledning att släppa förbi Marcus.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/124581/sauber-pair-at-odds-over-monaco-clash

Nasr believed there was "no reason" for team orders to have been imposed.
"The team could see all the data, they could see my tyres were down on temperature and they could see there were issues I was having on the engine side," Nasr said.
"I got the message, but I didn't feel it was the right time."
"The confidence we don't have is on him not obeying the order.
"They should speak to him in a way that as a team, we should be team members."

Inte långt kvar till Österrike nu. Hoppas allt går smidigt. Vi kommer bo i Wien så det är en bit till banan.

Blivit otroligt spännande med olika däcktaktik nu, Ericsson gör det bra igen. Sainz var nog endå dagens flipp. Skönt med dubbelhelg nu med!

Tillbaka
Topp