Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hoppsan! Kan kanske bli lite spännande resultatmässigt för en gångs skull....Hamilton fått Corona. Blir en spännande helg!
, men brandmannen som skulle släcka RG:s bil började ju tömma sin släckare 20 m innan han var framme. Inte lika imponerande. Men å andra sidan hade han nyss nästan dött när en F1-bil trängde halvt igenom räcket intill där han stod så det kanske är förståligt att han var lite skärrad.....Nej det var nog inte många sekunders marginal där för Grosjean. Undrar vad säkerhetsburen är dimensionerad för med tanke på att bilen i princip klöv stålstaketet.
Stroll var nog också glad över halon i helgen...
Brandmännen var rejält på alerten - såg ni personen som sprang över banan under pågående lopp när Perez bil brann?
Riktigt obehagligt! Det var 26 långa sekunder..."Bill Simpson, an innovator in racing safety, estimated in 1993 that a person has "20 to 30 seconds" before a fire suit begins to burn.[25] The mandated minimum level of protection for uniforms in different racing series varies, as does the minimum standard for drivers, crew members, and officials.[8] In the NHRA drag racing series, for example, suits are designed to last 30 to 40 seconds before the wearer suffers second degree burns."
![]()
Racing suit - Wikipedia
en.wikipedia.org
Jag läste om en "mätning" där Grosjean är i elden i 26 sekunder. Så nog var det förbannat nära.
"Bill Simpson, an innovator in racing safety, estimated in 1993 that a person has "20 to 30 seconds" before a fire suit begins to burn.[25] The mandated minimum level of protection for uniforms in different racing series varies, as does the minimum standard for drivers, crew members, and officials.[8] In the NHRA drag racing series, for example, suits are designed to last 30 to 40 seconds before the wearer suffers second degree burns."
![]()
Racing suit - Wikipedia
en.wikipedia.org
Jag läste om en "mätning" där Grosjean är i elden i 26 sekunder. Så nog var det förbannat nära.
Ska bli riktigt kul att få se vad han kan göra i den bilen!Russell hoppar in för Hamilton i helgen!
![]()
George Russell to replace Hamilton at Mercedes for Sakhir Grand Prix | Formula 1®
George Russell will get the opportunity of a lifetime when he drives the world championship-winning Mercedes W11 in this weekend’s Sakhir Grand Prix, as a replacement for Lewis Hamilton who tested positive for Covid-19.www.formula1.com
Ska bli riktigt kul att få se vad han kan göra i den bilen!
Kan dock inte sluta tänka på hur synd det hade varit om han får en DNF och fortsatt inte tar några poäng trots att ha kört ett race i mercan
Såg precis att Mick Schumacher är klar för Haas. Oerhört spännande och kul att se det namnet i F1 igen![]()
Absolut, risk finns väl bara att han får svårt att leva upp till hypen. Många verkar mest spekulera om hur högt han kommer hamna på pallen.Spännande att Russel ersätter Hamilton i helgen. Undrar hur han står sig mot Bottas?
Ha ha, ja. Bottas har ju väldigt svårt att köra om med den bilen. Det gäller nog att han sätter ett bra kval. Bottas står väldigt lågt i kurs, trots hans snabba kvalvarv. Kan vara både bra och dåligt för karriären att få Russel som stallkompis denna helg.Absolut, risk finns väl bara att han får svårt att leva upp till hypen. Många verkar mest spekulera om hur högt han kommer hamna på pallen.
Håller med. Nästan lite pinsamt... hade varit kul att se ett race med Verstappen eller Leclerc i samma material som Hamilton.Botas kom verkligen undan med en hårsmån idag.....
Blir spännande att se vad Russel kan prestera i morgondagens race. Jag måste erkänna att Hamiltons titel inte blir lika imponerande när en annan förare kan hoppa in i hans bil och prestera så otroligt bra redan från start. Mercan verkar ju helt klart grymt lättkörd!!!!
Ja verkligen!!!Håller med. Nästan lite pinsamt... hade varit kul att se ett race med Verstappen eller Leclerc i samma material som Hamilton.
Det är precis som du skriver, att Hamiltons titlar inte blir lika imponerande. När en rookie (Russel är jätteduktig, ni fattar vad jag menar) är så nära att ta pole, bara man sitter i ”rätt” bil.Ja verkligen!!!
Botas kom verkligen undan med en hårsmån idag.....
Blir spännande att se vad Russel kan prestera i morgondagens race. Jag måste erkänna att Hamiltons titel inte blir lika imponerande när en annan förare kan hoppa in i hans bil och prestera så otroligt bra redan från start. Mercan verkar ju helt klart grymt lättkörd!!!!
Jag har gillat alla tidigare finnar som kört F1, men har svårt för Bottas. Tror det är för hans ”Fuck you to whom it might concern.” Blir tjatigt när han säger det varje gång han vinner.Det är det ena tolkningen.
Alternativt så är Russell en riktigt vass chaufför som sitter på riktigt dåligt material i Williams.
Jag vet ärligt talat inte vilken som är den korrekta tolkningen.
Att Mercan är vass är nog alla överens om. Mest jobbigt är nog hela historien för Bottas. Då gillar jag honom ändå.
Ja, helt sjukt. Imponerande körning!Helvete vilken osis Rus har!!!
Men Per, vilken hjälte!!!
Vilket sjukt lopp!!! Härligt av Perez att han äntligen får vinna!
Kanske en sits i Red Bull...