• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Håller på Hamilton idag, skulle vilja se honom ta en vinst denna säsong och bättre läge än såhär kommer han nog inte få?

Men realistiskt så tror jag faktiskt att det kan få bli en vinst för Leclerc den här gången. Podium för Max såklart.

Tippar:
1. Leclerc
2. Hamilton
3. Verstappen
4. Perez
5. Sainz
Ferrari lär väl hitta ett sätt att fumla bort en seger idag igen. Med det sagt hoppas jag att du har rätt.

Håller på Hamilton idag, skulle vilja se honom ta en vinst denna säsong och bättre läge än såhär kommer han nog inte få?

Men realistiskt så tror jag faktiskt att det kan få bli en vinst för Leclerc den här gången. Podium för Max såklart.

Tippar:
1. Leclerc
2. Hamilton
3. Verstappen
4. Perez
5. Sainz
Tror Max tar det ändå, ska nog mycket till för att han inte ska vinna

Blir nog svårt för Max att komma ikapp. Perez och Leclerc är för snabba idag. Jag tror att strategi och depåstopp kommer att avgöra och därmed är det fördel Perez. Det är väl lite grann hans tur och han lär nog vara väldigt sugen på att få vinna igen efter en lite motig period.

Stör mig så otroligt mycket på att kommentatorerna säger att Vettel försvarar sig bra. No shit det är bara en linje som är torr. Det är som när de hyllar en målvakt i fotboll som står stilla och får bollen på sig. No shit sherlock.

Bara jag som börjar tröttna på att vi aldrig får se ett vettigt regn-race längre? Har vi glömt att de finns blåa wet-däck?

Dessutom får jag känslan av att förarna gör allt för många misstag när de är lite blött.
Har förarna blivit sämre för de aldrig kör i regn och/eller är de nya bilarna kassa på regn? För låga etc.?

Bara en liten tanke.... Annars ett rätt så underhållande race fram till att jag tycker det föll platt sista 5-10 varven. Bra kört Perez och vad tusan gjorde snigeln Sainz?

Tycker K mag gör dåligt ifrån sig, åter igen skadar han bilen när han ska kriga mot en motståndare han inte har något att sätta emot. Onödigt

Bara jag som börjar tröttna på att vi aldrig får se ett vettigt regn-race längre? Har vi glömt att de finns blåa wet-däck?

Dessutom får jag känslan av att förarna gör allt för många misstag när de är lite blött.
Har förarna blivit sämre för de aldrig kör i regn och/eller är de nya bilarna kassa på regn? För låga etc.?

Bara en liten tanke.... Annars ett rätt så underhållande race fram till att jag tycker det föll platt sista 5-10 varven. Bra kört Perez och vad tusan gjorde snigeln Sainz?
twrnb1unvdr91.jpg

Svagt av FIA att inte kunna spika resultatet. Vad är oklart? Det är inte som om teamet har fuskat. Kan man inte bestraffa förare för körningen innan prisceremonin så borde man nog fria eller maximalt ge böter.

• Like
Reactions: par
Svagt av FIA att inte kunna spika resultatet. Vad är oklart? Det är inte som om teamet har fuskat. Kan man inte bestraffa förare för körningen innan prisceremonin så borde man nog fria eller maximalt ge böter.
Otroligt märkligt. Men ofta väldigt sega på beslut under racen

Instämmer. De har dragit säkerheten (lite för?) långt efter de olyckor som har varit. Känns som att varje gång det regnar så blir det försenad start fram till att det har slutat regna och de har kört massvis med varv för att få undan stående vatten så full wets kan kastas åt sidan.
Svårt att argumentera mot säkerhetsaspekten men som åskådare är det ju inte skitkul.

:D

Inget ont om latifi som person. Men formel 1 gör sig rätt unikt att pengar kan låta en spela i högsta divisionen, finns det någon annat sport man ser liknande saker på ?

Senast ändrad:
Kul morgon! Gasly till Alpine, får se hur relationen mellan honom och Ocon artar sig. De Vries får en välförtjänt sits i AlphaTauri.

Och alltså, det finns ingen bana likt Suzuka. Så kul att se. Spännande avslut på kvalet också.

Kul morgon! Gasly till Alpine, får se hur relationen mellan honom och Ocon artar sig. De Vries får en välförtjänt sits i AlphaTauri.

Och alltså, det finns ingen bana likt Suzuka. Så kul att se. Spännande avslut på kvalet också.
Verkligen en otroligt kul nyhet att vakna upp till! Första gången sedan 1994 att ett franskt stall har två franska förare.

Nu till den stora frågan; kommer Daniel Ricciardo fylla ett av de lediga sätena hos antingen Haas eller Williams?

Verkligen en otroligt kul nyhet att vakna upp till! Första gången sedan 1994 att ett franskt stall har två franska förare.

Nu till den stora frågan; kommer Daniel Ricciardo fylla ett av de lediga sätena hos antingen Haas eller Williams?
Tror inte det. Skulle tro att han landar som reserv för något team nästa år i hopp om att få en bättre plats 2024. Sen kommer han inte få det heller är min gissning.

Tillbaka
Topp